אא

משרד הבריאות: כך תימנעו מפגיעות חום עקב שרב

בעקבות עומס חום קיצוני שצפוי להתחיל היום (ה'), משרד הבריאות מפרסם המלצות כיצד להימנע מפגיעות חום ולפתח מכת חום מסכנת חיים

Shutterstock Shutterstock

על פי דיווח של השירות המטאורולוגי, החל מהיום (ה') צפוי עומס חום קיצוני שיתבטא במזג אוויר חם מהרגיל.

בעקבות עומס החום הקיצוני, משרד הבריאות מפרסם המלצות על מנת להימנע מפגיעות חום.

המשרד קורא לציבור הרחב ולאוכלוסיית הקשישים ולחולים במחלות כרוניות בפרט, להקפיד ולהימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש, להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי ולהקפיד לשתות מים ולהימצא, ככל האפשר, במקומות ממוזגים.

יש לשים לב כי בעומס חום תיתכן אפשרות לפתח מכת חום, המתרחשת כאשר הגוף לא מסוגל לקרר את עצמו בסביבה החמה. הסיכון לפתח מכת חום גבוה יותר בגיל המבוגר, בגילאי 0-4, בחולים במחלות לב וכלי דם, באנשים הסובלים מהשמנת יתר, בחולים במחלות כרוניות אחרות, במטופלים בתרופות מסוימות, ובעת מחלה חריפה או התייבשות.

במקרה של הופעת סימנים כמו טמפרטורת גוף גבוהה מ-39.5 מעלות צלזיוס, עור אדום, חם ויבש (ללא הזעה), דופק מהיר, כאב ראש חזק (ו/או הרגשה של "דפיקות הלב" בראש), סחרחורת, בחילה, בלבול וירידה בהכרה – יש להתקשר למוקד חירום ולקבל טיפול באופן מיידי.  עד להגעת העזרה יש להישאר באזור קריר ומוצל ולדאוג לקירור הגוף. חשוב ביותר: במכת חום - אסור לתת לנפגע לשתות! הטיפול בנוזלים יעשה דרך הווריד, על ידי הצוות הרפואי.

מידע מפורט נמצא באתר משרד הבריאות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד הבריאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: