אא

שוק של 2.5 טריליון אירו בשנה: כנס הכלכלה הכחולה

בכנס הכלכלה הכחולה (כלכלה שמקורה בים) דנו בעתיד קיימות הים והסביבה, אך גם בהזדמנויות הכלכליות שטמונות בו

נמל חיפה. צילום: שאטרסטוק נמל חיפה. צילום: שאטרסטוק

עשרות סטרטאפים השתתפו היום (ד', 5.7.23) בכנס הכלכלה הכחולה של המרכז הלאומי לכלכלה כחולה ולחדשנות, בשיתוף נמל חיפה וקבוצת אדני-גדות. כלכלה כחולה היא כלכלה שמתבססת על הים, ונוגעת למספר תחומים: יעילות לוגיסטית בשינוע דרך הים, אנרגיה, איכות סביבה, ומזון שמקורו מהים.

מדובר בשוק של 2.5 טריליון אירו בשנה, כאשר קרנות ואג"ח כחולים הם מקורות המימון העיקריים של התעשייה, עם סיוע של הרשות החדשנות, שמשקיעה ב-52 חברות בתחומי הכלכלה הכחולה בשלבים מוקדמים. 

"האוקיינוס מכסה למעלה מ-70% מכדור הארץ שלנו, מעצב את האקלים שלנו, תומך במערכות אקולוגיות עצומות ומספק משאבים יקרי ערך. הכלכלה הכחולה מייצרת למעלה מ-2.5 טריליון אירו בשנה, מה שהופך את האוקיינוס לכלכלה ה-7 בגודלה בעולם במונחים של תמ"ג. המספרים האלו אף מוערכים בחסר, מאחר וכמעט כל העסקים תלויים בים, בשלב מסוים בשרשרת הערך שלהם", ציינה הילה ארנרייך, מנכ"לית המרכז הלאומי לכלכלה כחולה. 

נוף העיר חיפה. צילום: שאטרסטוקנוף העיר חיפה. צילום: שאטרסטוק

"אנחנו בנמל חיפה שותפים מלאים לכל חשיבה שמקדמת חדשנות ושמירה על הסביבה", ציין בכנס ד"ר רון מלכא, יו"ר נמל חיפה. "הים הוא חיבור בין תרבויות, הוא גורם מאזן, הוא בעל השפעה עצומה על כל משבר האקלים, אבל אנחנו צרכים גם לדעת איך לשמור עליו על מנת שגם ילדינו ייהנו ממנו".

"אין דרך לחברות תעשייה ולוגיסטיקה להמשיך לצמוח בלי להשקיע בחדשנות ובקיימות, ואנחנו מנסים לעשות זאת בכל עסקינו, וגם בנמל חיפה", ציין עופר לינצ'בסקי, מנכ"ל קבוצת גדות. "אנחנו משקיעים בצורות שונות במיזמי ESG בעולם, ונעשה זאת גם בתחום הכלכלה הכחולה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נמל חיפה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: