אא

איטליה מעבר לפינה: היכרות עם "שוויץ האיטלקית"

מחוז טיצ'ינו שבאלפים השוויצריים הוא אחד מ-26 הקנטונים, השוכן בדרום שוויץ, בסמוך לגבול איטליה. רוב תושבי הקנטון הם דוברי איטלקית, ומכאן מגיע גם הכינוי של האזור - "שוויץ האיטלקית". אז מה אסור לכם לפספס בו? יצאנו לבדוק | בשיתוף לשכת התיירות השוויצרית

שיט בלוגאנו. צילום: לשכת התיירות השוויצרית שיט בלוגאנו. צילום: לשכת התיירות השוויצרית

בוסקו גורין, ואלה מגיה
(Bosco Gurin, Valle Maggia)

בוסקו גורין הוא הכפר ההררי הגבוה ביותר בטיצ'ינו הממוקם בגובה 1503 מטרים מעל פני הים. הכפר הציורי הזה הוקם בשנת 1253, כשלמעשה עד היום תושבי הכפר שומרים על מסורותיהם ודוברים את שפתם הייחודית, הלא היא "גגורינארטיטש" (Ggurijnartitsch). 

בקיץ, הכפר מושך אליו חובבי ספורט, משפחות וטבע המחפשים אחר השקט והשלווה של ההרים. בחורף מאידך, הוא מציע לא פחות מ-30 קילומטרים של מסלולי סקי המתאימים לגולשים מתחילים ומתקדמים. 

האי בריסאגו, לאגו מאג'ורה
(Brissago Island, Lago Maggiore)

האקלים המתון בלגו מאג'ורה (אגם מאג'ורה) הוא ייחודי בשוויץ ומאפשר לצמחים סובטרופיים לפרוח בגנים הבוטניים בשני האיים - בריסאגו בלאגו ומאג'ורה. הפארק, המשתרע על פני 2.5 דונם מכיל מגוון יוצא דופן של כ-1,700 מיני צמחים, כמעט מכל האזורים הסובטרופיים של אסיה, דרום אפריקה, אמריקה, אוסטרליה ואיי אוקיאניה. האי הקטן יותר בריסאגו (Isola di Sant'Apollinare) מכוסה בצמחייה אשר צומחת מעצמה  ונשמרת במצבה הטבעי בצורה מרהיבה במיוחד.

קסטלגרנדה, בלינצונה
(Castelgrande, Bellinzona)

Castelgrande היא טירה מימי הביניים בעלת ערך היסטורי וארכיטקטוני רב, המוכרת על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. בחדרי הכנסים שבה מתקיימים סמינרים ייחודיים המושכים אליהם חברות וארגונים מכל קצוות תבל.

הרכבל במונטרה ברה, לוגאנו. צילום: לשכת התיירות השוויצריתהרכבל במונטרה ברה, לוגאנו. צילום: לשכת התיירות השוויצרית

מונטה ברה, לוגאנו
(Monte Bré, Lugano)

רכבות רכבל עוברות בשני מקטעים מקצה לוגאנו למונטה ברה, ההר הנופי שמעל האגם המפורסם והעיר התוססת. העצה שלנו היא לעצור לאתנחתא במקום על מנת להיטמע בנופים המטריפים וליהנות מפסגת ההר, שם תוכלו לסעוד באחת מבין שתי מסעדות שטופות שמש. הירידות אל האגם נעשות דרך הכפר ברה (Bré). בחלקן הן די תלולות, וכך גם השביל הטבעי והארכיאולוגי לגנדריה. זה המקום לציין כי הכפר הקטן והרומנטי ברה המאופיין במערות ייחודיות, הצליח לשמור על אופיו הכפרי המקורי. תוכלו להתרשם בו גם מיצירות אמנות רבות שקשה להישאר אדישים אליהן.

מונטה ג'נרסו, מנדריסיטו
(Monte Generoso, Mendrisiotto)

למונטה ג'נרסו יש כל כך הרבה מה להציע: נופים מרהיבים של צפון איטליה וטיצ'ינו, עקבות של תרבויות פרהיסטוריות במערת דובים מיוחדת, כמו גם חלל בין-כוכבי עצום במצפה האסטרונומי. הנוף מפסגת מונטה ג'נרוסו הוא ייחודי ונע בין האפנינים לאלפים, על פני עמקים, אגמים, עיירות ופסגות הרים. גם הצמחייה בהר היא ייחודית וכוללת מינים מתקופת הקרח שאינם קיימים עוד במקומות אחרים. דוב המערות הפרהיסטורי אמנם לא שרד באזור, אבל עדיין ניתן להתפעל מממצאים ארכיאולוגיים מרתקים במערת הדובים.

מונטה סן ג'ורג'יו, לאגו סרסיו
(Monte San Giorgio, Lago Ceresio)

בהיותו מתנשא לגובה של קצת פחות מ-1,100 מטרים, מונטה סן ג'ורג'יו הינו אזור הררי המהווה מוקד עלייה לרגל למדעני מאובנים מאז המאה ה-19 וכאתר מורשת עולמית של אונסק"ו מאז 2003. אלפי דגים מאובנים ימיים באורך של עד שישה מטרים כבר נחשפו כאן על ידי פליאונטולוגים נלהבים. ומסיבה טובה: לפני 230 עד 245 מיליון שנים, התקיים שם אגן אוקיינוס ​​בעומק 100 מטרים. בביקורכם באזור תוכלו לטייל בין הכרמים לאורך המדרונות הדרומיים של ההר, לשוטט בעיירה האידילית Meride, או לסייר במערות של חבל מנדריסיטו.

קסטלגרנדה, בלינצונה. צילום: לשכת התיירות השוויצריתקסטלגרנדה, בלינצונה. צילום: לשכת התיירות השוויצרית

Swissminiatur, Melide

ה-Swissminiatur in Melide, שנפתח ב-1959, הוא הפארק המיניאטורי היחיד בשוויץ. 128 הדגמים המפורטים והאותנטיים בפארק כוללים אתרים ידועים כמו הטירות של בורגדורף ושילון, הפרלמנט הפדרלי בברן והקתדרלה של מילאנו - הדגם היחיד שניתן לצפות בו גם מבפנים. הדגמים שוחזרו בצורה אותנטית, עם תשומת לב רבה לפרטים, בשילוב עם אלפי מיני צמחים ופרחים. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: איטליהשווייץחופשה בשווייץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: