אא

מגיעים עם רכב לנתב"ג? אלה תעריפי החנייה שתשלמו בשיא העונה, אם בכלל תמצאו מקום

כ-15 אלף מקומות חנייה יש בנתב"ג. הרבה, אבל עדיין לא מספיק כדי להכיל את המוני הישראלים המגיעים עם רכבם. כמה עולה חנייה לטווח קצר וארוך? מתי צפוי להיפתח חניון חדש שיוסיף 700 מקומות חנייה? והיכן אפשר לקבל, במידת הצורך, שירות התנעת רכב בחינם? כל מה שצריך לדעת על החניונים בנתב"ג

נתב"ג. צילום: shutterstock נתב"ג. צילום: shutterstock

נמל התעופה בן גוריון נחשב למגרש החנייה הגדול במדינה, עם כ-15 אלף מקומות חנייה הפזורים במספר חניונים. הרבה, אבל עדיין לא מספיק כדי להכיל את הכמות האדירה של הנוסעים המגיעים לנמל עם רכבם. 

במהלך חודש יולי צפויים לעבור בבן גוריון כ-2.5 מיליון נוסעים ומספרם צפוי לזנק עוד יותר במהלך אוגוסט. רק היום צפויים לעבור 92,700 נוסעים ב-553 טיסות בינלאומיות. רבים מהנוסעים פשוט לא סומכים על התחבורה הציבורית, שאיננה זמינה בשעות הלילה ובשבתות (גם בחגים), ומגיעים לנמל עם רכבם הפרטי, והחניונים בשדה התעופה - עמוסים בהתאם. לא אחת קרה שנוסעים, שהגיעו עם רכבם, חיפשו וחיפשו חנייה, לא מצאו ופספסו את הטיסה. 

נוכח מצוקת החנייה הגדולה בנתב"ג, לפספורטניוז נודע כי בשבועות הקרובים צפוי להיפתח "חניון 16" הסמוך לטרמינל 1 שיוסיף כ-700 מקומות חנייה. 

איזה חניונים פעילים בנתב"ג ומה תעריפי החנייה בהם? בדקנו:

חנייה לטווח קצר, טרמינל 3 

החניון מחולק לשני מתחמים: מבנה מזרחי - חניון הפרדס; מבנה מערבי - חניון הכרם. 
חנייה מעל 24 שעות בחניון זה מותרת, למעט עונת השיא מ-15 ביוני ועד 31 באוקטובר שבה החנייה מעל 24 שעות אסורה. רכב החונה מעל 24 שעות בעונת השיא, ייגרר ובעליו יישאו בהוצאות הגרירה ו/או בעלות חניה בסך 135 שקל.

כמה עולה חנייה לטווח קצר בנתב"ג? 

שעה ראשונה - 20 שקלים. כל רבע שעה נוספת 5 שקלים. מקסימום ליום - 90 שקלים. ואילו בעונת השיא, כאמור מ-15 ביוני ועד 31 באוקטובר, תעריף המקסימום ליממה - 135 שקלים.

חנייה לטווח ארוך

בנתב"ג מופעלים מספר חניונים לטווח ארוך שנפתחים לציבור בהתאם לזמינות מקום החניה. שלטי הכוונה מוצבים בכבישי הנמל ומכוונים לחניון הפנוי והזמין. 

חניון 15

הוא החניון לטווח הארוך הראשי בנתב"ג, פעיל 24/7. ניתן להגיע אל החניון וממנו אל טרמינל 3 באמצעות שירות הסעה פנימי חינמי (שאטל) שפעיל 24/7. ההסעות יוצאות בתדירות של בין 10-20 דקות. בטרמינל 3 ממוקמת תחנת השאטל בקומה G בסמוך לשער יציאה 01, קופת תשלום לחניה מותקנת גם בתחנת ההסעה.

כמה עולה חנייה לטווח ארוך בנתב"ג?

חניה באזור לא מקורה - 45 שקלים ליממה. כל שעה נוספת מעבר לכך, 10 שקלים.
תעריף מקסימום ליממה - 45 שקלים.
חניה באזור מקורה - 80 שקלים ליממה. כל שעה נוספת מעבר 14 שקלים. תעריף מקסימום ליממה 80 שקלים. 

חניונים 21, 22 באזור תפעול מזרחי:

חניונים 21 ו-22 הם חניונים חלופיים לטווח ארוך עבור הטסים מטרמינל 1. החניונים נפתחים לציבור בהתאם לזמינות מקום החניה. שלטי הכוונה מוצבים בכבישי הנמל ומכוונים לחניון הפנוי והזמין. גם כאן, אין צורך להתעדכן טרם ההגעה לנמל התעופה בזמינות החניון לטווח ארוך.

ניתן להגיע אל החניון וממנו לטרמינל 1 באמצעות שירות הסעה פנימי חינמי (שאטל) הפעיל 24/7. ההסעות יוצאות בתדירות של בין 10-20 דקות. בעת נחיתה בטרמינל 3: תחנת השאטל ממוקמת בקומה G בסמוך לשער יציאה 01 ומסומנת בשלט המציין את מס' החניון. בעת נחיתה בטרמינל 1 (טיסות פנים-ארציות): תחנת השאטל ממוקמת בסמוך לשער 4 ומסומנת בשלט.

כמה עולה חנייה באזור תפעול מזרחי?

45 שקלים ליממה. כל שעה נוספת מעבר לכך 10 שקלים. תעריף מקסימום ליממה 45 שקלים.

חניונים 26, 28 באזור תפעול מערבי: 

חניונים 26 ו-28 הם חניונים חלופיים לטווח ארוך. החניונים נפתחים לציבור בהתאם לזמינות מקום החניה. שלטי הכוונה מוצבים בכבישי הנמל ומכוונים לחניון הפנוי והזמין. גם כאן, אין צורך להתעדכן טרם ההגעה לנמל התעופה בזמינות החניון לטווח ארוך.

ניתן להגיע אל החניון וממנו לטרמינל 3 באמצעות שירות הסעה פנימי חינמי (שאטל) הפעיל 24/7. ההסעות יוצאות בתדירות של בין 10-20 דקות. תחנת השאטל ממוקמת במפלס הכניסה והיציאה (G) מהטרמינל, בסמוך לשער יציאה 01 ומסומנת בשלט המציין את מס' החניון.

כמה עולה חנייה באזור תפעול מזרחי? 

45 שקלים ליממה. כל שעה נוספת מעבר לכך 10 שקלים. תעריף מקסימום ליממה 45 שקלים.

אגב, בחניונים האלה ניתן לקבל שירות התנעת רכב שאינו כרוך בתשלום. במידת הצורך, יש ליצור קשר עם חדר הבקרה באמצעות האינטרקום המותקן במכונות התשלום האוטומטיות.

טרמינל 1

החניון משמש לחניה לטווח קצר וטווח ארוך. דרכי הגעה לחניון: על כביש הגישה הראשי אל טרמינל 1, יש לעקוב אחר השילוט המכוון אל חניון טרמינל 1.

כמה עולה חנייה בטרמינל 1? 

תעריף חניה לטווח קצר - שעה ראשונה 18 שקלים. כל רבע שעה נוספת או חלק ממנה 4 שקלים. מקסימום ליממה 45 שקלים.

תעריף חניה לטווח ארוך - 45 שקלים ליממה. 10 שקלים לכל שעה נוספת. תעריף מקסימום ליממה 45 שקלים.  

נתבג. צילום: ספיר פרץנתבג. צילום: ספיר פרץ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נתב"גרכבת לנתב"ג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: