אא

אל על חתמה על קבלת הלוואה של כ-126 מיליון דולר לרכישת בואינג 787-8

ההלוואה לרכישת בואינג מס' 16 של אל על, היא מבנק יפני לתקופה של כ-12 שנים. הכסף יועבר לחברה ייעודית שמתאגדת ביפן. תאגידים יפנים נוספים יעמידו לאל על הלוואה נוספת של כ-19 מיליון דולר

צילום: יחצ אל על צילום: יחצ אל על

אל על חתמה על עסקה למימון רכישת מטוס בואינג 787-8 - מטוס מספר 16 של החברה בעסקת ההצטיידות ואשר עתיד להיקלט בצי בחודש זה.

עפ"י ההסכם, אל על חתמה על הסכם עם בנק יפני, שהוא שלוחה אמריקאית למימון 85% מהסכום. עוד עפ"י ההסכם, התאגיד היפני יעמיד הלוואה בסך של כ-107 מיליון דולר שתועבר ישירות לבואינג.

ההלוואה היא לתקופה של כ-12 שנה. ההלוואה מובטחת בערבות UKEF ובאמצעות שעבוד המטוס, המחאת זכויות החברה בקשר עם ביטוחי המטוס ואחריות (Warranty) בואינג למטוס ורולס רויס למנועיו.

ההסכמים כוללים סעיפים שונים המקובלים בעסקאות מסוג זה, ובכלל זה אפשרות לפירעון מוקדם של ההלוואה בקרות אירועי הפרה, לרבות הפרה צולבת (cross default) כמוגדר ומפורט בהסכמים.

לחברה לא תהיה אפשרות לבצע פירעון מוקדם של המימון, למעט במקרים המקובלים בעסקאות מסוג זה כגון: הגדלת עלויות המימון לבנק (Increased Costs), שינויים במיסוי שיושת במסגרת עסקת המימון, הפרה על ידי החברות הייעודיות, וזאת בכפוף לתשלום כמפורט בהסכמים.

בסמוך למועד קבלת המטוס וטרם העמדת ההלוואה, תפרע אל על את יתרת ההלוואה שנלקחה למימון מקדמות ששולמו לבואינג על חשבון המטוס. ההלוואה תישא ריבית Term sofr רבעונית, בתוספת מרווח שבטווח בין 0%-1%. ההלוואה תיפרע בדרך של החזר רבעוני.

במקביל, אל על חתמה מול תאגידים יפנים על קבלת הלוואה נוספת של כ-19 מיליון דולר שישמשו לצורך תשלום עמלה והוצאות נוספות שהיו בגין רכישת המטוס.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלבואינג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: