אא

אוי וואי איזמיר

עיר החוף הטורקית מציעה שילוב מנצח של חיי מודרניזציה, אתרי בילוי מרתקים ותחושה אמיתית של חופש ושלווה. עם השקת קו טיסות ישיר אליה מנתב"ג, היא נחשבת לאחד היעדים המפתיעים של הקיץ עבור התייר הישראלי // בשיתוף טיילת טרוול בוטיק

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

הרשו לנו להציג בפניכם את אחד היעדים התיירותיים הפופולאריים ביותר בטורקיה, אולם כזה שנחבא אל הכלים עד היום עבור התייר הישראלי. אנחנו מתכוונים כמובן לאיזמיר (İzmir), עיר הנמל שבדרום-מערב טורקיה, בתחומה מתגוררים כ-4.5 מיליון תושבים, נתון אשר הופך אותה לעיר השלישית בגודלה בטורקיה, אחרי איסטנבול ואנקרה.

העיר שבעבר נקראה "סמירנה" (Smyrna) הפכה עם השנים לאחת מאבני החן הנסתרות והמיוחדות של טורקיה. מדובר בעיר אלגנטית, לא מתוחכמת במיוחד, אך כזו המציגה שילוב מרתק של מודרניזציה, אטרקציות מגוונות ומלאות חיים, לצד היותה עיר מסבירת פנים לתייר. היא בעלת מטבח קולינרי ייחודי, מרכז קניות ובילוי שוקקים, לצד היותה יעד תיירותי נהדר מלא בהיסטוריה, הכולל אף מורשת יהודית עשירה (תור הזהב של הקהילה היהודית בה נרשם במהלך המאה ה-19, אז היא מנתה כ-40 אלף איש סך הכל).

איזמיר ממוקמת על חוף מפרץ איזמיר בים האגאי ומשתרעת מדרום מערב טורקיה לאורך הים התיכון ועד לגבול הדרומי של טורקיה עם יוון. היא איננה כוללת חופי ים, אלא רצועת מים ממנה המקומיים מתפרנסים. עם זאת, במרחק של כ-40 דקות נסיעה ניתן להגיע למחוז צ'שמה (Çeşme), אזור קסום עם חופי ים הנראים כמו מתוך גלויה, המציע ריזורטים מופלאים עם נופים שצפויים להותיר אתכם פעורי פה. 

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

על אף שטורקיה הינה מדינה מוסלמית, איזמיר נחשבת במרוצת השנים ליעד אירופאי-מערבי לכל דבר ועניין. אמנם תמצאו בה לא מעט סממנים לדת האיסלאם, לרבות מסגדים שונים, אך היא מתאפיינת במקביל באוכלוסייה צעירה הצומחת במהירות הדוגלת באורח חיים ליברלי וכזה המקבל בברכה את התיירים והמבקרים הפוקדים את העיר.

עובדה נוספת שמעניקה לאיזמיר יתרון הינו מזג האוויר הנוח הפוקד אותה לאורך רוב ימות השנה. העיר עצמה מוקפת הרים, כאשר בשילוב הרוחות שמגיעות מכיוון הים, מצננות את הטמפרטורה בחודש הקיץ החמים, מה שהופך אותה ליעד עם שהות נעימה.

אתר מרכזי בעיר שכדאי לבקר בו הוא מגדל השעון ההיסטורי בכיכר קונאק (Saat Kulsei) שבלב בודרום, אשר תוכנן על ידי האדריכל הצרפתי, ריימונד שארל פר ונבנה בראשית המאה הקודמת (1901) לרגל עלייתו של הסולטן עבדולחמיד השני לכס המלכות. המגדל הפך ברבות השנים לסמל הבלתי מעורער של איזמיר ואף זכה להופיע על גב שטרות של 500 לירות טורקיות במהלך שנות ה-80.

אטרקציות מרתקות נוספות בעיר כוללות את המוזיאון הארכיאולוגי (Izmir Arkeoloji Muzesi) המציג שורה של חפצים ופריטים עתיקים מתקופת הברונזה, כמו גם מהתקופה הרומית והיוונית. מומלץ גם לשוטט ברחובות המעוטרים בסגנונות אדריכליים מרהיבים, שהינם בהחלט לוקיישן מנצח לתצלומים לרשתות החברתיות.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

שלא יגמר לעולם: המלצות נבחרות לביקור באיזמיר

• בקושדאסי כבר הייתם? עיירת הנופש הפופולארית Kuşadası המרוחקת כ-95 קילומטרים דרומית מאיזמיר, היא בהחלט יעד נהדר לטיול כוכב. תמצאו בה טיילת מרכזית רחבת ידיים עם בתי מלון מפוארים, בתי קפה ומסעדות מצוינים לצד המרינה, ממנה יוצאות גם הפלגות, וכמובן גולת הכותרת-  רצועת חוף מהארוכות והיפות של טורקיה. המלצה שלנו – אל תפספסו את השקיעות הכתומות כאן. מחזה משובב נפש שקשה להישאר אדישים אליו.
• היכונו ליריד – מדי שנה מארחת איזמיר יריד בינלאומי המושך אליו אנשי עסקים, סוחרים ותיירים מרחבי העולם. אלו נושאים ונותנים במוצרים ופריטים, בדגש על אפשרויות ייבוא וייצוא למיניהן. היריד מציע למשתתפים גם שורה של אירועים מוסיקליים ותרבותיים המספקים לו נופך נוסף ומעניין.
• שמחה גדולה הלילה – איזמיר כיאה לעיר מערבית ומודרנית, מציעה חיי לילה שוקקים הנמשכים עד השעות הקטנות. אחד המוקדים האטרקטיביים ביותר, בהם תוכלו ללגום משקאות בברים, לרקוד כאילו אין מחר במועדונים ולהכיר את הווי הצעירים המקומיים, הוא כיכר אלסנקאק (Alsancak). 
• הרימו עוגן – סיורי מים והפלגות של סירות בגדלים שונים הם חלק בלתי נפרד מאורח החיים האיזמירי, כולל אפשרויות לאטרקציות ימיות מהנות, כדוגמת שנורקלינג או צלילה. מומלץ! 
• התענגו על מטעמים מקומיים – המטבח הטורקי שופע בטעמים, ריחות וצבעים שסביר להניח יגרמו לכם ללקק את האצבעות. אחד המאכלים שחובה לטעום באיזמיר הוא כריך "קומרו" (Kumru), כריך מסורתי עשוי נקניק טורקי הכולל גבינה ועגבניות (אוכלי הכשר ייאלצו לחפש מנה אחרת).
• שוטטו בבזארים להנאכתם – איזמיר מציגה לראווה שווקים תוססים. ההמלצה שלנו, קפצו לביקור בכיכר קונאק (Konak), שם תוכלו למצוא חפצים אותנטיים ומזכרות נפלאות, כולל אפשרות להתמקח עם הרוכלים המקומיים. כדאי לדעת גם כי מדי יום שלישי פועל באיזמיר השוק הפתוח הגדול ביותר בטורקיה כולה. הזדמנות נהדרת לחזור עם מתנות ליקיריכם.
• שופינג ישמח לבב אנוש – שימו פעמיכם אל עבר קניון IsteniaPark. מדובר בלא אחר מאשר מרכז הקניות והבילויים הגדול ביותר של איזמיר. המרכז שהינו מרשים בצורה בלתי רגילה, מאגד תחת קורת גג אחת את המסעדות הנחשבות ביותר, חנויות מעצבים מהשורה הראשונה, כולל רשתות אופנה בינלאומיות מובילות. לאחרונה נבנה בין כתלי הקניון גם מלון Hyatt המפנק ברמת 5 כוכבים עם ספא מצוין. בהחלט אתר חובה שלא כדאי לפספס.

לראשונה בישראל: טיסות ישירות לאיזמיר

לאור ההתחממות ביחסי טורקיה-ישראל בשנה האחרונה, השיקה חברת "טיילת טרוול בוטיק" מבית ישראייר  המתמחה בשיווק חבילות נופש וטיולים מאורגנים לטורקיה מדי שבוע, הכוללים את איזמיר, איסטנבול, קפדוקיה, בודרום והריביירה הטורקית, טיסות ישירות בקו תל-אביב - איזמיר. 

הטיסות פועלות במתכונת דו-שבועית (ימי ראשון וחמישי), כאשר משך הטיסה בין היעדים הינו כשעה וחצי בלבד. הזדמנות נדירה לתייר הישראלי לגלות פנינה תיירותית חדשה במרחק טיסה קצר, לחוות תרבות מרתקת ולהתאהב באחת הערים המופלאות שיש לטורקיה להציע. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טורקיה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: