אא

רוסיה מנסה להתגבר על משבר התיירות באמצעות הסדרי כניסה ייחודיים

האתגר: להגדיל את היקף כניסות התיירים לרמות שלפני מגפת הקורונה והסנקציות של המערב. האמצעים: כניסה קבוצתית של תיירים ממדינות מוגבלות, כמו סין, איראן והודו, גם ללא ויזה, ותוכנית ייחודית של ויזה אלקטרונית

הכיכר האדומה, מוסקבה. צילום: 123rf הכיכר האדומה, מוסקבה. צילום: 123rf

תעשיית התיירות הרוסית עומדת בפני אתגר קשה מאוד: להגדיל את מספר כניסות התיירים למדינה לרמות שלפני מגפת הקורונה.

לאחר שהפעילה בתחילת החודש הסדר של כניסה ללא ויזה לקבוצות תיירים מסין ואיראן, רוסיה הודיעה שהיא מנסה לסכם הסדר דומה של כניסה ללא ויזה גם עם הודו.

כידוע, מצבה הקשה של התיירות הרוסית הוחמר גם בעקבות הסנקציות, שהטיל המערב על רוסיה על רקע הפלישה של רוסיה לאוקראינה השכנה.

בעקבות המאמצים להגדיל את כניסת התיירים, רוסיה וסין החזירו את הסכם הנסיעות ללא ויזה לקבוצות תיירים, שהוחל לראשונה בשנת 2000, אך הושעה בשנת 2020 עקב הקורונה. ההסכם חל על קבוצות של לפחות חמישה אנשים המטיילים במסלול מוגדר. הסדר דומה הושג גם בין רוסיה לאיראן.

כעת, רוסיה הציעה להודו תוכנית ללא ויזה, בדומה להסדר עם איראן וסין, שתאפשר לתיירים הודים לבקר ברוסיה ולתיירים רוסים לבקר בהודו ללא ויזה, אם הם נוסעים במסגרת של קבוצות בטיולים מאורגנים.

ב-1 באוגוסט רוסיה גם הפעילה תוכנית המאפשרת לאזרחים זרים מ-55 מדינות, שאזרחיהן זקוקים לאשרת כניסה לרוסיה, לקבל ויזה אלקטרונית תמורת תשלום של כ-52 דולר. הוויזה האלקטרונית תקפה ל-60 יום ומאפשרת לשהות ברוסיה לא יותר מ-16 ימים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רוסיהסיןאיראן

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: