אא

לא רק בטן-גב: חופשה מרגשת בבודרום

חצי האי הנחשב לאחד מיעדי התיירות הפופולאריים בטורקיה, טומן בחובו לצד מפרצים וחופים מופלאים, גם היסטוריה מרתקת בת אלפי שנים, מונומנטים בעלי ערך שאינו יסולא בפז, בשילוב עם חיי תרבות ולילה תוססים. היכרות עם עיר הקיט הטורקית שמצליחה לרגש בכל פעם מחדש

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

טורקיה חזרה ובגדול להיות אחד ממוקדי החופשה של התייר הישראלי. אם מתחשק לכם קצת לגוון ולבחור ביעד המציע שלם תיירותי הגדול מסך חלקיו, כדאי שתפנו את תשומת הלב אל בודרום (Bodrum), אחד מהיעדים התיירותיים הפופולאריים ביותר בטורקיה.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

מדובר בחצי אי המשתייך למחוז מוגלה (Muğla) ושוכן בחלקו הדרומי של הים האגאי ונחשב לאטרקטיבי במיוחד. בודרום ניחנת במשאבים טבעיים הכוללים חופים יפהפיים בהם ניתן לרבוץ בהנאה צרופה, עיירות ציוריות המתגלות למורדות ההרים, כמו גם שבעה מפרצים קסומים, אליהם ניתן להגיע בעזרת סירות גולט או אפילו לשכור ספינת תענוגות ליום שלם להעמקת החוויה.

צילום: Shutetrstockצילום: Shutetrstock

היסטוריה במיטבה

לצד היותה יעד קלאסי לחופשת בטן-גב, בודרום טומנת בחובה עוד הרבה מעבר, שכן באמתחתה היסטוריה מרתקת בת אלפי שנים. במקור היא נודעה בשם הליקרנסוס (Halicarnassus), שהייתה עיר מפתח בממלכת קאריה העתיקה במאה ה-4 לפנה"ס ובהמשך הפכה לבירת האזור תחת שלטון האימפריה הפרסית. אחת מנקודות הציון באזור מקורה במאוזוליאום של הליקרנסוס שהינו אחד משבעת פלאי העולם העתיק. הקבר המפואר נבנה בשעתו עבור המלך הפרסי מאוסלוס ואשתו ארטימיסיה. את שרידיו ניתן לראות במסגרת סיור במקום.

ככלל, לאורך ההיסטוריה נחשבה בודרום כעיר אסטרטגית עבור הממלכות השונות, כאשר במרוצת השנים היא נשלטה גם תחת אלכסנדר הגדול, מלך מוקדון. בהמשך, בשנת 129 לספירה היא הפכה לחלק מהאימפריה הרומית, תקופה בה זכתה לתור זהב בזכות היותה עיר נמל ומסחר משגשגת, בדגש על תעשיית בניית הספינות שלה שהקנתה לה מעמד בקנה מידה עולמי. בימי הביניים נפלה שוב העיר מול כיבוש אבירי סנט ג'ון (ההוסיפטלרים) אשר ביצרו את העיר בצורה מרשימה ותרמו לה רבות באמצעות מבנים אדריכליים. ב-1522 היא נכבשה שוב על ידי האימפריה העות'מאנית ונשארה תחת שלטונה עד לפירוק האימפריה בתחילת המאה ה-20.

המאוזוליאום של הליקרנסוס. צילום: Shutterstockהמאוזוליאום של הליקרנסוס. צילום: Shutterstock

תוססת ומרתקת

בעידן המודרני עברה בודרום שינוי תדמיתי של ממש. עם הקמתה של הרפובליקה הטורקית ב-1923, היא התפתחה עקב בצד אגודל כיעד תיירות שהיווה אבן שואבת למבקרים מכל רחבי טורקיה ומחוצה לה. לצד אתריה ההיסטוריים והחופים, היא מציעה לרשות המבלים בה גם חיי לילה תוססים באזור המרינות, יחד עם שורה של בתי מלון וריזורטים אקסקלוסיביים במחירים מפתיעים.

ובכל זאת, מי מביניכם שמעוניין בקצת אקשן, יוכל לשים פעמיו בבודרום אל עבר פעילויות ספורט ימי מגוונות או לכתת רגליו אל השווקים המקומיים האותנטיים. מומלץ גם לבקר במוזיאון לארכיאולוגיה ימית של בודרום (Bodrum Museum of Underwater Archaeology) הממוקם על גבי צוק סלעי המשקיף על נמל, בו ניתן למצוא ממצאים מרתקים, כולל ספינה עתיקה מהמאה ה-14 לפני הספירה בשם "מאולו-בורון" שנמשתה מהחוף הסמוך ונותרה כמעט בשלמותה.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

בודרום מארחת מדי שנה גם מספר פסטיבלים ואירועי תרבות מרתקים, ביניהם פסטיבל הבלט והסרטים הבינלאומי של בודרום. כמו כן, היא מהווה מרכז תרבות ואמנות שוקק, הודות לשורה של סופרים ומוסיקאים המתגוררים בתחומה.

מה שבטוח, אם מתחשק לתהות על קנקנו של אזור מרתק ורווי בהיסטוריה בת אלפי שנים, אין ספק שבודרום היא יעד מצוין, כזה שצפוי לענות על הציפיות שלכם ואף להותיר בכם טעם של עוד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טורקיה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: