אא

להתרגש בכל פעם מחדש: נפלאות הריביירה הטורקית

הריביירה הטורקית שופעת יופי טבעי מרהיב, מזג אוויר מלכותי והיסטוריה עשירה. באזור החוף הטורקי בולטות חורבות עתיקות, חופים בתוליים, כפרים ציוריים ואתרי נופש מפוארים, בהם איכות החיים הים-תיכונית מורמת לגבהים חדשים. בשיתוף לשכת התיירות של טורקיה

דמרה, אנטליה. צילום: לשכת התיירות הטורקית בישראל דמרה, אנטליה. צילום: לשכת התיירות הטורקית בישראל

דמיינו לעצמכם חוף באורך של כאלף קילומטרים, עם אקלים ים-תיכוני מתון לאורך כל ימות השנה ולא פחות משלוש מאות ימי שמש. הריביירה הטורקית מציעה מפלט מדהים לחופשה לכל סוגי המטיילים – החל ממשפחות עם ילדים, זוגות בירח דבש ועד להרפתקנים שמטיילים לבדם. 

הריביירה הטורקית על שלל ערי החוף המפורסמות המשתייכות אליה, לרבות טורקיה (Türkiye) על שלל ערי החוף המפורסמות המשתייכות אליה, ובראשן אנטליה, צפויה לכבוש אתכם מיד בקסמיה עם המטבח הים תיכוני המענג שלה, רפרטואר תרבותי השופע פסטיבלי מוזיקה, שייט ביאכטות, טורנירי גולף, שחייה ורכיבה על אופניים, כמו גם מגוון פעילויות ספורט ימי וטיולים בהרים. ואם זה לא מספיק, תוכלו ליהנות בה גם מאפשרויות לינה מדהימות, מעדנים מקומיים טעימים ועד למורשת היסטורית נרחבת. בשורה התחתונה - הריביירה הטורקית מבטיחה חופשה מנצחת!

הפסקת מנוחה על גדות הים התיכון

אתרי הנופש היוקרתיים והאלגנטיים של הריביירה הפרוסים על שפת הים התיכון בנויים כדי להשתלב עם הטבע הסובב אותם. אלו צברו מוניטין חסר תקדים במרוצת השנים בזכות אתרי נופש "הכל כלול" המספקים היצע של חדרים ווילות עם נוף מדהים לים ונותנים מענה לכל סוגי המבקרים. אתרי נופש אלו מציגים לראווה בריכות שחייה מפוארות, מתקני פארק מים, מסעדות שף ומזנון עשיר, מתקני ספורט ובידור, ספא מפואר ומגרשי גולף - כולם מספקים את חוויית הנופש המלאה המותאמת לכל הגילים שמצליחה לרגש בכל פעם מחדש. בנוסף למבחר רחב של אתרי נופש יוקרתיים, אזור החוף מציע גם כמה מלונות בוטיק, בתים להשכרה ווילות, החבויים ברחובות ההיסטוריים של ערי הקיט. עבור מי שרוצה לצאת לחופשה בטבע, קיים גם מבחר רחב של בקתות כפריות ביערות, בחופים ובאגמי הריביירה.

מקדש אפולו, סידה, אנטליה. צילום: לשכת התיירות הטורקית בישראלמקדש אפולו, סידה, אנטליה. צילום: לשכת התיירות הטורקית בישראל

היסטוריה שמוקפת בטבע מדהים

בין החופים, היערות וההרים תמצאו המון חורבות בנות אלפי שנים, שהופכות את הריביירה הטורקית ליעד המושלם לחובבי היסטוריה. שלושה אזורים עתיקים ומרהיבים - ליקיה, פמפיליה ופיסידיה - מתמזגים בגבולות אנטליה ונגישים בקלות במסגרת טיולי יום ושייט. חובבי העתיקות ישמחו לבקר בעיר פטארה (Patara) ולסייר בתיאטרון בן אלפיים שנה וכן בבניין הפרלמנט.

פיאז (Piyaz) שעועית לבנה עם טחינה. צילום: לשכת התיירות הטורקית בישראלפיאז (Piyaz) שעועית לבנה עם טחינה. צילום: לשכת התיירות הטורקית בישראל

חופשת ספא ובריאות

ההשפעות המרגיעות של האקלים הים-תיכוני הרגוע הופכות את הריביירה הטורקית למקום האידיאלי גם לטובת חופשה בריאה של הטענת מצברים וריפוי. בתמיכת התזונה הים תיכונית הבריאה המבוססת על שמן זית מקומי, עשבי תיבול טריים, דגים ותוצרת אורגנית, תוכלו להפוך את הביקור שלכם לחוויה מרעננת של ממש. רבים מהמלונות באזור מציעים מתחמי ספא המשלבים את הטיפולים ההוליסטיים העדכניים ביותר כמו טיפול במי ים, יוגה ומדיטציה עם טיפולים מסורתיים. בנוסף, זה תמיד רעיון טוב לבקר בחמאם טורקי כדי להרגיע את הנפש והגוף אחרי יום ארוך של סיורים. כטקס טיהור עתיק יומין שמקורו ברומא העתיקה, החמאם מציע חווית רחצה מיסטית, שתוכל אף להפיג את הלחץ של החיים המודרניים.

מועדון הגולף קולינן לינקס (Culinan Links Golf Club), בלק, אנטליה. צילום: לשכת התיירות הטורקית בישראלמועדון הגולף קולינן לינקס (Culinan Links Golf Club), בלק, אנטליה. צילום: לשכת התיירות הטורקית בישראל

הרפתקאות בטבע הפראי

חוויית הריביירה הטורקית חורגת מעבר להיבטים ההיסטוריים ומספקת הרפתקאות מדהימות גם בטבע. בראש ובראשונה, זהו יעד נהדר לשייט. תוכלו לבחור ביאכטה שכורה או בסירת מפרש מסורתית מעץ ולחקור את קו החוף הבתולי של אנטליה המוקף ביערות ירוקים. הדרך הליקית, המתפתלת בין ההרים לים לאורך 500 קילומטרים מפטהייה לאנטליה, היא מסלול הטרקים למרחקים ארוכים המסומן הראשון במדינה, הטומן בחובו נקודות תצפית ארכיאולוגיות מרשימות לאורך המסלול. ליסיה, הידועה כ"ארץ האור" מציעה למטייל המודרני נוף טבעי זרוע מקדשים עוצרי נשימה המוקדשים לאפולו, אל האור, יחד עם קברים מונומנטליים המתנשאים מפסגות הרים או מזדקרים מנמלים עתיקים. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טורקיה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: