אא

קבוצת לופטהנזה ברבעון השני הטוב בתולדותיה: הכנסות שיא של 9.4 מיליארד אירו ויותר מ-33 מיליון נוסעים

הרבעון השני של 2023 מהווה ציון דרך משמעותי לקבוצת התעופה, כשכל החברות בקבוצה: SWISS, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings, לופטהנזה וגם Lufthansa Cargo ו-Lufthansa Technik, רשמו הישגים מרשימים והצפי כי התחזית ל-2024 תתממש כבר השנה

קבוצת לופטהנזה. צילום: יח"צ קבוצת לופטהנזה. צילום: יח"צ

קבוצת התעופה לופטהנזה השיגה את תוצאת הרבעון השני הגבוהה ביותר אי פעם.  

הכנסות הקבוצה ברבעון השני - 9.4 מיליארד אירו - עלו על ההכנסות ב-2022 בכ-17 אחוזים. הרווח התפעולי עלה ל-1.1 מיליארד אירו - כמעט פי 3 לעומת אשתקד (392 מיליון אירו). הרווח התפעולי מהווה שיא חדש ברבעון השני של קבוצת לופטהנזה. גם הרווח הנקי – 881 מיליון אירו – לעומת 259 אירו אשתקד - מהווה שיא חדש.

במחצית הראשונה של 2023 הקבוצה רשמה EBIT (רווח לפני ריבית ומיסים) של 812 מיליון אירו, לעומת הפסד של 185 מיליון אירו אשתקד. ההכנסות במחצית הראשונה של 2023 היו 16.4 מיליארד אירו, לעומת 13 מיליארד אירו אשתקד.

כל חברות התעופה בקבוצת לופטהנזה השיגו תוצאות חיוביות ברבעון השני ובמחצית הראשונה של השנה.

חברות התעופה של הקבוצה הטיסו במחצית הראשונה יותר מ-55 מיליון נוסעים, עלייה של 30% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2022 - 42.4 מיליון. ברבעון השני הטיסו חברות התעופה של הקבוצה 33.3 מיליון נוסעים, לעומת 29.2 מיליון אשתקד.

הביקוש הגדל ומתמשך, במיוחד במחלקות הפרמיום, יחד עם הקיבולת המוגבלת הביאו לעלייה של 13 אחוזים בתשואות בהשוואה לשנה הקודמת. בתפוסה ממוצעת של 83 אחוזים, הטיסות של קבוצת לופטהנזה היו עמוסות ברבעון השני, כפי שהיו ב-2019 לפני מגפת הקורונה.

ההוצאות של חברות התעופה בקבוצה גדלו עקב רמת האינפלציה הגבוהה והתייקרות העלויות בכל הענף, במיוחד פיקוח התעבורה האווירית, אגרות שדות תעופה ועלות התחזוקה וחלקי החילוף. בהשוואה לשנה שעברה, כתוצאה מכך עלו ההוצאות ב-7%.

מלבד חברות התעופה של הקבוצה במגזר הנוסעים, שהשיגו תוצאות חיוביות, גם Lufthansa Cargo ו-Lufthansa Technik השיגו הישגים מרשימים.

התשואות הממוצעות של 'לופטהנזה קרגו' התעלו ב-40 אחוזים מעל לרמה שלפני המשבר של 2019. 'לופטהנזה טכניקה' המשיכה לדווח על ביצועים עסקיים חיוביים מאוד ברבעון השני של 2023. 'לופטהנזה טכניקה' הניבה EBIT של 291 מיליון אירו, 21 אחוז יותר מהשנה שעברה.

בשל התוצאה התפעולית המרשימה וההזמנות הגבוהות, ייצרה קבוצת לופטהנזה תזרים מזומנים תפעולי של 3.1 מיליארד יורו במחצית השנה הראשונה. החוב נטו של הקבוצה ירד ל-5.9 מיליארד אירו נכון ל-30 ביוני 2023, מתחת לרמה שלפני מגפת הקורונה בשנת 2019.

רמקו שטינברגן, סמנכ"ל הכספים של הקבוצה, אמר: "אני גאה שכל חברות התעופה לנוסעים הצליחו לייצר תוצאה תפעולית חזקה ושהשגנו תוצאת שיא ברבעון השני. קבוצת לופטהנזה הראתה בשנים האחרונות שהיא עומדת בהבטחותיה...בחודשים הקרובים נמשיך לעבוד על התקרבות ליעדי 2024 שלנו כבר בשנה הנוכחית".

קרסטן שפור, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה, אמר: "בזכות המאמצים הרבים של עובדינו הצלחנו להימנע ממצב כמו בקיץ שעבר ושוב להציע ללקוחותינו פעולה יציבה יותר. בין אם על הקרקע, בתא הטייס, בתא הנוסעים או בהאנגרים לתחזוקה שלנו, העובדים שלנו ברחבי העולם אפשרו את פעולות הטיסה האמינות ואת הרבעון השני הטוב ביותר מבחינה פיננסית בהיסטוריה שלנו... התחזית שלנו מצביעה על המשך התפתחות חיובית ללקוחות, לעובדים ולבעלי המניות. תחזית הרווח מראה בבירור, שאנו בדרך להשגת יעדי שוק ההון שהצבנו לעצמנו לטווח הבינוני... המשך של קמפיין הגיוס שלנו עם יותר מ-1,000 עובדים חדשים בחודש יוצר גם סיכויים חדשים לעובדים שלנו. ואחרון חביב, תחזית מיוחדת עבור צי מטוסי לופטהנזה שלנו. שני מטוסי A380 נוספים יחזרו לשירות מתוכנן השנה, עם עוד מטוסי בואינג 787 ואיירבוס A350 חדשים בשנה הקרובה, ועליהם אנו מסתכלים באופטימיות רבה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לופטהנזהבריסל איירליינסאוסטריאן איירליינסSWISSקבוצת לופטהנזהקרסטן שפור

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: