מה עושים אם המזוודה לא מגיעה ליעד? המדריך המלא
המחסור בכוח אדם, לצד העומסים החריגים בנתב״ג מובילים שוב לתמונות של מזוודות שנשארות בישראל. מה עושים כשהמזוודה לא מגיעה? המדריך המלא
תורים למסירת מזוודות. צילום: Shutterstock
חודשי הקיץ הגיעו, החופש הגדול וכך גם העומס על נתב״ג והמחוסר בכוח אדם ששוב פוקד את שדה התעופה בישראל. מעבר לתורים הארוכים והסבלנות ואורח הרוח שנדרש מהנוסעים, ישנו דיווח שהוא קצת פחות משמח: על מזוודות שלא מגיעו ליעדן. על רקע הדיווחים בעומסים ומחסור בסבלים ועל כך שמזוודות נשארות בנתב״ג, הכנו לכם את המדריך המלא - מה עושים אם המזוודה לא מגיעה ליעד, וזה הרבה פחות נורא ממה שנראה לכם כל עוד נערכים נכון.
תטוסו עם טרולי שמכיל את כל הדברים שתצטרכו ל-3 ימים הקרובים
לטוס עם טרולי זו ההמלצה הכי טובה שיש, המזוודה תמיד איתכם ועולה איתכם למטוס. לא רק שזה חוסך זמן, אלא גם מבטיח שכל הדברים שאתם צריכים -איתכם. גם אם אתם טסים עם מזוודה גדולה, מומלץ לקחת טרולי עם בגדים ל-3 ימים הקרובים, רק למקרה שהמזוודה הגדולה לא תגיע. רק צריך לקחת בחשבון כי בעוד שבהלוך, ביציאה מנתב״ג אין בעיית נוזלים, בחזור, ברוב שדות התעופה בעולם - תדרשו לשלוח את הטרולי לבטן המטוס.
הדבר הראשון שאתם חייבים לעשות כשאתם מקבלים את כרטיס הטיסה
אי אפשר לחזות את העתיד, אבל אפשר למנוע בעיות עתידיות: כשאתם שולחים מזוודה לבטן המטוס אתם מקבלים עם כרטיס הטיסה גם קבלה. הקבלה היא המדבקה הזאת שלרוב מדביקים על הדרכון או על כרטיס הטיסה והיא מכילה את הברקוד של המזוודה. צלמו את הקבלה בסמארטפון, מכיוון שמאוד קל לאבד אותה. ובמידה ואיבדתם את הקבלה והמזוודה לא הגיעה, תוכלו לחסוך לא מעט זמן ולעזור לפקיד שידווח על אובדן המזוודה.
נחתתי ביעד, המזוודה לא הגיעה, מה לעשות?
הדבר הראשון - לא לעזוב את אולם המזוודות ולגשת לדלפק חברת התעופה עמה טסתם ולדווח שהמזוודה לא הגיעה. אחרי שדיווחתם בדלפק, ציינו את שם המלון בו תשהו, והעבירו מספר טלפון שבו תהיו זמינים. אם אתם שוהים במלון, אפשר גם לתת את המספר של הקבלה, במידה ולא עשיתם חבילת שיחות. בסוף הדיווח תקבלו דף עם כל הפרטים על המזוודה שלא הגיעה - צלמו אותו בסמארטפון.
גם לאיחור המזוודה: רוב ביטוחי הנסיעות הם לא רק למקרים רפואיים
ביטוח נסיעות הוא ביטוח שכל אחד שטס לחו״ל חייב לעשות, רק למקרה ו. לצד הכיסוי על מקרים בריאותיים (בכפוף לפוליסה ולתנאים), ברוב ביטוחי הנסיעות ניתן למצוא כיסוי גם לאיחור בהגעת המזוודה, כשבין הפוליסות ניתן למצוא שני כיסויים שונים: כיסוי אחד שמעניק פיצוי בעיכוב מיידי, או כיסוי שמעניק פיצוי אחרי 6 שעות. הביטוח מאפשר קבלת 100 עד 200 דולר (בכפוף לפוליסה ולמבטח) כזיכוי לכרטיס האשראי. אם המזוודה נאבדת לחלוטין, תוכלו לקבל פיצוי נוסף מחברת הביטוח, בכפוף לפוליסה ולתנאיה.
שמרו קבלות של הדברים שנאלצתם לרכוש
המזוודה לא הגיעה ונאלצתם לרכוש מברשת שיניים, בגדים וכל פריט חיוני אחר שהיה במזוודה ונועד לשהייה ביעד? שמרו את הקבלות ואחרי שהמזוודה תגיע, פנו שוב לחברת התעופה ובקשו זיכוי בגין הפרטים שרכשתם.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}