תל אביב 24°c
ניו יורק 19°c
לונדון 9°c
פריז 12°c
ברלין 14°c
אתונה 19°c
לרנקה 21°c
אא

ונציה עלולה להיפלט מרשימת אתרי מורשת התרבות העולמית של אונסק"ו

ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם דורש מממשלת איטליה להתמודד עם הבעיות המתמשכות של עיר התיירות הפופולרית, שעלולה לצאת מרשימת האתרים המומלצים במושב הקרוב של ועדת אונסק"ו

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

ונציה, עיר התיירות הפופולרית, עלולה להיכלל ברשימת האתרים בסיכון, הצפויים להיפלט מרשימת אתרי מורשת התרבות העולמית של אונסק"ו, ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם.

מומחי הארגון ממליצים על כך לקראת המושב ה-45 של ועדת המורשת העולמית. המושב בספטמבר 2023 בריאד ידון בהכללתה האפשרית של ונציה ברשימת האתרים בסיכון של אונסק"ו.

הארגון דוחק זה מכבר בממשלת איטליה להתמודד עם הבעיות המתמשכות בוונציה, המוכרת כאתר מורשת תרבות עולמית של אונסק"ו עם משמעות יוצאת דופן.

עפ"י הצעת ההחלטה, לא חלה התקדמות מספקת בטיפול בבעיות המתמשכות והמורכבות, במיוחד בכל הנוגע לתיירות המונית, מיזמי פיתוח ושינוי אקלים בוונציה. הצעת ההחלטה מדגישה את החששות לגבי המבנים האדריכליים והמרחבים העירוניים של העיר.

ואכן, ונציה מתמודדת עם אתגרים מוחשיים הקשורים למזג האוויר ותיירות יתר בתקופה האחרונה. בפברואר 2023 התמודדה ונציה עם בצורת קשה. מפלס המים בחלק מהתעלות היה נמוך עד כדי כך שגונדולות וסירות לא יכלו לשוט בתעלות.

כמו כן, בנובמבר 2019 ונציה התמודדה עם שיטפונות חמורים, שגרמו עומס נוסף על התשתיות והמשאבים של העיר.

האתגרים של ונציה הם רבים, החל מנזק סביבתי ללגונה ועד לתושבים הנוטשים אותה, כשנותרו רק כ-50,000.

לפני שנתיים ונציה נמנעה בקושי מכניסה לרשימת סיכון של אונסק"ו, לאחר שהעיר הטילה איסור על אניות שייט ענקיות לעגון בעיר. אניות הענק, הנושאות אלפי נוסעים ומשייטות קרוב במיוחד לחוף, גרמו לגלים גדולים, שפגעו במערכת האקולוגית השברירית של הלגונה. ניתוב הספינות לנמל התעשייתי המרוחק יותר של מרגרה לא התייחס לסוגיית תיירות היתר עצמה.

כ-3.2 מיליון לינות של תיירים נרשמו במרכז ההיסטורי של ונציה בשנה שעברה, לפי נתונים רשמיים, וזאת בנוסף לאלפי המבקרים היומיים, המגיעים מדי יום לעיר.

באונסק"ו אומרים שהאמצעים שננקטו אינם יעילים והגיעו מאוחר מדי. התוכנית להנהיג הזמנות בתשלום לטיולי יום נדחתה שוב ושוב, כעת עד 2024, בשל חששות שהיא תפגע בהכנסות מהתיירות ותפגע בחופש התנועה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ונציהאונסק"ו

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: