אא

וירג'ין אטלנטיק: הטיסה הטרנס-אטלנטית הראשונה על דלק ירוק תמריא בנובמבר

בעקבות הצלחת ניסוי הקרקע, הטיסה הראשונה על 100% דלק סילוני בר קיימא תמריא בדרימליינר של החברה מלונדון לניו יורק ללא נוסעים. מנכ"ל החברה, שי וייס: "רגע היסטורי במפת הדרכים של התעופה להפחתת המזהמים"

וירג'ין אטלנטיק. צילום: יחצ חברה וירג'ין אטלנטיק. צילום: יחצ חברה

וירג'ין אטלנטיק ורולס-רויס מאשרות היום (ה') את הצלחת הניסוי הקרקעי בשימוש בדלק סילוני בר קיימא (Sustainable Aviation Fuel) במנוע רולס-רויס טרנט 1000.

וירג'ין אטלנטיק, שרוצה להיות החברה הראשונה בעולם לבצע טיסה טרנס-אטלנטית תוך שימוש ב-100% דלק סילוני בר קיימא, תוציא ב-28 לנובמבר 2023 מטוס הבואינג 787 דרימליינר משדה"ת היתרו לשדה"ת JFK בניו יורק תוך שהוא עושה שימוש ב-60 טון של דלק סילוני בר קיימא בלבד שיסופק ע"י Air bp ו-Virent שמורכב משמנים ממחוזרים (88%)  ונפט סינטטי (12%).

צילום: יחצצילום: יחצ

טיסת הניסוי בנובמבר תתבצע ללא נוסעים ונועדה להדגים את הפוטנציאל של SAF כתחליף של 100% לדלק מאובנים כיום. מימוש הטיסה הטרנס-אטלנטית עם 100% SAF הוא משימה מאתגרת הדורשת שיתוף פעולה חוצה תעשיות וצוותי פרויקטים ייעודיים העובדים על המחקר, הבדיקה והתפעול כדי לגרום לזה לקרות.

מווירג'ין אטלנטיק נמסר כי החברה "מחויבת למצוא דרכים ברות-קיימא לעמוד במשימה שלה להגיע ל-Net Zero אפס פליטות מזהמים עד 2050. נכון להיום מפעילה החברה את צי המטוסים הירוק ביותר באוקיינוס האטלנטי וזאת הודות לאסטרטגיה שהיא מיישמת ב- 15 השנים האחרונות להיות מובילה עולמית בשימוש בדלק בר קיימא (SAF)".

עוד נמסר כי "וירג'ין היא ההוכחה לכך שבאמצעות שיתופי פעולה, התעשייה יכולה לעבור לשימוש באופן מלא בדלק סילוני בר קיימא במנועים, בשלדות האוויר ובתשתית הדלק לטיסות ארוכות. אבל ברמה הענפית, התעשייה חייבת ללכת רחוק יותר, לפתח את תעשיית ה- SAF בבריטניה ולהגיע ליעד שימוש של 10% דלק סילוני בר קיימא עד 2030. נכון להיום נעשה ב-SAF שימוש בפחות מ-0.1% מנפחי הדלק הסילוני ותקני הדלק כיום מאפשר לחברות תעופה מסוימות, שמורשות לטוס איתו, להשתמש בתערובת שכוללת עד 50% דלק SAF והיתר דלק סילוני רגיל".

שי וייס, מנכ"ל וירג'ין אטלנטיק: "הטיסה הטרנס-אטלנטית שמתבססת על 100% דלק סילוני בר קיימא תהיה רגע היסטורי במפת הדרכים של התעופה להפחתת המזהמים בתחום התעופה. לצד טרנספורמציה של ציי רכב, SAF היא הדרך הזמינה ביותר עבור תעשיית התעופה לבצע דה-קרבוניזציה, אך כרגע אין מספיק היצע ובלעדיו וללא שיתוף הפעולה הנדרש כדי לייצר אותו, לא נוכל לעמוד ביעדים שלנו לשנת 2030. אנו זקוקים לתמיכה של ממשלת בריטניה כדי ליצור תעשיית SAF בריטית שתאפשר לכל טיסה שיוצאת מבריטניה לפעול עם דלק SAF".

רוב ווטסון, נשיא תעופה אזרחית, רולס-רויס: "אנו גאים מאוד שמנועי טרנט 1000 שלנו יפעילו את הטיסה הראשונה אי פעם באמצעות 100% דלק סילוני בר קיימא מעבר לאוקיינוס האטלנטי. האישור על  השלמתו בהצלחה של מבחן הקרקע של מנוע טרנט 1000 היום, תוך שימוש בתערובת 100% SAF שנבחרה, נותן לנו ביטחון מוגבר לביצועי המנוע ולתפעולו לקראת הטיסה בנובמבר הקרוב. הטיסה תהווה אבן דרך מדהימה עבור תעשיית התעופה כולה בדרכה לעבר אפס פליטות פחמן".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: וירג'ין אטלנטיקשי וייס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: