אא

בעקבות סופת הטייפון "דוקסורי" בסין: מאות טיסות בוטלו בנמל התעופה דאשינג

נמל התעופה הבינלאומי של בייג'ינג, שנחנך רק לפני שלוש שנים, הוצף ונראה כי "נהרות" זורמים במסלולי ההמראה ומגיעים כמעט עד לגובה מנועי המטוסים. נכון להיום (ד') כל הטיסות בנמל התעופה קורקעו ולא ניתן להמריא ממנו עד להודעה חדשה

טייפון בסין. תמונת ארכיון Shutterstock טייפון בסין. תמונת ארכיון Shutterstock

מספר ההרוגים בסופת הטייפון הפוקדת בימים אלה את סין ומכונה "דוקסורי" עלה כבר לעשרות.

מאות אלפים פונו מבתיהם מחשש להרס, מתאכסנים באולמות ציבוריים ונמצאים כרגע ללא קורת גג קבועה. על פי הרשויות הסיניות מדובר בסופה הקשה ביותר זה עשור, ויש האומרים מאז תחילת המדידות במדינה לפני כמעט 150 שנים. האסון המרכזי הוא גשמים עזים שלא מפסיקים לרדת במשך ימים ארוכים והופכים את רחובות בייג'ינג והערים הסמוכות לה לנהרות.

עד עתה הוצפו מאות כבישים בצפון מזרח המדינה, אך גם היום (ד') עדיין לא מצליחים לאמוד בסין את גודל הנזק ואת הזמן שייקח לשקם את התשתיות שעל פי כמה מהעדויות פשוט נחרבו.

בתוך כך, נמל התעופה הבינלאומי של בייג'ינג, דאשינג, שנחנך רק לפני שלוש שנים, הוצף אף הוא ונראה כי "נהרות" זורמים במסלולי ההמראה ומגיעים כמעט עד לגובה מנועי המטוסים. נכון להיום (ד') כל הטיסות בנמל התעופה דאשינג קורקעו ולא ניתן להמריא ממנו עד להודעה חדשה - ומדובר עד עתה במאות טיסות שבוטלו או נדחו.

על פי הדיווחים בתקשורת הסינית קיים קושי גם להעביר את ההמראות והנחיתות אל נמל התעופה החלופי בבייג'ינג, שכן גם הוא נפגע מהסופה הקשה.

נכון להיום לא פועל קו ישיר בין ת"א לבייג'ינג כך שאין פגיעה בקו ישיר בין המדינות. טיסות היינאן איירליינס לשנזן וקתאי פסיפיק להונג קונג מתקיימות כסדרן.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בייג'נג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: