אא

עם בריכה על הגג, מלונות ועוד: שדות התעופה המפנקים בעולם

מחקר חדש של בוקינג בדק את שדות התעופה השווים ברחבי העולם. ברשימה: סינגפור, דובאי ועוד. בין האטרקציות שניתן למצוא בשדות התעופה השונים בעולם: מלונות מפנקים, מסעדות מישלן, בריכות ועוד

שדה התעופה בסינגפור. צילום: יח״צ, בוקינג שדה התעופה בסינגפור. צילום: יח״צ, בוקינג

הדרך לחופשה בחו״ל עוברת ברוב הפעמים דרך נמל התעופה, ובלא מעט מהמקרים, לנמלי התעופה חלק מרתק בחוויה, בין אם זה מבחר המסעדות, השופינג, או הדיוטי פרי. אבל מה קורה בנמלי התעופה המפוארים בעולם? לא כל נמלי התעופה דומים זה לזה - בעוד שעצירת ביניים או עיכוב בטיסה יכולים להיות סיטואציה מלחיצה ומתישה, יש אנשים שיהפכו את הסיטואציה הלא נעימה הזו לחוויה מהנה, ויעבירו את הזמן בשחייה בבריכה מרהיבה על הגג, בסיור בגלריית אמנות או בשיטוט ביער מקורה. כ-15% מהתיירים הישראליים מספרים שמשך עצירת הביניים משפיע על תהליך הזמנת הטיסה ובחירת הטיסה המועדפת. בדיוק עבורם, Booking.com מציגה שישה מנמלי התעופה המדהימים בעולם, וגם מקומות אירוח סמוכים, לעצירת ביניים בסטייל שתעצים את חוויית החופשה.

עם בריכה על גג השדה: נמל התעופה סינגפור צ'אנגי

בזכות חוויה שאין דומה לה, נמל התעופה צ'אנגי בסינגפור הוא יעד פופולרי בפני עצמו. הוא מעוצב במוטיבים של טבע, ויש בו בריכה הממוקמת על גג הטרמינל לצד ג'קוזי, גן פרפרים ומפל המים המקורה והגבוה ביותר בעולם. בנמל התעופה עצמו, בתוך כיפה מזכוכית ומפלדה, נמצא מתחם Shiseido Forest Valley עם מפל המים Rain Vortex שגובהו 40 מטר, צמחים טרופיים ויותר מ-2,000 עצים. כדי להפיק את המירב מהחוויה, כדאי להזמין כניסה ל-Jewel Changi Airport וליהנות מגישה מלאה למתקנים, כולל שבילי טבע ירוקים, טרמפולינה ענקית שתלויה מעל העצים ומסעדות שמגישות מנות ראמן שזכו בכוכבי מישלן. נמל התעופה הזה הוא מגרש משחקים גדול מהחיים, שמתאים במיוחד להורים שמחפשים דרך לשעשע את הילדים במהלך ההמתנה לטיסה.

עם בריכה על גג השדה: נמל התעופה סינגפור צ'אנגי. צילום: יח״צ, בוקינגעם בריכה על גג השדה: נמל התעופה סינגפור צ'אנגי. צילום: יח״צ, בוקינג

הוא מציע לקטנטנים מגוון רחב של פעילויות אקסטרים כמו מבוכים שעשויים משיחים, המגלשה הגבוהה ביותר בסינגפור ואפילו גן קקטוסים, כך שאין ספק שיש פה משהו שיקסום לכל תייר. בטרמינל 3 של נמל התעופה המרהיב נמצא מלון Crowne Plaza Changi Airport (מקבוצת IHG Hotels), שממנו יש גישה ישירה ל-Jewel באמצעות גשר מקורה. במלון המודרני והאולטרה-יוקרתי הזה, עם הווייב העתידני שמאפיין את סינגפור, נבנו קירות זכוכית מהרצפה עד התקרה ובריכה חיצונית. בנוסף ללינת לילה, אפשר להזמין חדרים לשעות היום (בזמן המתנה בין טיסות) ולקבל גישה למתקני המלון למשך 4, 6 או 8 שעות.

נמל התעופה הלסינקי-ונטה – פינלנד
לחובבות ולחובבי אמנות מומלץ לעצור לעצירת ביניים בנמל התעופה הלסינקי, ולהתרשם מהקירות המינימליסטיים המכוסים עצי אורן, מגלריית אמנות שפתוחה 24 שעות ביממה, וממיצגים כמו פסל קונקורד בצורת שפירית. בנמל התעופה הזה עיצוב הוא מילת המפתח: ניתן להתרשם  מטרסה ציורית, בקתת חג מולד ונווה מדבר וירטואלי, שבו הנוסעים יכולים לחוות את הטבע ואת ארבע העונות של פינלנד באמצעות מסך קעור, צלילי רקע וסרטונים אינטראקטיביים שמוקרנים על הקירות.

ברוח התרבות הפינית השמה דגש על  בריאות הנפש והגוף, ב-Maja Living Room מציעים אווירה מרגיעה, חדרי יוגה וכיסאות מתכווננים לנוסעים שרוצים להימתח ולהתרווח לפני הטיסה. אפשר להחליף כאן ספרים ישנים בחינם, וגם יש חנות יד-שנייה, שהיא הראשונה בעולם שנפתחה בתוך נמל תעופה. למי שמעדיפים לתפוס תנומה מהירה בין הטיסות, מוצעים לטסים תאי שינה עם כיסוי שחוסם אור ורעשים, מה שיאפשר להם להתעורר רעננים להמשך הנסיעה – וזהו המענה המושלם ליותר מרבע  מהתיירים שטוענים שהדבר העיקרי שישפר את החוויה שלהם בנמלי תעופה הוא מקום לישון בו, אפילו לכמה שעות.

נמל התעופה הלסינקי-ונטה – הלסינקי , פינלנד. צילום: יח״צנמל התעופה הלסינקי-ונטה – הלסינקי , פינלנד. צילום: יח״צ

נמל התעופה הבינלאומי של הונג קונג

בנמל התעופה בהונג קונג אפשר למצוא מסלול גולף וירטואלי, ספא יוקרתי ואת מתחם Aviation Discovery Center המציע סימולטור טיסה למי שחולם לעבור מכסא הנוסע לכסא הקברניט. אפשר למצוא כאן אפילו את אולם ה-IMAX הראשון בעולם שנבנה בתוך נמל תעופה – מה שמבטיח חוויה קולנועית סוחפת לחמישית  מהתיירים שמספרים שהדבר שהם הכי מייחלים לו בנמל תעופה הוא בתי קולנוע. יש בו גם חללי עבודה לאלו שצריכים לעבוד תוך כדי הנסיעה,  ואף אזור מדיטציה להרגעת הנפש. הורים עם ילדים יוכלו להשתעשע ב-Buzz Zone עם משחקים אינטראקטיביים ומתקני שעשועים, שיגרמו למשפחה להרגיש שהזמן טס.

עם טיסות לכמעט 200 יעדים, נמל התעופה היוקרתי והמצוחצח הזה משמש כגשר בין המטרופולין שוקק החיים של הונג קונג למקומות שונים ברחבי העולם. כדי לקבל טעימה מהעיר, מומלץ לאכול כאן מנת נודלס מזינה וכיסונים מופלאים. אופציה אחרת היא לעלות לטרסה שעל הגג ולהשקיף אל נופי האי צ'ק לאפ קוק (Chek Lap Kok). על גדות ים סין הדרומי, ובמרחק של 5 דקות נסיעה בהסעה החינמית מנמל התעופה, נמצא בית המלון Hong Kong SkyCity Marriott Hotel. אפשר להעביר בו את עצירת הביניים באווירה אלגנטית וליהנות מחדר יוקרתי עם נוף לים בשילוב עיצוב מודרני וחדשני.

נמל התעופה הבינלאומי של דובאי, איחוד האמירויות
איחוד האמירויות ידועה בעולם בחוויה המפוארת והיוקרתית שיש לה להציע. לכן, זה לא מפתיע שגם נמל התעופה הבינלאומי של דובאי עומד בסטנדרטים אלו. זהו נמל תעופה ברמה גבוהה, הנחשב לתחנת ביניים פופולרית ומבוקשת בין אירופה לאסיה. יש בו 5 מתחמי ספא, וכל אחד מהם מציע בריכת שחייה, ג'קוזי, סאונה וטיפולים איכותיים במיוחד כמו עיסויים ומניקור. ה-Zen Garden הוא נווה מדבר ירוק עם צלילים מרגיעים של מים הזורמים מבריכת הדגים ששוכנת בין העצים. בין הטיסות, אפשר לחטוף תנומה באחת מקוביות השינה החדשניות (snooze cubes).

מי שמעדיף להישאר ער, יוכל לבלות שעות במתחם המשחקים Game Space שפתוח מסביב לשעון, עם משחקי וידאו (למספר משתתפים וליחידים) ואפשרות לגלוש באינטרנט האלחוטי המהיר ביותר בעולם המאפשר צפייה מרתונית בסדרות וסרטים. נמל התעופה העצום (בגודל של 297 מגרשי כדורגל) הוא גם סוג של קניון עם בוטיקים של בגדי מעצבים, חנויות של מוצרי טכנולוגיה, מזכרות ועוד.

במלון האדיר בגודלו InterContinental Residence Suites Dubai Festival City (מקבוצת IHG Hotels), שנמצא במרחק נסיעה קצרה מנמל התעופה הבינלאומי של דובאי, יש מבחר דירות טרנדיות. אפשר להשקיף היישר מהסוויטה על הנוף הפנורמי של דובאי קריק (Dubai Creek), תעלת מים טבעית שנחשבת ללב והנשמה של העיר, או לטבול בבריכה המרהיבה ולשחות לפני שממשיכים בנסיעה.

נמל התעופה מדריד-בראחס, ספרד

במחוז בראחס, צפונית-מזרחית לבירת ספרד, נמצא נמל התעופה מדריד-בראחס שבו עוברים יותר מ-50 מיליון נוסעים מדי שנה והוא ממוקם במרחק נסיעה קצרה ממרכז העיר. כדי להפחית את תחושת המתח והלחץ של הטסים ולעזור להם להרגיש יותר שלווים ונינוחים, נמל התעופה עוצב מחדש עם קירות זכוכית, חלונות עגולים ותקרה בצורת כיפה מבמבוק שדרכה נכנס אור שמש טבעי.

התוצאה היא גג גלי ואייקוני ברחבי חלל הפנים, המספק סביבה מוארת ומרווחת לציבור הטסים. במטרה לתת מענה לבריאות הגוף והנפש, הקימו בנמל התעופה את Elysium Travel Spa שמציע בין היתר טיפולי רפלקסולוגיה מרגיעים, אמבטיות בוץ וחדרי אדים לחוויה ייחודית ומרעננת. כדי לתת לנוסעים טעימה מספרד, הקימו בנמל התעופה טאפאס-ברים מסורתיים המגישים מגוון בשרים, פלפלי פדרון חריפים ויין אדום פירותי. מדובר בפתרון מצוין עבור 60% מהתיירים שנהנים לאכול במסעדות במהלך ההמתנה לטיסה. יש במקום גם אזור משחקים לילדים וילדות, פתרונות לאחסון מזוודות ושפע של בוטיקים.

נמל התעופה ולינגטון – ניו זילנד

בטרמינל של נמל התעופה מוצבים פסלים ענקיים של דמויות מכמה מהסרטים האיקוניים ביותר שצולמו בבירת המדינה, דרך טובה ומעניינת לחוות את התרבות של ולינגטון. מדובר בנמל תעופה קטן אבל גדוש ביצירתיות. חובבי ההוביט למשל, יוכלו להתרשם ממיצגים בהשראת הסרטים השונים, כולל דרקון עצום שמסתתר בחזית הסלעית של המבנה. הטרמינל הבינלאומי דה רוק (The Rock) נפתח ב-2010 וזכה בפרסים על העיצוב החדשני שנוצר בהשראת החוף המקיף אותו – והפרויקט האדריכלי המדהים הזה הפך את נמל התעופה ליעד תיירותי בעל שם עולמי.

נמל התעופה ולינגטון גם דורג לאחרונה שלישי בעולם במדד קיימות בנמלי תעופה: הוא מחויב לשמור על הסביבה ואף חבר לארגון כדי לממן נטיעה של למעלה מ-5,000 עצים מקומיים, כצעד תמיכה בפעולות לחידוש חצי האי מיראמר (Miramar Peninsula). כיום, הוא גם בוחן ניצול חכם של כוסות קפה חד-פעמיות והפיכתן לדשן קומפוסט.

במיקום נוח מעל הטרמינל הבינלאומי, נמצא מלון לפסק זמן קצר בין טיסות: Rydges Wellington Airport. החדרים מעוצבים ברוח מודרנית עם קריצות סטייליסטיות, ויש בהם חלונות אטומים לרעש, נוף לים ומיטות נוחות במיוחד. חדר הכושר פתוח 24 שעות ביממה, ובבר המלון אפשר לשתות קוקטייל מרענן.

נמל התעופה ולינגטון – ניו זילנד. צילום: יח״צ, בוקינגנמל התעופה ולינגטון – ניו זילנד. צילום: יח״צ, בוקינג

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סינגפורבוקינג.קוםדובאי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: