אא

המשנה ליועמ"שית: "נתב"ג מרחב ציבורי ולכן לכל אדם הזכות לחופש הביטוי וההפגנה גם במרחב זה"

עמדתה של המשנה ליועמש"ית לממשלה לקראת ההפגנה בנתב"ג: "על גורמי המקצוע ברש"ת ובמשטרה להמשיך ולפעול בהתאם לשיקולים מקצועיים ומבצעיים בקביעת תנאים לעריכת הפגנה בנתב"ג כדי להבטיח את מימוש הזכות להפגין"

טרמינל 3 נתב"ג. צילום: ספיר פרץ טרמינל 3 נתב"ג. צילום: ספיר פרץ

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד אביטל סומפולינסקי, בחוות דעת שפרסמה, הכשירה היום (ג') את קיום ההפגנות המתוכננות בנתב"ג.

בחוות דעת למזכיר הממשלה, עו"ד יוסי פוקס, כותבת המשנה ליועצת המשפטית לממשלה כי "נקודת המוצא היא שנתב"ג הוא מרחב ציבורי - במקומות בהם יש גישה לכל אחד מהציבור ועל כן, לכל אדם הזכות לחופש הביטוי וההפגנה גם במרחב זה. בצד האמור, יש לקחת בחשבון את הייחודיות של נתב"ג- בהיותו אזור ציבורי רגיש, בשל החשיבות להבטיח לציבור להיכנס ולצאת מישראל, ועל רקע הצרכים הביטחוניים והביטחוניים והבטיחותיים המאפיינים את המקום".

עוד כתבה עוה"ד סומפולינסקי כי "בהתאם למערך החקיקה הקיים, למנהל רשות שדות התעופה או לגורם אחר, אין סמכות על פי דין למנוע כניסה של אנשים לתוך שדה התעופה רק על בסיס העובדה שאינם נושאים כרטיס טיסה לאותו יום".

עוד מציינת היועצת המשפטית כי "לאור האמור, סוכם כי על גורמי המקצוע ברשות שדות התעופה וגורמי האכיפה במשטרה להמשיך ולפעול בהתאם לשיקולים מקצועיים ומבצעיים בקביעת תנאים לעריכת הפגנה בשטח נתב"ג, ולאכיפת תנאים אלה.  כל זאת,  כדי להבטיח את מימוש הזכות להפגין, בשים לב למאפיינים הייחודיים של נתב"ג ולמבחנים שנקבעו בפסיקה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נתב"ג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: