אא

זוכרים את המורשת: 120 מיליון ש"ח יושקעו בשימור אתרים ארכיאולוגיים ביהודה ושומרון

כדי למנוע שוד והרס עתיקות, הממשלה אישרה תכנית בסך 120 מיליון לשימור אתרי המורשת באזור יהודה ושומרון ובקעת הירדן. שר התיירות חיים כץ: "יהודה ושומרון הם חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של העם היהודי והעתיד של התיירות"

צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק

במסגרת שיתוף פעולה של משרדי המורשת, האוצר והתיירות, הממשלה אישרה תכנית בסך 120 מיליון ש"ח לשימור, לפיתוח כלכלי-תיירותי ולמניעת שוד והרס עתיקות באתרי מורשת באזור יהודה ושומרון ובקעת הירדן. מתוך הסכום הזה, משרד התיירות ישקיע 6 מיליון ש"ח בפיתוח כלכלי תיירותי באתרים באזור. 

אזור יהודה ושומרון מתפרס על פני כ-5,700 קמ"ר, והוכרזו בו עד כה למעלה מ-2,600 אתרים ארכיאולוגיים - ובהם ממצאים מתקופת הברזל, התקופה הפרסית, תקופת החשמונאים ובית שני, התקופה הרומית והביזנטית, התקופה הערבית הקדומה ועוד. 

שר התיירות חיים כץ: "יהודה ושומרון הם חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של העם היהודי והעתיד של התיירות. המשרד בראשותי רואה את הפוטנציאל התיירותי הגדול באזור ובהתאם לכך, גם משקיע בו. רק לאחרונה העברנו בממשלה את ההחלטה לשיקום גן סבסטיה, וכעת אנו מגדילים עוד את ההשקעה. נפעל לשימור ולטיפוח יו"ש, תוכניות נוספות בדרך".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד התיירותשר התיירותמשרד האוצר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: