אא

ברלין: 5.7 מיליון תיירים במחצית הראשונה של השנה -עליה של 15% במספר המבקרים מישראל

13.8 מיליון לינות ו-5.7 מיליון מבקרים במחצית הראשונה של 2023. מספר המבקרים הבינלאומיים זינק לכ-39 אחוזים. מספר הישראלים שביקרו בחודשים ינואר עד יוני 2023 הוא 36,305

5.7 מיליון תיירים בחצי שנה: ברלין. צילום: Shutterstock 5.7 מיליון תיירים בחצי שנה: ברלין. צילום: Shutterstock

במחצית הראשונה של השנה, הגיעו לברלין, 5.7 מיליון מבקרים שתרמו כ-13.8 מיליון לינות במלונות בעיר התוססת.

בהשוואה למחצית הראשונה של 2022, מדובר בעלייה של 23.9% במספר הלינות, בעוד שמספר המבקרים עלה ב-30.2%.

הנתונים האחרונים מהמשרד הלאומי לסטטיסטיקה של ברלין הוצגו על ידי הסנטורית לענייני כלכלה פרנציסקה גיפי ומנכ"ל VISIT BERLIN בורקהרד קיקר.

פרנציסקה גיפי, אמרה: "עם מיליוני אורחים ממדינות אחרות בגרמניה, מאירופה ומחוצה לה, התיירות היא גורם כלכלי אמיתי עבור העיר שלנו. תעשיות רבות אחרות מרוויחות כאשר המלונות והמסעדות שלנו זוכים לביקורים טובים. הנתונים הנוכחיים מראים שאנחנו בדרך הנכונה. ההפעלה מחדש לאחר המגיפה הוכיחה את עצמה כמוצלחת. כלכלת ברלין טומנת בחובה הבטחות רבות עבור גרמניה כולה. אנו בונים כעת על הפיתוח הזה עם תפיסת התיירות שלנו ותוכנית החוסן, שתושק בקרוב כדי לתמוך עוד יותר בעסקים בברלין במיצוב עצמם לעתיד בצורה חסינה למשברים".

בורקהרד קיקר, מנכ"ל visitBerlin: "התיירות בברלין המשיכה להחזיק מעמד במחצית הראשונה של שנת 2023. לאור המצב העולמי הנוכחי, התפתחות חיובית זו אינה מובן מאליו, אלא שיאו של מאמץ משותף של כלכלת המבקרים כמו גם הפוליטיקאים של העיר".

רוב המבקרים הבינלאומיים הגיעו מבריטניה

מספר הלינות של תיירים צמח ל-38.8 אחוזים במחצית הראשונה של שנת 2023. לצורך השוואה: מינואר עד יוני 2022 הנתון עמד על 36 אחוזים. השווקים הזרים החזקים ביותר ברשימה כללו את בריטניה, ארה"ב, הולנד, פולין, איטליה, ספרד, צרפת, שווייץ ודנמרק.  גרמניה נותרה מדינת המקור החשובה ביותר עם נתח של 61.2% מסך הלינות. מישראל ב-6 החודשים הראשונים של השנה, ביקרו בברלין 36,805 מבקרים, עליה של 15% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

Mall of Berlin. ShutterstockMall of Berlin. Shutterstock

נקודות השיא של ברלין בסתיו

בסוף השבוע של יום האנדרטה הפתוחה בתאריכים 9 ו-10 בספטמבר, מרכז הקונגרסים הבינלאומי ברלין, המפורסם בעולם בארכיטקטורת ההייטק שלו ופעם מרכז הכנסים הגדול באירופה, יהיה פתוח לכל תושבי ברלין ואורחי העיר כמעט 10 שנים לאחר סגירתה. 

כמה ימים לאחר מכן, תתחיל התערוכות הראשונה מבין שתיים המוקדשות לאמן הנורווגי אדוארד מונק: גלריית Berlinische תציג את "אדווארד מאנץ'.

קסם הצפון" מה-15 בספטמבר 2023 עד ה-22 בינואר 2024, תוך הדגשת תקופתו של מונק בברלין, שם הוא חי לסירוגין בין 1892 ל-1907.

מוזיאון ברבריני בפוטסדאם יציג את אדמה רועדת" מה-18 בנובמבר 2023 עד ה-1 באפריל 2024. בשיתוף שני המוזיאונים , visitBerlin מציעה כרטיס משולב מוזל לשתי התערוכות.

בין ה-6 ל-15 באוקטובר, יתקיים פסטיבל האורות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ברלין

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: