אא

צרפת תגדיל את המס על כרטיסי טיסה כדי לממן השקעה ברכבות

שר התחבורה של צרפת הודיע כי התקציב הבא של המדינה יכלול העלאת מסים על כרטיסי טיסה, כשכספי המיסים יופנו למימון השקעות ברכבות. מסתבר כי מחירי הנסיעה ברכבת באירופה גבוהים ברוב המקרים ממחירי טיסה במסלולים מקבילים

צילום:shutterstock צילום:shutterstock

שר התחבורה של צרפת, קלמון בון, אמר בריאיון לתקשורת, כי תקציב 2024 יכלול העלאה של המס המוטל על תעריפי הטיסה כדי לממן השקעה ברכבות.

"אנשים רבים אומרים לנו שהם בהלם מכך, שבמקרים רבים טיסה במטוס עולה פחות מנסיעה ברכבת... בתקציב 2024 אנחנו הולכים להעלות את המס על כרטיסי טיסה, לא כדי ליהנות ממיסים נוספים, אלא כדי שניתן יהיה לממן השקעה ברכבות".

הדיונים בפרלמנט על תקציב 2024 יתחילו בספטמבר, כאשר חופשת הקיץ תסתיים.

כבר עתה מוטל מס על כרטיסי טיסה בצרפת, מאז 2005, מס שעודכן והוגדל בשנת 2020 ל-3 אירו לכרטיס במחלקת תיירים ו-18 אירו לכרטיס במחלקת עסקים או במחלקה ראשונה.

בון אמר גם שהמהלך הכולל של האיחוד האירופי להגדלת המסים על דלק תעופה "מתקדם", אך הוסיף כי המדינות החברות באיחוד צריכות להסכים פה אחד, מכיוון ש"אין טעם להטיל מס על דלק תעופה בצרפת, אם זה לא קורה גם בגרמניה או באיטליה".

מחקר עדכני של ארגון 'גרינפיס' מעיד, כי ברחבי אירופה לרוב טיסות זולות יותר מנסיעות ברכבת באותו מסלול, והדבר מרתיע מטיילים לבחור באפשרות הפחות מזיקה לסביבה.

'גרינפיס' השוותה את עלות כרטיסי הטיסה ורכבת ב-112 קווים באיחוד האירופי, בבריטניה, בשווייץ ובנורבגיה, ב-94 נתיבים בינלאומיים ו-18 מקומיים, וגילתה כי רכבות היו יקרות יותר כמעט בכל המקרים.  

כדי לעודד נסיעות ברכבת במהלך הקיץ מפעילת הרכבת הממשלתית של צרפת, SNCF, הציגה כרטיסים במחירים נמוכים יותר לקבוצות ספציפיות, כולל צעירים.

יתר על כן, צרפת הטילה לאחרונה איסור על טיסות פנים בקווים, בהם ניתן לנסוע ברכבת תוך פחות משעתיים וחצי, אך עם כל החריגים למעשה רק שלושה קווי טיסות פנים בוטלו.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: צרפתSNCF

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: