אא

אל על ודינה בן טל ברבעון שיא: "עשינו מהלכים גדולים"

לאחר שחברת אל על דיווחה הבוקר על התוצאות שיא ברבעון השני עם רווח של כ-59 מיליון דולר, דינה בן טל לא הסתירה את שביעות רצונה: ״אנו בדרך הנכונה לשמירה על יציבות ואיתנות פיננסית״. סמנכ״ל הכספים: ״הודות לניהול ותכנון פיננסי מוקפדים״

דינה בן טל. צילום: מערכת פספורטניוז דינה בן טל. צילום: מערכת פספורטניוז

אל על ממריאה לגבהים חדשים: לאחר פרסום תוצאות השיא של אל על ברבעון השני שפורסמו הבוקר, מנכ״לית אל על לא הסתירה את שביעות רצונה מההישגי החברה. 

צילום: מערכת פספורטניוזצילום: מערכת פספורטניוז

 

דינה בן טל: ״יחד עם ההתייצבות בהכנסות, ועם הקפדה על צעדי ההתייעלות מתקופת הקורונה, אנו בדרך הנכונה לשמירה על יציבות ואיתנות פיננסית. עשינו מהלכים גדולים ברבעון האחרון ביניהם הסכם שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם ענקית התעופה 'דלתא', נכנסנו לראשונה לעולם ה-SAF, סיימנו את פרויקט הרטרופיט למטוס ה,777- ואף קיבלנו לאחר עיכוב של כמה שנים את מטוס הדרימליינר ה-16. אני גאה להציג לראשונה תכנית עסקית חמש שנתית, אשר בנויה באופן מדורג ובהלימה עם התכנית האסטרטגית שלנו. אני מאמינה בתכנית הזו ובכך שנעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו".

צילום: מערכת פספורטניוזצילום: מערכת פספורטניוז

שיתוף הפעולה עם דלתא איירליינס

שיתוף הפעולה של אל על עם דלתא איירליינס מאפשר כניסה לשוק האמריקאי. החברה מטיסה 4,000 טיסות יומיות, ל-275 יעדים, ומטפלת במעל ל-200 מיליון לקוחות בשנה. במסגרת השותפות, שתי החברות יאפשרו מסלולי טיסה משותפים ללקוחותיהן ויציעו שירותים נלווים.

צילום: פספורטניוזצילום: פספורטניוז

התוכניות לעתיד

אל על הציבה לעצמה יעדים לשנת 2028 - במטרה להגיע לרווחיות ברת השגה לאורך זמן ולהגדיל את הרווח הגולמי של החברה. בין היעדים: 7.7 מיליון נוסעים, הגדלת נפח השוק ב-24%, הגעה לרווח של 3.5 מיליארד, והצטרפות של מעל ל-3 מיליון חברים במועדון הנוסע המתמיד. 
 
בנוסף לכך, בן טל משתפת כי "באל על מסתכלים על יבשת דרום אמריקה ובהחלט בתכניות שלנו קדימה. מקווה שבתחילת השנה הבאה נוכל להכריז האם החלטנו על בואינג או איירבוס. כמו כן, כרגע עוד לא ניתן לציין תאריך ספציפי לטיסות לאוסטרליה, אך הן בהחלט בתכנית".
 
צילום: מערכת פספורטניוזצילום: מערכת פספורטניוז
 
לדברי החברה, אל על חתמה על עסקאות כחלק מהתוכניות העתידיות להגדלת רווחי החברה. גם ההון העצמי וגם המזומנים שהחברה צריכה להשקיע במסגרת העסקאות הם בתאימות לאחוז הבעלות או הליסינג על המטוסים. 
 
צילום: מערכת פספורטניוזצילום: מערכת פספורטניוז
 
ינקל׳ה (יעקב) שחר, סמנכ״ל הכספים: ״אני גאה להציג את הגידול המשמעותי שלנו ברבעון הזה, בכל המדדים, הודות לניהול ותכנון פיננסי מוקפדים. אנו ממשיכים את מגמת היציבות במכירות- מגמה חשובה שאנו צופים שתימשך לאורך זמן. היציבות במכירות והמשך מגמת הגידול בביקושים, לצד שמירה על ההתייעלות, מאפשרים לנו לתכנן לטווח הרחוק ולהציג תכנית עסקית חמש שנתית, תכנית הדרגתית, שאני בטוח שנעמוד בה ובשאר היעדים שהצבנו לעצמינו. התכנית הזו מבטאת את המחויבות שלנו ללקוחות שלנו, לציבור המשקיעים ולבעלים. התכנית פורטת באופן מדורג את התפתחותה וצמיחתה של החברה בכלל המדדים הכולל הרחבת הצי והגדלת היצע המושבים, ל-100% בכושר הייצור עד סוף 2024 וגידול של מעל ל-100% בשנים שלאחר מכן. אנו חותרים להגיע לשיא של 3.5 מיליארד דולר הכנסות ב-2028, גידול המהווה 160% משנת 2019״.
 
 
מה התפלגות הדתיים והחילונים בטיסות? 
 
לשאלה זו דינה בן טל ענתה כי "ניתן לראות את המיקרוקוסמוס של ישראל על מטוס אל על. יש תקופות ויש תקופות. אנחנו שומרים על אותו שיעור והאוכלוסיה הדתית מרוצה. לפני ערב חג תמיד יש יותר תנועה. זה הזמן גם להודות לאוכלוסייה הדתית והמסורתית על תקופת הקורונה, בה מאוד חיזקו את חברת אל על". 
 
מתי יחדשו את הטיסות מלונדון לת"א?

לדברי החברה, הקורונה עדיין משפיעה על שדות התעופה בעולם מבחינת זמינות המטוסים והסלוטים להמראה בשדות התעופה. חברת אל על נאלצה לבטל את חלק מהטיסות בלונדון או להזיז אותן למועד אחר, בגלל הקושי למצוא סלוטים בשדה לאחר צאת שבת. החברה פועלת מול שדה התעופה בלונדון כדי למצוא פתרון אחר. ויש חדשות טובות גם בהקשר הזה - למרות המגבלות, הוכרז כי החל ממוצ"ש הקרוב ועד מרץ תצא טיסה מלונדון מדי שבוע. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלדינה בן טל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: