אא

פיליפינים: מערכת תחבורה ציבורית חדשה הכוללת 1100 אוטובוסים חשמליים ושדרוג תשתיות

הבנק לפיתוח אסיה יעניק הלוואה של מיליארד דולר להקמת פרויקט לפריסת אוטובוסים חשמליים. ישמש כפיילוט לשיפוץ מערכת התחבורה הציבורית והכבישים במדינה וישרת כ-800,000 נוסעים ביום. המיזם יפעל באמצעות מערכת חכמה הכוללת מערכת מיקום, תשלום אוטומטי ו- Wi-Fi

1100 אוטובוסים חשמליים לפיליפינים. צילום: Shutterstock 1100 אוטובוסים חשמליים לפיליפינים. צילום: Shutterstock

הבנק לפיתוח אסיה (ADB) יעניק הלוואה של מיליארד דולר כדי לסייע בהקמת פרויקט תחבורה ציבורית ברחבי העיר בעיר דאבאו, שבפיליפינים. מדובר בפרויקט הראשון במדינה לפריסת ציי אוטובוסים חשמליים הכולל תמיכה במאמצים של הפיליפינים לצמצם את פליטת גזי החממה במדינה.

פרויקט המודרניזציה של התחבורה הציבורית בעיר Davao, הוא פרויקט התחבורה הציבורית הגדול ביותר של הבנק לפיתוח אסיה בפיליפינים וצפוי לשמש פיילוט לשיפוץ ושדרוג  מערכת התחבורה הציבורית בכבישים במדינה. הפרויקט הענק והחשוב יכלול רכישה של צי מודרני של כ-1,100 אוטובוסים חשמליים ודיזל עם פליטה מופחתת של גזים. הצי החדש צפוי להפחית 60% מפליטת גזי חממה שנתית מתחבורה ציבורית בעיר דבאו, העיר השלישית בגודלה בפיליפינים.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

"הפרויקט אמור לשנות את איכות התחבורה הציבורית של דבאו סיטי ולתמוך בצמיחה הכלכלית המהירה של העיר עם מערכת אוטובוסים דלת פחמן ועמידות באקלים", אמר  בכיר מהבנק לפיתוח אסיה, שוג'י קימורה. "לא רק שזה יתמוך ביעדי האקלים של הפיליפינים, אלא שזה יעזור לשפר את חייהם של אוכלוסיות חלשות במיוחד נשים וצעירים המשתמשים בתחבורה ציבורית מדי יום".

הפרויקט ישרת כ-800,000 נוסעים ביום. זה כולל בנייה של 1,000 תחנות אוטובוס עם תאורה בהירה ומקלטים, מחסני אוטובוס ו-3 מסופי אוטובוסים. העובדים יעברו הכשרה לנהיגה באוטובוסים ותפעול המערכת החדשה. הפרויקט ישדרג את חווית התחבורה הציבורית בעיר באמצעות מערכת תחבורה חכמה הכוללת מערכת מיקום אוטובוסים, מערכות גביית תעריפים אוטומטיות ו-Wi-Fi באוטובוסים, בטרמינלים ובמחסנים.

הפרויקט יכלול תוכנית פיתוח חברתי לצמצום ההשפעות השליליות והסיכונים הקשורים לארגון מחדש של מגזר התחבורה של העיר דבאו. הסיוע יכלול הזדמנויות עבור נהגי ג'יפים, מפעילים ועובדים ובני משפחותיהם שפרנסתם עשויה להיפגע כתוצאה מהפרוייקט החדש.

קרן תשתיות ASEAN מממנת יחד את הפרויקט באמצעות הלוואה של 10 מיליון דולר, קרן האקלים הירוק מעניקה הלוואה של 50 מיליון דולר במסגרת תוכנית ההתאוששות הירוקה של ACGF. שני המתקנים מנוהלים על ידי הבנק לפיתוח אסיה. סיוע נוסף של מיליון דולר יינתן גם כדי לתמוך במשרד התחבורה המקומי ובממשל המקומי של העיר דבאו בפיתוח יכולות צוות לפקח על תפעול האוטובוסים ויישום הפרויקט הכולל.

מאז 2015, ADB, הבנק לפיתוח אסיה מספק סיוע טכני להכנה לפרויקט כדי לעזור לקברניטי דאבאו לתכנן את מערכת האוטובוסים החדשה. .

ADB הבנק לפיתוח אסיה שהוקם בשנת 1966 ונמצא בבעלות של 68 נציגים, מציין בהודעתו כי הוא מחוייב לפעול למען אסיה משגשגת, מכילה, גמישה ובת קיימא תוך שמירה על מאמציה למיגור העוני הקיצוני. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פליפינים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: