אא

מארס טורקי: איסטנבול כמו שלא הכרתם

מהם אתרי החובה בעיר שאסור לפספס, היכן נמצאים השווקים האותנטיים ביותר שהינם חלק מהפסיפס המקומי ועד למסעדות הבשר של השף המפורסם מהאינסטגרם. מסע אל התחנות המרכזיות בעיר שמצליחה לרגש בכל פעם מחדש

צילום: ניצן אביטל צילום: ניצן אביטל

ארמון טופקפי
(Topkapı Sarayı Müzesi)

אתר תיירות פופולארי באיסטנבול המהווה אבן שואבת עבור תיירים מכל רחבי העולם. הוא ממוקם בלב העיר העתיקה, בחלק האירופאי שבין קרן הזהב, ים מרמרה וגדות נהר הבוספורוס. בתרגום לעברית הוא מכונה "שער התותח", זאת לאור מראהו המרשים.

הארמון הוקם בשלהי המאה ה-15 ושימש כמשכנם של סולטנים מקומיים. בתוכו ניתן להתפעל מ-4 חצרות רחבות ידיים ומסוגננות עם מבנים שונים, גנים, ספריות וכנסיות. הארמון עצמו מכיל אינספור חדרים המלאים בכרבע מיליון פריטים, לרבות יצירות אמנות, ערבסקות ועיטורי זהב ואוצרות מרהיבים זכר לתקופה העות'מאנית.
 

כתובת: Cankurtaran, 34122 Fatih/İstanbul, Türkiye

צילום: ניצן אביטלצילום: ניצן אביטל

המסעדות של נוסיראת
(Nuser-Et)

נוסיראת הוא שף מדהים ואחד מהמפורסמים בעולם המתמחה בבשרים. במרוצת השנים הוא התפרסם והצליח מאוד באינסטגרם וידוע בעיקר בשל טכניקת זריית המלח על גבי נתחי הבשר המשובחים שלו.

לנוסיראת 2 מסעדות באיסטנבול המלאות מדי ערב. מעבר למנות המיוחדות, המקום מזמין מאוד עם אווירה ומוסיקה, אך דורש הזמנה מראש של לכל הפחות שבועיים. אם מתחשק לכם לבלות ערב מהנה עם הרבה "שואו", בשילוב עם חוויה קולינרית ושירות נהדר, בהחלט כדאי לבקר באחת מהמסעדות הללו. 

כתובת: Esentepe Büyükdere Caddesi Levent Büyükdere Caddesi, Kanyon AVM No:185, 34394 Şişli/İstanbul, Türkiye
Beyazıt Mahallesi Çarşıkapı Nur-u Osmaniye Caddesi Sandal Bedesteni Çarşısı, 34126 Fatih/İstanbul, Türkiye

הבזאר הגדול
(Kapalıçarşı)

שוק ענק הממוקם ברובע פאתיח (Fatih) התיירותי בעיר העתיקה של איסטנבול. הוא ידוע גם בשם "הבזאר המקורה" (Grand Bazaar) עם לא פחות מכ-400 כניסות ויציאות, נתון הממחיש עוצמתו וכמות של מיליוני מבקרים הפוקדת אותו בשנה. לשם המחשה, הוא כולל למעלה מ-60 רחובות וסמטאות ומספר חסר תקדים של כ-4000 חנויות מכל הסוגים והמינים.

האמת היא שאפשר להעביר בו יום שלם, חוויה מומלצת בעיקר לחובבי השופינג שביניכם המעוניינים גם במגע אותנטי עם הרוכלים והאוכלוסייה המקומית. תמצאו בבזאר הכל מהכל, החל מכלי מטבח ועד תיקים (שלא תגידו שלא אמרנו – נמכרים בו הרבה מאוד חיקויים). 

המקום מתוייר לאורך כל השנה בצורה בלתי רגילה ועמוס למשעי. לעיתים הרוכלים לוחצים על התיירים לרכוש והינם פחות מסבירי פנים, אולם מי מביניכם שאוהב להתמקח, צפויה לו ללא ספק חוויה מיוחדת והזדמנות לרכוש מגוון רחב של פריטים ומוצרים במחירים אטרקטיביים למדי.

כתובת: Beyazıt, 34126 Fatih/İstanbul, Türkiye.

צילום: ניצן אביטלצילום: ניצן אביטל

ארמון דולמהבחצה
(Dolmabahçe Sarayı)

ארמון מרהיב ביופיו מהמפוארים בטורקיה בפרט ובאירופה בכלל המצוי על גדות נהר הבוספורוס בחלקו האירופאי. הארמון שימש בעבר כמשכנם של הסולטנים וכמרכז השלטון של האימפריה העות'מאנית החל מאמצע המאה ה-19 ועד שנות ה-20 של המאה הקודמת.

אם הנכם מתכננים לבקר בארמון, חשוב מאוד להצטייד בתעודה מזהה (תעודת זהות, דרכון או רישיון נהיגה) אותם תידרשו להפקיד בכניסה בתמורה לאוזניות שמע שתשמשנה להדרכה בתוכו. ישנם כמה סוגים של כרטיסי כניסה לחלקים שונים של הארמון. 

החלק המפורסם ביותר בארמון מקורו בחדר מדרגות הבדולח שצפוי למשוך את תשומת הלב שלכם מיד, הודות למעקי המדרגות והמנורות המיוחדים שעשויים כולם מבדולח, והינם מחזה מפעים שקשה להישאר אדישים אליו. זמן הסיור הממוצע בארמון הוא כשעה וחצי. 

כתובת: Vişnezade, Dolmabahçe Cd., 34357 Beşiktaş/İstanbul, Türkiye

צילום: ניצן אביטלצילום: ניצן אביטל

מגדל וגשר גלטה
(Galate Köprüsü)

אתר חובה באיסטנבול. הטיול על הגשר בן שני מפלסים החוצה את קרן הזהב ונהר הבוספורוס הוא חוויה בפני עצמה. הוא מסמל את הקשר בין העיר המסורתית לאיסטנבול החדשה ונבנה בראשית המאה ה-19 על ידי ולידה סולטן, אימו של הסולטן עבדול חמיד השני. מתחת לגשר עוגנות סירות רבות העושות את דרכן אל הבזאר הגדול או השוק המצרי. מומלץ גם לעצור לאתנחתא בתי הקפה והברים שבאזור, המהווים מקום טיפוסי ללגימת בירה צוננת או עישון נרגילה.

בסמוך לגשר, מומלץ לעלות לתצפית פנורמית אל מעלה מגדל גלטה, מונומנט מרשים לכל הדעות שנהרס ושופץ לאורך ההיסטוריה מספר פעמים. כיום הוא פתוח לציבור הרחב, כולל מסעדה ובית קפה שוקקי חיים. בהחלט הזדמנות להשקיף ממעלה קו הרקיע של איסטנבול על יופייה הבלתי נלאה של העיר. 

כתובת: גשר גלאטה - Kemankeş Karamustafa Paşa, Galata Köprüsü, 34425 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye | מגדל גלאטה - Bereketzade, 34421 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye

צילום: ניצן אביטלצילום: ניצן אביטל

השוק המצרי
(Mısır Çarşısı)

את הסיבוב בבזאר הגדול אפשר לשלב יחד עם סיבוב בשוק המצרי שנמצא בסמוך אליו. זהו שוק בעיקר של תבלינים ואוכל, עם מתנות וחפצים במחירים עממיים, המהווה חוויה אנתרופולוגית מדהימה. כל המוכרים בחנויות מגיעים לתיירים עם צלחות מלאות בשלל של קינוחים טורקיים בטעמים מטריפים. כדאי להגיע לביקור בשוק, גם אם אינכם מתעניינים בקניות.

כתובת: Ruhmberi Mustafa Paşa Yokuşu, Fatih.

צילום: ניצן אביטלצילום: ניצן אביטל

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טורקיה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: