אא

נרים לחיים: 6 יעדים שבהם אפשר לחגוג את יום הבירה הבינלאומי

את יום הבירה הבינלאומי חוגגים מדי שנה ביום שישי הראשון של חודש אוגוסט, ובמהלכו נהוג להיפגש עם משפחה וחברים וליהנות ממגוון הטעמים של אחד מהמשקאות האלכוהוליים הפופולריים ביותר בעולם. לרגל המאורע, Booking.com הכינו רשימה של שש ערים מומלצות לחגיגות

בר הקוקטיילים של מלון Four Seasons St. Louis שבמיססיפי. צילום: יחצ בוקינג בר הקוקטיילים של מלון Four Seasons St. Louis שבמיססיפי. צילום: יחצ בוקינג

ממרתפי בירה עתיקים בצ'כיה ועד לאולמות בירה בבוואריה שבגרמניה, ב-4 באוגוסט השנה יחגגו את יום הבירה הבינלאומי בפאבים, במבשלות ובחצרות בכל רחבי העולם. לכבוד המאורע, Booking.com ממליצה על 6 מהערים שהכי מזוהות עם בירה מכל רחבי העולם, שבהן תוכלו ליהנות מבירה מקומית. לחופשת בירה מושלמת אנחנו ממליצים על טעימות של סוגים וטעמים חדשים של בירה, רצוי כאלו מקומיות בהתאם לעיר.

פראג, צ'כיה
עיר הבירה של צ'כיה, פראג, ממוקמת על נמצאת על גדות נהר הוולטאבה (Vltava) וידועה בעיר העתיקה ובאתרי ההיסטוריה והתרבות שלה, אך גם נחשבת לגן עדן בקרב חובבי בירה. בצ'כיה מבשלים בירה מאז המאה העשירית, ואומרים שזו המדינה המובילה בעולם מבחינת צריכת בירה לנפש.

בפראג אפשר לחגוג את יום הבירה הבינלאומי עם מגוון חוויות בלתי נשכחות: תוכלו לבקר במרתפי הבירה העתיקים של העיר או לטבול באמבט בירה מבעבע, שנחשב לאטרקציית ספא פופולרית בעיר, ומייחסים לה יתרונות כמו הצערת עור הגוף. כחלק מסיור טעימות הבירה, תוכלו להחליט בעצמכם אם בצ'כיה מייצרים את הבירות הכי טובות באירופה.

מומלץ להתחיל ב-Zlý časy – גסטרו-פאב שידוע במבחר עצום של בירות קראפט. אפשר גם להתעמק בהיסטוריה של הכנת הבירה באמצעות סיור במוזיאון הבירה של צ'כיה, שבמהלכו תראו במקום את המרתפים מהמאה ה-13 ותיהנו מחוויית טעימות. תהיה לכם גם הזדמנות ייחודית לקבל בקבוק בירה אישי למזכרת, שאותו תוכלו לתת כמתנה לחברים או משפחה.

מקום האירוח U Medvidku-Brewery Hotel בעיר העתיקה של פראג. צילום: יחצ בוקינגמקום האירוח U Medvidku-Brewery Hotel בעיר העתיקה של פראג. צילום: יחצ בוקינג

אוסקה, יפן

בשנים האחרונות, בירות קראפט הפכו לפופולריות ביפן. אין שום ספק שתיהנו לחגוג את יום הבירה הבינלאומי בעיר המסיבות אוסקה, בזכות השילוב בין מבשלות הבוטיק החדשות והאיזקאיות לבין ברים יפנים מסורתיים.

מבשלת הבירה הענקית Suita מייצרת את הבירה הפופולרית והנמכרת ביותר ביפן. אתם מוזמנים להשתתף בסיור במתחם ולצפות בתהליך הייצור של בירת הלאגר המפורסמת והסופר יבשה הזו, וגם מוזיאון הבירה הסמוך מומלץ מאוד. חוץ מזה, תוכלו ללכת לבר ה-Kamikaze שידוע באוסף עצום של בירות קראפט יפניות, או ל-TNT עם הברזים המתחלפים שלו המציעים מגוון רחב במיוחד של בירות, כולל IPA וסטאוט, שמוגשים כולם לצד כיסוני גיוזה יפניים.

העיר אוסקה ממוקמת על שפת נהר היודו (Yodo), וסיור פרטי בעיר יכול להיות דרך מעולה לגלות אותה, ולחוות את השכונות והאתרים הייחודיים שלה. אפשר לבקר במקדשים מרהיבים ובבית מרחץ מסורתי, לעלות על גלגל הענק של טמפוזן (Tempozan) ולחוות את הסצנה הקולינרית המרתקת בין שלל הברים והמסעדות בשכונת טנמה (Tenma).

מינכן, גרמניה
מבשלות בירה נחשבות לחלק בלתי נפרד מהתרבות הגרמנית. מינכן היא עיר תוססת עם שפע של אולמות בירה בוואריים, כולל אולם הופבראוהאוס (Hofbräuhaus) המפורסם שהוקם בשנת 1589. בשנים האחרונות יצרני בירות קראפט ובירות אורגניות התחילו לצוץ כמו פטריות אחרי הגשם במינכן, תוך שהם מתחרים במבשלות המסורתיות ומספקים מענה לביקושים של המקומיים והתיירים. עם יותר מ-60 גני בירה ו-6 מבשלות גדולות ברחבי העיר, מינכן היא יעד מושלם ליום הבירה הבינלאומי.

מומלץ להגיע ל-Tap House שבו יש יותר מ-200 בירות קראפט של יצרנים מקומיים (צ'ילי קון בירה היא אחת מהאפשרויות הפופולריות), ואפשר גם לפתוח את היום מוקדם ב-Getränke Oase, שנפתח בבוקר בשביל מי שלא יכולים לחכות.

אם אתם חובבי בירה, מומלץ להזמין סיור במבשלה ובהופבראוהאוס במינכן, שבמהלכו תבקרו במבשלת הבירה העתיקה ביותר במינכן ותלמדו עוד על אמנות הכנת הבירה בליווי ארוחה גרמנית מסורתית, הכוללת בין השאר נקניקיות בראטוורסט (נקניקיות על האש) או שניצל.

סנט לואיס, מיזורי, ארצות הברית

עם היסטוריית בירה עשירה בת עשרות שנים, סנט לואיס בהחלט נמצאת על מפת הבירה – מבחינת חובבי בירה מנוסים וגם בשביל אנשים שרק מתחילים לגלות את התחום. סנט לואיס ממוקמת על גדת נהר המיסיסיפי (Mississippi), והיא העיר השנייה בגודלה במדינת מיזורי (Missouri). מלבד זאת, יש בה סצנת בירה משגשגת ופופולרית במיוחד.

כדי לקבל הצצה אמיתית להיסטוריה של העיר, מומלץ להזמין סיור פרטי באתרי תיירות בסנט לואיס ולעצור באטרקציות בולטות כמו הגן הבוטני של מיזורי, קשת השער (Gateway Arch) האייקונית ופורסט פארק. הסיור יתמקד גם במאכלים ומשקאות פופולריים שהגיעו מסנט לואיס כמו חמאת בוטנים, תה קר והבירה המפורסמת ממבשלת Anheuser-Busch.

מקום האירוח Irish Stay - Dame. צילום: יחצ בוקינגמקום האירוח Irish Stay - Dame. צילום: יחצ בוקינג

דבלין, אירלנד

דבלין היא החלום של כל חובבי וחובבות הבירה. יש בה שפע של מבשלות בירה מפורסמות, מבשלות בוטיק קטנות ופאבים איריים מסורתיים שמומלץ לבקר בהם. הבירה הגיעה לאירלנד לפני כ-5,000 שנה, ובמאה ה-18 התחילו לייצר בה בירה באופן מסחרי. עיר הבירה הנהדרת של אירלנד ממוקמת לחופה המזרחי של המדינה, על גדת נהר הליפי (Liffey).

תיירים שמחפשים בירה קרה בטוח יוכלו למצוא שם אפשרות שתקלע לטעם שלהם: בירה קלאסיות עשירות בכשות שהתחילו לייצר בשנת 1856 עם טעם פירותי וקרמל, בירות אייל בהירות ומאוזנות ובירות סטאוט ארומטיות וכהות מדגנים מופלאים שאפשר לשלב עם מגוון רחב של מאכלים.

כמו כן, דבלין ידועה גם בוויסקי שלה. כדי לחוות את העיר בצורה מושלמת, מומלץ להזמין סיור טעימות במבשלת גינס ובמזקקת ג'יימסון המפורסמות - בסיור זה תלמדו על ההיסטוריה של ייצור הבירה והוויסקי מבלי לעמוד בתור, ותיהנו גם מחוויית טעימות בבר Gravity הפופולרי.

בריסל, בלגיה

לבלגיה יש היסטוריית בירה ארוכת שנים ותרבות בירה משגשגת ברמה עולמית. מכינים בה בירה מאז המאה ה-12 בשלל שיטות ייחודיות, כולל בשיטה 'טראפיסטית' (בירה שמכינים במנזרים טראפיסטים). העיר ידועה בעיקר בזכות בירות האייל (בניגוד ללאגרים), בדגש על טעמי מאלט ושמרים פירותיים. יש גם בירות פירות מתוקות, בירות חמוצות עם טעמים מפתיעים ובירות נזירים חזקות עם 9% אלכוהול.

רוצים לחוות את עולם הבירה של בריסל בצורה הכי טובה? מומלץ להצטרף לאחד מסיורי הטעימות עטורי הפרסים הרבים כדי ללמוד עוד על המשקה הזהוב. למשל, במבשלת Brussels Beer Project החדישה תוכלו להתענג על בירות ייחודיות ומופלאות, לצד אוכל מסוגנן ואיכותי, ולשוחח עם חבריכם על שילובים של בירות ואוכל, ואפילו על שילוב בין בירה למוזיקה.

אפשר גם לשלב בין סיורים באתרי תיירות לבין שתייה, ולהזמין מקום במשחק אינטראקטיבי בעקבות הבירה בעיר העתיקה של בריסל. מדובר בסיור בהדרכה עצמית שבמהלכו תפתרו חידות, תחפשו רמזים ותשלימו אתגרים כדי לגלות את היעד הבא בחיפוש אחר המתכון הטוב ביותר לבירה בעיר. תוך כדי תעצרו בכמה מהברים ואתרי התיירות הכי אייקוניים של בריסל, ביניהם פסל יאנקה פיס (Jeanneke Pis) ומון דז ארט (Mont des Arts).

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמינכןבריסלדבליןפראגבוקינג.קוםאוסקה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: