אא

חברה שוויצרית תובעת את ארקיע בגין ביטול פרויקט להתאמת מטוסים לצרכיה

חברת Bucher Leichtbau AG הגישה לביהמ"ש השלום בת"א תביעה של כ-1.3 מיליון שקל בטענה שארקיע מסרבת לשלם לה למרות הסכם פשרה. ארקיע: ״נלמד ונגיב בהתאם״

צילום: יח"צ ארקיע צילום: יח"צ ארקיע

חברת Bucher Leichtbau AG השוויצרית הגישה לבית המשפט השלום בת"א תביעה כנגד חברת ארקיע של כ-1.315,984 מיליון שקל בטענה שארקיע הפרה הסכם עימה. Bucher, שמקום מושבה בציריך, עוסקת, בין היתר, בתכנון ואספקת מוצרים בתחום הקייטרינג ותא הנוסעים בתעשיית התעופה.

על פי כתב התביעה, בחודש מארס 2019, התקשרה ארקיע בהסכם עם Bucher. הסכם שבמסגרתו החברה השווייצרית הייתה אמורה לספק לארקיע שירותי תכנון שונים בקשר לפרויקט של ארקיע להתאמת מטוסים לצרכיה מבחינת תכנון מטבחים ואחסון למטוסי האיירבוס990 neo -330A. אך לאחר מספר חודשים, ארקיע ביטלה את הפרויקט.

לטענת Bucher Leichtbau AG, "עד למועד הביטול, השקיעה בכור שעות רבות לצורך ביצוע העבודות, ומכל מקום בהתאם לתנאי ההתקשרות בין הצדדים, הייתה ארקיע מחויבת לשלם סך של 286 אלף אירו, וזאת בהתאם למה שסוכם מראש בין הצדדים".

עוד טוענת התובעת כי "ארקיע סירבה ועודנה מסרבת, לשלם לתובעת את חובה, על אף שהיא הכירה בחובתה לשלם לתובעת עבור עבודתה הנ"ל ועל אף שאושרה על ידה פשרה עם התובעת לפיה תשלם ארקיע לתובעת סך של 180 אלף אירו - פשרה בה לא עמדה ארקיע ועל כן נתבע בתביעה זו מלוא הסכום לו זכאית התובעת ולא הסכום מושא הפשרה הנ"ל".

עוד טוענת Bucher Leichtbau AG כי, "מדובר במקרה קלאסי  של חוסר תום לב, בו ארקיע מעולם לא התכחשה  לכך שהיא חייבת ל-Bucher כספים. והנה , חרף האמור לעיל, בכל זאת נמנעה ארקיע מתשלום חובה ל-Bucher, תוך שבמכתב בא כוחה הנ"ל מהעת האחרונה העלתה ארקיע תירוצים ואמתלות שאין בהם כל אמת, ואשר אינם אלא ניסיון בדיעבד להתכחש להסכמים בהם התקשרה ארקיע".

מארקיע נמסר בתגובה: ״נלמד ונגיב בהתאם״.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ארקיע

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: