אא

מלונאים, מאחוריכם: שוק הדירות לטווח קצר במגמת צמיחה

מחקר חדש מראה כי לענף המלונאות יש מתחרה שכוחו רק הולך וגדל ויש גם חדשות טובות - מסתבר שבתי המלון יכולים דווקא להרוויח מכך

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

ענף המלונאות נוטה להתרכז בעצמו ובתחרות הפנימית שמתנהלת בין בתי המלון השונים, אבל האמת היא שכבר די הרבה זמן זה רק חלק מהסיפור. בשקט בשקט קם לענף המלונאות מתחרה לא קטן, ואנחנו מתכוונים לשוק הדירות להשכרה לטווח קצר.

על פי נתונים שהתפרסמו באוגוסט 2022, Airbnb, הפלטפורמה המובילה בעולם להשכרת דירות לטווח קצר, נוגסת נתח של קרוב ל-450 מיליון דולר בשנה מענף המלונאות העולמי. מחקר אחר שביצעה אוניברסיטת פלורידה מצא שהזינוק בשוק הדירות לטווח קצר מוביל עם הזמן גם לירידה בשיעורי התפוסה במלונות ואפילו לצניחה במחירים.

גם בישראל, שוק הדירות להשכרה לטווח הקצר מאותת על מגמה של צמיחה, כפי שעולה ממחקר חדש שניתח את המגמות והצמיחה בשוק המקומי. אומנם, מדובר בצמיחה מינורית בלבד וזאת בשל הפגיעה בתקופת משבר הקורונה, אולם ניכר היטב שמגמת הגידול צפויה להתפתח ובערים כמו אילת - המגמה מובהקת כבר עכשיו.

את המחקר ערכה חברת הייעוץ והמחקר Fact Stories, הנציגה הישראלית של חברת הבינה העסקית Transparent, המספקת נתונים על שוק הדירות להשכרה לטווח קצר. Fact Stories היא גם הנציגה הישראלית של OTA Insight, פלטפורמת ה-BI לחיזוי מגמות וביקושים בענף המלונאות, והמחקר הנוכחי מציינים בחברה מבוסס על נתונים בלעדיים שקיבלה משתי החברות הללו.

יחזקאל נחמיה, מנכ"ל Fact Stories: "שוק הדירות לטווח קצר מהווה היום תחרות ישירה לבתי המלון, ויש מחקרים המראים ש-45% מהתיירים משווים בין האופציה לשכור דירה לבין הזמנת חדר במלון, עוד לפני ההזמנה בפועל. יש לכך הרבה מאוד סיבות, כמו נוחות ופרטיות או תמורה טובה יותר לכסף כשמדובר במשפחה או בקבוצה גדולה, אבל זה לא רק זה - משבר הקורונה הביא עמו שינויים בהעדפה של הצרכנים וזינוק משמעותי בביקוש לפתרונות לינה אלטרנטיביים".

הגידול בביקושים לתקופה הקרובה - בין מאי לדצמבר 2023 ניכרת עלייה בשיעור התפוסה החודשי על פי צבר הזמנות עתידיות, בהשוואה לחודשים המקבילים ב-2022 - הן ברמה הארצית והן בערים עצמן: תל אביב, ירושלים ואילת, כשקצב הצמיחה החודשי עומד על 54% בממוצע.

לדברי נחמיה, הגידול בביקוש לדירות להשכרה לטווח קצר יכול דווקא לסייע לבתי המלון, ולא רק להציב איום עליהם: "מהנתונים עולה שאם עוקבים אחרי הביקוש להשכרת דירות לטווח קצר, אפשר לחזות גם את הביקוש לחדרי מלון. לכן, כדאי להפוך את התחרות הסמויה הזאת לגלויה ולהיערך בהתאם - רק כך ניתן יהיה לגלות איפה בית מלון מסוים עומד ביחס למתחרים שלו ולשוק בכלל, ועל בסיס זה לאמץ את אסטרטגיית המחיר והשיווק הטובה ביותר".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותנדל״ן

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: