אא

גאווה הולנדית: כך נראתה חגיגת הענק באמסטרדם

שבוע של חגיגות, מאות אלפי משתתפים, שמונים סירות וקשת של צבעים: מצעד הגאווה של אמסטרדם – "מצעד התעלה" שנערך אתמול, נחשב לאחד הייחודיים בעולם, ומושך אליו כמות אדירה של תיירים. כך זה נראה

"מצעד התעלה" של אמסטרדם. צילום: שאטרסטוק "מצעד התעלה" של אמסטרדם. צילום: שאטרסטוק

אחד ממצעדי הגאווה הגדולים והמרשימים של אירופה התקיים אמש (שבת, 5.8.23) – והוא "מצעד התעלה" של אמסטרדם. במצעד המסורתי, הנחשב למיוחד במינו ואחד הפופולריים ביותר בעולם ומתקיים זו השנה ה-27, לקחו חלק מאות אלפי משתתפים חברי הקהילה הגאה, תושבי העיר ובעיקר תיירים שהגיעו לראות את המחזה הצבעוני והמרהיב.

במשך שעות ארוכות שטו על תעלות הבירה ההולנדית כ-80 סירות שעוצבו במיוחד על פי נושאים שונים, חלקן בתמיכת גופים מסחריים גדולים, חלקן מטעם חברות הפקה של מסיבות גדולות המתקיימות לאורך כל סוף השבוע באמסטרדם ומשאיות נוספות של ארגונים להט"ביים מקומיים ובינלאומיים. 

משני צדי התעלה התקבצו החוגגים והתומכים הרבים והריעו לשטים, במה שגם מעבר לקהילה הגאה נחשב לאחד האירועים הגדולים בעיר בשנה. לאחר המצעד שהסתיים בשעות הערב אתמול המשיכו החגיגות גם היום במופעי רחוב, מסיבות מסביב לשעון, והרבה אלכוהול שזרם דווקא לא בתעלות אלא בדמם של החוגגים.

מסורתית, המצעד האמסטרדמי הוא אחד המצעדים הגדולים האחרונים לעונת הגאווה מדי שנה. בין המצעדים הראשונים שבה נערכים אלה שבתל אביב ובניו יורק בחודש יוני, ובהמשך בניו יורק, לונדון וברלין ביולי וכאמור בשבת הראשונה של אוגוסט זה שבאמסטרדם, אירוע שבסך הכל נמשך שבוע ויסתיים מחר, יום ב', עם תחילת שבוע העבודה החדש בהולנד.

הסלוגן שליווה השנה את המצעד היא "You Are Included", כלומר "את/ה כלול/ים", כאשר המסר הוא שבחברה יש מקום לכולם, ללא כל הבדל של מין או נטייה מינית.

אמסטרדם נחשבת לאחד היעדים הידידותיים ביותר לחברות וחברי הקהילה הגאה בעולם, והולנד מובילה בשוויון זכויות גם בתוך אירופה הנחשבת לליברלית. המצעד בעיר נערך רשמית לראשונה בשנת 1996, וכמו בכל בירה גדולה אחרת בעולם הלך וגל לאורך השנים. יצוין כי במהלך השנים לקחו חלק במצעד גם גורמים ישראליים ויהודיים שונים, בהם "הסירה הישראלית" ששטה ב-2014 במצעד עליה הופיעה דנה אינטרנשיונל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אמסטרדם

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: