אא

ובמקום הראשון... איסטנבול

נמל התעופה IST שהושק לפני ארבע שנים בלבד, הספיק כבר לבסס את מעמדו כנמל העמוס באירופה עם תנועה של למעלה מ-64 מיליון נוסעים אשתקד. הצפי: הגדלת הקיבולת עד ל-200 מיליון נוסעים תוך 5 שנים

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

אפשר להגיד הרבה דברים על טורקיה של ארדואן, אולם אם יש דבר אחד עליו אין עוררין הוא עצם העובדה כי האחרון חושב בגדול. כמו בהרבה תחומים אחרים בהם טורקיה ממצבת את עצמה כמובילה עולמית, כך גם תעשיית התעופה הטורקית הפכה לשם דבר אליה נושאים עיניים בשקיקה קולגות מכל רחבי הגלובוס. עדות ניצחת לכך מקורה בנמל התעופה הבינלאומי באיסטנבול (IST) המגלם בתוכו פרויקט גרנדיוזי של איש אחד, אך באותה נשימה מהווה בשורה אדירה לענף התעופה רבתי.

מיקומה האסטרטגי של טורקיה בין יבשות אסיה ואירופה, הקנתה לנמל הממוקם בחלק האירופאי של העיר בסמוך לים השחור (כ-35 קילומטרים צפון מערבית למרכז העיר איסטנבול) אשר נחנך באוקטובר 2018 (החל בפעילות רשמית באפריל 2019) מעמד מיוחד כאחד מהנמלים המרשימים ביותר בעולם והעמוס ביותר באירופה. לשם המחשה, אשתקד עברו בתחומיו למעלה מ-64 מיליון נוסעים עם ממוצע של 1156 טיסות ביום, כך עולה מנתוני הארגון האירופאי לבטיחות אווירית (Eurocontorl). 

סך הכל מופעלות כיום מנמל התעופה באיסטנבול טיסות ללא פחות מ-309 יעדים בכל רחבי העולם, בעזרת 86 חברות תעופה ובראשן טורקיש איירליינס (Turkish airlines) עבורה זהו נמל הבית, בדרך לטיסות המשך למגוון יעדים כמעט בלתי נגמר, כולל תל-אביב כמובן. 

לכך מתווספים נתונים נוספים הממחישים את היקף הפעילות האדיר בנמל, לרבות יותר מ-3500 עובדי ביטחון ו-1800 שוטרים המועסקים בו, למעלה מ-500 עמדות צ'ק אין, 150 מסעדות, 9000 מצלמות העוקבות אחר כל צעד ושעל של הנוסעים, טרקלינים מפוארים ומהגדולים בעולם, וזוהי רבותיי רק רשימה חלקית.

עוד מתוכננים לקום בתחומי הנמל במהלך העשור הקרוב גם מרכז כנסים, קניון, מלונות, בתי מגורים, מוסדות תרבות ואמנות והיד עודנה נטויה. 

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

טוב לדעת 

חמש עובדות על נמל התעופה איסטנבול

1. נמל התעופה IST החליף את נמל אתאטורק המיתולוגי בשנת 2019.
2. כ-12 מיליארד דולר הושקעו בהקמת הנמל שנחנך לרגל 95 שנות עצמאות הרפובליקה הטורקית.
3. מרחב הדיוטי-פרי הענק בנמל מעוצב בהשראת מיצר הבוספורוס וכולל את מיטב המותגים הבינלאומיים במחירים אטרקטיביים.
4. מגדל הפיקוח של הנמל מעוצב בהשראת הפרח הלאומי של טורקיה (טוליפ).
5. בין כתליו של הנמל פועל מלון YOTEL ההישג לאחד מהמלונות הגדולים בעולם המצוי בתוך נמל תעופה, המציע 451 חדרים סך הכל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טורקיה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: