אא

ריינאייר מבטיחה: ״נקשר את אוקראינה חזרה ליותר מ-20 בירות אירופאיות ונשקיע בה כ-3 מיליארד דולר״

מייקל או׳לירי, מנכ״ל ריינאייר ביקר היום בקייב והתרשם מתשתיות התעופה במדינה והבטיח: "נותרנו מחוייבים בבנייה מחדש ובהשקעה בתעופה באוקראינה. לאחר שהשמיים ייפתחו מחדש לתעופה מסחרית,  נקשר את שדות התעופה הראשיים שלה עם יותר מ-20 בירות של האיחוד האירופי״

Shutterstock Shutterstock

ענקית הלואו קוסט האירית ריינאייר, מדווחת כי ראשיה קיימו היום מפגש עם שר התשתיות של אוקראינה, אולכסנדר קוברקוב. בפגישה חשפה ריינאייר תוכניות להשקיע מעל 3 מיליארד דולר כדי לבנות מחדש במהירות את תעשיית התעופה של אוקראינה לאחר שהמלחמה תסתיים ויוכרז שהטיסה מ/מאוקראינה בטוחה. הנהלת ריינאייר קיימה גם היום (חמישי) סדרת פגישות בקייב ובשדות התעופה הראשיים של אוקראינה- קייב, לבוב ואודסה בנמל התעופה הבינלאומי בוריספיל בהזמנתו של אולקסי דוברבסקי, מנכ"ל נמל התעופה הבינלאומי בוריספיל.

במהלך הביקור, בחנו ההנהלה הבכירה של ריינאייר ונמלי התעופה המקומיים את מצב מסופי שדה התעופה, קבלת כבודה, אזורי כניסת נוסעים, שערי העלייה למטוס ונקודות הבקרה והתרשמה מהמצב המצוין של תשתית שדה התעופה ואת המוכנות התפעולית לחדש את הטיסות כאשר זה יהיה בטוח לעשות זאת. ריינאייר מציינת בהודעה מיוחדת שפירסמה המאמצים של עובדי נמל התעופה הבינלאומי בוריספיל בקייב להציל ולשמור על תפעול מתקני התשתית של נמל התעופה במהלך המלחמה, ראויים לציון. 

מייקל או'לירי (Michael O'Leary), מנכ"ל קבוצת ריינאייר, סיפר כי קיבל השראה ממסירותם של עובדי נמל התעופה בוריספיל, ״שהם בעלי מוטיבציה ופועלים באופן מקיף למען התאוששות התנועה האווירית לאחר המלחמה. אול׳ירי הדגיש: "ריינאייר נותרה שותפה מחויבת בבנייה מחדש ובהשקעה בתעופה באוקראינה. היום ראינו שבתנאי המלחמה הקשים ביותר, צוות שדה התעופה בוריספיל מפגין את המקצועיות שלו ומוכן לחלוטין לחידוש הטיסות בהקדם האפשרי.

ריינאייר גם התחייבה לחזור עם טיסות במחירים נמוכים מ/מאוקראינה תוך 8 שבועות מהפתיחה מחדש של המרחב האווירי של אוקראינה. בחברת הלואו קוסט מדברים על כ-600 טיסות שבועיות שיופעלו על ידי מטוסי ריינאייר מנמלי התעופה הראשיים של קייב, לבוב ואודסה, שיחברו את הערים הללו ליותר מ-20 בירות האיחוד האירופי. בנוסף, ריינאייר מתכננת לפתוח טיסות פנים יומיות בין קייב, לבוב ואודסה, לאחר חזרת נמלי התעופה לפעילות.

מייקל או׳לירי. צילום: Shutterstockמייקל או׳לירי. צילום: Shutterstock

ריינאייר, ממשלת אוקראינה, והנהלת שדות התעופה העיקריים שלה, התחייבו לשיקום מהיר של ענף התעופה של אוקראינה, וכאשר ריינאייר מצידה תבסס עד 30 מטוסי בואינג 737 MAX חדשים בשווי של למעלה מ-3 מיליארד דולר ב-3 שדות התעופה הראשיים של אוקראינה, שיעניקו לאזרחים ומבקרים אוקראינים גישה לתעריפי הטיסה הנמוכים ביותר באירופה, כאשר כלכלת אוקראינה תבנה מחדש באוקראינה.

בנאום בקייב היום, אמר מייקל או'לירי, מנכ״ל ריינאייר: "ריינאייר הייתה חברת התעופה השנייה בגודלה באוקראינה לפני הפלישה הרוסית הבלתי חוקית בפברואר 2022. לאחר שהשמיים מעל אוקראינה ייפתחו מחדש לתעופה מסחרית,  נטוס בחזרה לאוקראינה, נקשר את שדות התעופה הראשיים של אוקראינה עם למעלה מ-20 בירות של האיחוד האירופי, ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם ממשלת אוקראינה כדי לבנות מחדש את כלכלת התעופה והתעשייה של אוקראינה שלה.״ או׳לירי הוסיף ואמר: ״הדרך המהירה ביותר לבנות מחדש ולשקם את הכלכלה האוקראינית תהיה עם טיסות במחירים נמוכים.  ריינאייר מתכוונת להשקיע רבות באוקראינה ולהוביל התאוששות תעופה זו על ידי השקעה של עד 3 מיליארד דולר ובסיס של עד 30 מטוסי בואינג MAX חדשים ב-3 שדות התעופה הראשיים של אוקראינה בקייב, לבוב ואודסה. לאחר שטסנו בעבר גם אל ומ/ שדות התעופה של חרקוב וחרסון לפני הפלישה, נחזור לשרת גם בשדות התעופה הללו, ברגע שהתשתיות ישוחזרו.״

אול׳ירי סיפר כי ריינאייר נותרה מחויבת לבנייה מחדש ולהשקעה באוקראינה וכי החברה מעסיקה כיום מאות טייסים אוקראינים, כולל צוות קבינה ואנשי IT. ״ננסה ליצור אלפי מקומות עבודה חדשים בתעופה עבור אזרחים אוקראינים כאשר שמי אוקראינה ייפתחו מחדש. אוקראינה היא מדינה של 40 מיליון איש, שרבים מהם התפזרו ברחבי אירופה בשנה האחרונה. אנו מצפים לאפשר לאחד מחדש את המשפחות הללו באמצעות  התעריפים הנמוכים של ריינאייר לנמלי התעופה הראשיים של אוקראינה ברגע שיהיה בטוח לעשות זאת. המחירים הזולים שלנו יהיו קריטיים לשיקום והתאוששות של הכלכלה האוקראינית, ואנו נשקיע רבות בשיתוף עם ממשלת אוקראינה ושדות התעופה הראשיים של אוקראינה ככל שנגדל לשאת עד 10 מיליון נוסעים. אל/מאוקראינה ברגע שרשות הרגולציה האירופית והאוקראינית יאפשרו לנו לעשות זאת."

אולקסי דוברבסקי, מנכ"ל שדה התעופה בוריספיל אמר: "ביקור ההנהלה הבכירה של ריינאייר בנמל התעופה בוריספיל הוא איתות חזק לכך שחברת התעופה הגדולה באירופה רואה פוטנציאל עצום בשוק התחבורה האווירית האוקראינית. אנחנו, בינתיים, מוכנים לעבור מתכנון אסטרטגי לפעולות מבצעיות ספציפיות כשהמרחב האווירי ייפתח ובטוח לתעופה אזרחית. אני מאמין מאוד שנמל התעופה בוריספיל יישאר השער האווירי הראשי להחזרת אזרחינו לאוקראינה וימשיך לשחק תפקיד מוביל בהתאוששות הכלכלה האוקראינית".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אוקראינהRyanairריינאיירחדשות אוקראינה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: