אא

לופטהנזה ואיגוד הטייסים סיכמו על הסכם עבודה קיבוצי חדש

בתום משא ומתן ארוך לופטהנזה נענתה לדרישות הטייסים ומשכורתם תגדל משמעותית בשנים הקרובות והם יזכו גם בשיפור משמעותי בתנאי העבודה

ה-A380 של לופטהנזה. צילום: לופטהנזה ה-A380 של לופטהנזה. צילום: לופטהנזה

חברי איגוד הטייסים של לופטהנזה Vereinigung Cockpit (VC) קיבלו את ההצעה, שסוכמה בין הנהלת חברת התעופה לנציגות איגוד הטייסים. כמקובל, חברי האיגוד התבקשו לאשר את הסכמי העבודה החדשים: הסכם השכר והסכם תנאי העבודה. הסכמים אלה מתייחסים לטייסים של מטוסי הנוסעים ומטוסי המטען של לופטהנזה, בסך הכל כ-5,200 אנשי צוות אוויר.

הסכם השכר החדש יהיה תקף לפחות עד 31 בדצמבר 2026. באופן דומה, הסכם תנאי העבודה החדש יישאר בתוקף עד 31 בדצמבר 2027 לפחות. שני ההסכמים כוללים התחייבות של הטייסים לשמור על שקט תעשייתי לאורך כל התקופה.

המשכורות לטייסים העובדים עבור לופטהנזה וחברת הבת 'לופטהנזה קרגו' יגדלו ב-17% במהלך ההסכם, עם העלאה של 7% ב-1 בדצמבר 2023, 5% ב-1 בינואר 2025 ו-5% ב 1 בינואר 2026. יתרה מכך, חברת התעופה תעניק לחברי האיגוד "תשלום חד פעמי של 3.75 אחוז מהפיצוי השנתי הקבוע, עד למקסימום של 3,000 אירו בשנת 2023".

הטבות נוספות יכללו תגמול משופר המבוסס על ביצועי חברת התעופה וכן תזמון עבודה טוב יותר הכולל 10 ימי חופשה בחודש.

הסכמי העבודה צפויים לשינויי עריכה אחרונים ולאישורים סופיים, לאחר שכשני שליש מכלל הטייסים שהצביעו אישרו את שני ההסכמים.

"אנחנו משפרים לא רק את התגמול של הטייסים שלנו, אלא גם את יכולתם לשמור על איזון יעיל בין המקצוע שלהם לחייהם הפרטיים", אמר מייקל ניגמן, חבר מועצת המנהלים של לופטהנזה, ואף הודה, כי "לא קל לנו להשלים עם ההסכם החדש הזה מנקודת מבט כלכלית".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לופטהנזה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: