אא

שריפה ברודוס - מאות תיירים, כולל ישראלים, פונו מאתרי נופש

מאות תיירים פונו משני בתי מלון באתר הנופש קיוטארי באי היווני רודוס ומכל הישובים באזור, בעוד השריפה משתוללת באזור ללא שליטה מזה חמישה ימים, ועלולה גם להגיע לאזורים אחרים. הפניקס האריכה את הפוליסה לכלל המבוטחים השוהים באזור ב-72 שעות ללא עלות

 צילום:Shutterstock צילום:Shutterstock

לפי האתר המקומי רודיאקי, התיירים מפונים מ"כפר לינדיאן" ומ"כפר רודוס". לבתי המלון הגיעו יותר מ-30 אוטובוסים להסעת תיירים לאזור בטוח יותר.

קיוטארי הוא אתר נופש שליו על החוף הידוע במלונות הכל כלול שלו עם מכוני ספא ובריכות. הרשויות פינו גם את הכפר לארמה וישובים נוספים באזור.

תיירים ומקומיים נקראים לעבור לחוף לארדוס, שם משמר החופים היווני פרס מספר כלי שיט למקרה שיהיה צורך בפינוי. בחלק גדול מהאי אין חשמל מכיוון שתחנת הכוח בדרום רודוס הושבתה מטעמי בטיחות.

מטוסי כיבוי המסייעים לכוחות הקרקע נלחמים בשריפה מתחילת השבוע. השריפה מתקרבת גם לאזור ליד אתר הנופש הידוע לינדוס שאינו בסכנה כרגע. נציג שירותי הכבאות תיאר את הפעולה ברודוס כפעולה קשה, עם אתגרים שונים בחלקו הצפוני של האי. רוחות עזות הסיטו את האש דרומה לעבר לארמה.

משרד ההגנה האזרחית הזהיר מפני סיכון גבוה לשריפה ב-7 מתוך 13 אזורי המדינה ביום שבת, בעיקר אטיקה; מרכז יוון (במיוחד היחידות האזוריות של ויוטיה, אוויה, פטיוטידה, פוקידה); הפלופונס; מערב יוון; תסליה (לריסה, מגנזיה); דרום הים האגאי (רודוס); וצפון הים האגאי (סאמוס, איקריה). על פי השירות המטאורולוגי הלאומי של יוון, גל החום יגיע לשיאו ביום ראשון. מה שמחמיר את המצב הוא שאחרי הפוגה קצרה ביום שני, גל חום נוסף צפוי לפגוע ביוון שיימשך עד סוף השבוע הבא.

בעקבות השריפה קבוצת הפניקס הודיעה כי יחד עם חברת מגנוס ואור למזג האוויר הקיצוני ביוון, השריפות ופינוי תיירים מבתי מלון, כי היא עומדת בקשר עם משרד החוץ וקוראת למבוטחיה ולבני משפחתם ליצור קשר עם חדר המצב במוקד החירום בטלפון 03-7331177 ובוואטסאפ +972-508899698. כמו כן, הפניקס עדכנה כי האריכה את הפוליסה לכלל המבוטחים השוהים באזור ב-72 שעות ללא עלות.

צילום: Shutetrstockצילום: Shutetrstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רודוס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: