אא

תשכחו מכל מה שראיתם עד היום: Six Senses Douro Valley בפורטוגל. חלום

אם אתם חובבי Luxury אז כשלוש שעות נסיעה מליסבון נמצא אחד מהשאטואים הכי מדהימים שפגש כותב שורות אלו. קולינאריה במיטבה, נופים מרהיבים ורוגע אינסופי

Six Senses Douro Valley. צילום: מייקי לוי Six Senses Douro Valley. צילום: מייקי לוי

פורטוגל אחד מהיעדים הכי אהובים על כותב שורות אלו באירופה ולא בכדי: מזג האוויר דומה מאוד לישראל, מדובר במדינה אירופאית שאולי הכי רחוקה, אבל עדיין קרובה לישראל עם 5 שעות טיסה, וארכיטקטורה אירופאית מדהימה ששובה את ליבי, עם מראה הגגות האדומים. 

הפעם בספונטניות, הרחקתי ל-2 מקומות בליסבון, האחד קרוב-רחוק, והשני ל-Douro Valley, ל-Six Senses, המקום המרשים ביותר שהייתי בו בפורטוגל עד כה. כשעתיים וחצי - שלוש מליסבון. הדורו הוא אחד מהנהרות הגדולים בחצי האי האיברי, באורך של 879 ק״מ, והאזור של הדורו בפורטוגל משמש כבר מעל ל-2,000 שנה לאזור של גידול כרמי יינות, ומשם יצא לא פחות מאשר היין Port, המתקתק לקינוח. 

לקרוא ל-Six Senses ״מלון״? נו באמת... 

לקרוא ל-Six Senses ״בדורו ואלי״״מלון״, זו תהיה פגיעה חמורה בעיניי. זה לא נראה כמו מלון, ובטח שלא מרגיש כמו מלון. זה מרגיש כמו שאטו מרשים, מוקפד לעילא ולעילא, כל תמונה או ריהוט מרגישים כאילו הם במקום הנכון, וכל פריט פשוט נותן את ההרגשה הנכונה והרצויה במקום הנכון, עם ההרגשה המקומית, והחמה הזאת שגורמת לרצון להישאר עוד ועוד.

הנוף המרהיב מהדרך. צילום: מייקי לויהנוף המרהיב מהדרך. צילום: מייקי לוי

השאטו נבנה לפני 500 שנה, ובעבר היה מלון בבעלות רשת אחרת, בסגנון ״אסייתי״. בריאיון שקיימתי עם ניל ג׳ייקובס, הוא סיפר על כך שבעבר זה היה שאטו בסגנון אסייתי, וכשהם קנו אותו הם רצו להפוך אותו לכמה שיותר מקומי, עד כדי כך שהמעצבת פנים הלכה לשוק המקומי ורכשה דברים עבור השאטו. עוד בשאטו 71 חדרים בלבד, מקום אינטימי במיוחד. 

העלייה מהבריכה בחזרה לשאטו. צילום: מייקי לויהעלייה מהבריכה בחזרה לשאטו. צילום: מייקי לוי

הדרך ל-Six Senses עוברת בעמק המוקף בין הכרמים והבתים המשתלבים בנוף

הנסיעה ל-Six Senses ארכה כאמור כשעתיים וחצי - שלוש, ומדובר באחת מהנסיעות היפות ביותר. תחילה הנוף הסמי-אורבני מתחלף בנוף של יערות, עצים, גשרים ואגמים, כשהנוף הזה מקיף אותנו לאורך כשעה וחצי. בסופו, מגיעים אל גשר שנותן תצפית מושלמת לעמק שמתגלה לנו, עם ירוק אינסופי מסביבו. בעוד שאנחנו יורדים אל העמק, מתגלה לנו מראה נוסף - הנהר, הדורו, וזה מראה שגורם לעצור את האוטו בצד, לעצור לכמה דקות ולהסתכל על הטבע המדהים. 

כמעט פספסנו את הכניסה. צילום: מייקי לויכמעט פספסנו את הכניסה. צילום: מייקי לוי

ואם חשבתם שהנוף מהדרך יפה, אז חכו שתראו מה שקורה בשאטו…

השביל אל ה-Six Senses מעט נסתר מהדרך, ואפילו פספסנו אותו בכמה מטרים, אך הצלחנו לתקן את הטעות. נראה שהמעצבים רצו שהמקום ישתלב בנוף בצורה מושלמת, ולמרות השלט הדי ברור וגדול, כשיורדים את הדרך הזאת, ההתלהבות עושה את שלה. בנסיעה על שביל אבנים באורך של כ-300 מטרים, אנחנו מגיעים אל השאטו. וההתלהבות ממש לא נעצרת, היא רק עולה מדרגה. 

זווית ראשונה מהלובי, חכו שתראו את הזווית השנייה. צילום: מייקי לויזווית ראשונה מהלובי, חכו שתראו את הזווית השנייה. צילום: מייקי לוי

ב-Six Senses שמים דגש על עולם ה-Wellness, לצד דגש על המקומיות. בשנים האחרונות הרשת השקיעה 300 אלף אירו בכלכלה המקומית, להחזיר בחזרה לסביבה, וזה תמיד מוערך וחשוב, אלו ערכי יסוד שצריכים להיות בכל רשת עולמית. כבר בכניסה, בעוד שאנחנו מוסרים את מפתחות הרכב לעובד המלון ונכנסים פנימה, מתגלה נוף מרהיב עם מרפסת שמשקיפה לנהר הדורו ואור טבעי שנכנס פנימה אל תוך הקומה העליונה של השאטו (קומה שמינית). אחרי צ׳ק אין קצר, אנחנו כמובן מקבלים את משקה ה-Welcome שבמקרה הזה היה איך לא, יין פורט, סודה, פיצוחים חמים ומגבות לחות. 

והזווית השנייה מקומת הקבלה. צילום: מייקי לויוהזווית השנייה מקומת הקבלה. צילום: מייקי לוי

חשוב לציין שבכל הרשת מציעים לוח הפעלות, כשחלקן, אם לא ברובם, הוא חינמי לגמרי. אצלנו זכינו לניתוח בריאות מקיף, סיורים ו-Happy Hour שאליו מוזמנים כל האורחים, לצד הפעלות נוספות כמו יוגה ועוד. זה מושלם למי שרוצה חופשה קצת יותר ״אקטיבית״ וגם אם לא, תמיד תוכלו לרבוץ בבריכת השאטו וליהנות מהנוף המדהים ולהתפעל ממנו בכל פעם מחדש עם כוס יין רוזה מקומי. 

קבלת פנים עם יין פורט מקומי, ״פיצוחים״, סודה ומטלית לחה. צילום: מייקי לויקבלת פנים עם יין פורט מקומי, ״פיצוחים״, סודה ומטלית לחה. צילום: מייקי לוי

8 קומות עם נוף אינסופי לכרמים ולנהר, המצלמה לא הצליחה לתפוס את הגוון הירוק

השאטו פרוס על פני 8 קומות, כשהקבלה כאמור החלק העליון. מתחת ניתן למצוא את קומות החדרים, כשבקומות התחתונות ביותר נמצא הספא, והמתחמים המשותפים כמו חדר היינות, חלל לטעימות יינות, המסעדה לארוחות השונות שבמרפסת שלה נמצאת מזרקה עתיקה שגורמת לכם להרגיש כאילו אתם במאה אחרת, הטרקלין שבכניסה אליו ניתן למצוא עוגות, פירות ומשקאות מגוונים לרווחת האורחים. את כל זה מקיפה כמובן מרפסת. 

חללים מרשימים, יפים וחמים. צילום: מייקי לויחללים מרשימים, יפים וחמים. צילום: מייקי לוי

הבריכה אגב, דורשת לרדת מספר מדרגות מקומת הקרקע. הנוף שנשקף מהבריכה הוא לא פחות ממדהים: מצד ימין (או שמאל תלוי איפה אתם עומדים), העמק ונהדר הדורו, ומצד שמאל גבהה עם כרמים, ומקדימה - השאטו. אתם כבר יכולים לדמיין איך נראות השקיעות. 

בגודל של 64 מ״ר ועם נוף לכרמים: החדר Vineyard Premier

החדר ממוקם באגף החדש של המלון והוא נקרא ״Vineyard Premier״, לחדר מרפסת גדולה עם מיטת חיצונית רחבה, שולחן לאירוח עם 4 כיסאות, ונוף מרהיב לכרמים. בתוך החדר ניתן למצוא ספה ענקית, שולחן גדול ומיטת King Size. החדר ממשיך את הקו של שאר המלון: כל פריט נמצא בדיוק במקום שהוא אמור להיות בו. כל תמונה במיקום המדויק והנכון, וכל קערה או מנורה, נמצאת שם מסיבה וזה מורגש היטב.

החדר מרגיש חמים ונעים. צילום: מייקי לויהחדר מרגיש חמים ונעים. צילום: מייקי לוי

 מדובר בחדר גדול שנותן תחושה חמה. המקלחת אגב, מעוצבת בצורה מעט שונה מהחדר, עם גוון יותר אפרפר. שם ניתן למצוא 2 כיורים, כיסא ושולחן לאיפור, כורסה גדולה, אמבטיה, שירותים עם בידה ומקלחת. יש איזשהו דיסוננס כשמגיעים לחדר: מצד אחד הנוף כל כך יפה, החדר כל כך מזמין ונותן הרגשה להישאר עוד ועוד, ומצד שני המלון שמתחרה בהרגשות האלו לא פחות. 

פינת ״סתלבט״ עם נוף לכרמים. צילום: מייקי לויפינת ״סתלבט״ עם נוף לכרמים. צילום: מייקי לוי

בריכה עם נוף מהפנט

על הכרטיס לחדר (מעץ ממוחזר כמובן) חרוטה תמונה שהיא בעצם הזווית של המלון מהבריכה, עם עץ דקל גבוה במיוחד, ולא בכדי - זה אולי המקום היפה ביותר במלון. מדובר בבריכת ״infinity״ שצופה אל הנהר, ואל הצד השני עם הכרמים המרשימים. הבריכה מאוד גדולה, וגם בשעות ״העומס״, ההרגשה עדיין נותרה פרטית ודי שקטה. 

הנוף מהבריכה. צילום: מייקי לויהנוף מהבריכה. צילום: מייקי לוי

כאמור, במלון 70 חדרים וסביב הבריכה ניתן למצוא כמה עשרות מיטות שיזוף, כך שמקום בהחלט לא היה חסר, גם כשהגענו מעט מאוחר. זו לא בריכה סטנדרטית, זו בריכה עם נוף שאי אפשר להתרגל אליו. לצד הבריכה, ניתן למצוא גם שולחן עם פירות כמו תותים, דובדבנים, עוגות וגלידות הניתנות לאורחי המלון בצורה חופשית. 

וזווית נוספת מהבריכה. צילום: מייקי לויוזווית נוספת מהבריכה. צילום: מייקי לוי

דגש על קולינריה מקומית וחוויות 

במלון ניתן למצוא ספא שכולל חדר כושר עם נוף לבריכה המקורה לימים החורפיים, ומגוון רחב של מתחמים לתרגול יוגה או ספורט, בימים של חורף. המלון dog friendly כולל טיפולי ספא (תחזיקו חזק) גם לכלבים שמתארחים במקום.
לחובבי הספורט outdoor. צילום: מייקי לוילחובבי הספורט outdoor. צילום: מייקי לוי
 
בין המסאג׳ים והטיפולים השונים, בספא נמצאת מומחית wellness שיודעת לנתח את בריאות הגוף, ושולחת אתכם עם המלצות גם לאחרי החופשה. השירות אגב, הוצע בחינם לגמרי, והוא כולל בדיקות נרחבות כמו לב, דופק, ועוד. 
 
תמצית לכרית, וקרם שפתיים שיעזרו לכם לישון טוב יותר. צילום: מייקי לויתמצית לכרית, וקרם שפתיים שיעזרו לכם לישון טוב יותר. צילום: מייקי לוי
עוד ניתן למצוא את ה-earth lab, מדובר במעבדה שנמצאת בכל ״מלונות הרשת״ והיא מייצרת סבונים, ומוצרים שחלקם נמצאים גם בחדר, כמו לדוגמה תמצית שעוזרת לישון טוב יותר, כשאת התמצית מקבלים כל האורחים, בחדר המקלחת, לצד הוראות שימוש. 

וכמובן, דגש על יין 

הדגש שתפס לי את העין, הוא הדגש על המקומיות וכאן מדובר על כמובן, תעשיית היין והפורט. הידעתם שאת הפורט מייצרים בכלל בעמק הדורו, אך מאחר והיה נסחר בעיקר בפורטו, הוא זכה לשם ״פורט״? במלון ניתן למצוא חללים ייעודיים ליין, כשההליכה לבריכה עוברת בחלל רחב, ובו מתבצעות סדנאות יין מדי יום בשעה 18:00, לצד מקרר יינות 
ניתן למצוא גם סיורי הליכה ברגל ליקבים מקומיים במרחק של כ-30 דקות הליכה. בכל ארוחה או אפילו בבריכה, ניתן להתאים לחוויה יין מקומי מעמק הדורו, וכמובן - לקינוח גם יין פורט. בארוחת הערב ניתן ליהנות מ-wine pairing עם יינות מקומיים שילוו את הארוחה. 
חוויה על טהרת היין. סדנת טעימות מדי יום בשעה 18:00. צילום: מייקי לויחוויה על טהרת היין. סדנת טעימות מדי יום בשעה 18:00. צילום: מייקי לוי
 

החל מ-700 אירו ללילה 

ה-Six Senses מתומחר החל מ-700 אירו ללילה, תלוי עונה, תקופה וכמה זמן מזמינים לפני. יחסית למלונות הרשת, ובעיקר ביחס ל-Six Senses שחרות, מדובר במחיר שהוא כלל לא גבוה. השהייה ב-Six Senses היא ייחודית בנוף, בדיוק כפי שהרשת מנסה לתת לאורחיה. מדובר אולי בחוויה שהיא בין הכי יוקרתיות שאפשר לקבל בפורטוגל, אבל שהיא גם הכי ״פתוחה״ וחופשית שיש. בין אם אתם רוצים להטעין מצברים, או באמת להתפעל מהנוף וממלון בלי פשרות, ה-Six Senses Douro Valley הוא המלון בשבילכם. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פורטוגלsix senses

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: