אא

כל הדרכים מובילות לרודוס

הוא נחשב מזה עשרות שנים כאחד האיים הפופולאריים ביותר ביוון. אלא שמעבר לחופשת בטן גב, האי רודוס מתגלה כיעד עם היסטוריה מרתקת, פינות חמד נסתרות ושפע של אטרקציות המתאימות לנופשים בכל טווח הגילים

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

נפתח עם העובדות. רודוס הייתה ונותרה אחד היעדים האהובים ביותר על התייר הישראלי. היא מציעה למעשה במקום אחד את כל מה שאנחנו אוהבים – מזג אוויר שמשי ונעים לאורך רוב ימות השנה, מרחק טיסה קצר, חופים איכותיים המותאמים למשפחות וילדים, מסלולי טיול למיטיבי הלכת שבינינו, קולינריה מענגת, מלונות מפנקים בכל הרמות, כשגם טווח המחירים בה הינו אטרקטיבי למדי בהשוואה ליעדים נוספים ביוון.

ואחרי כל ההקדמה הזאת, הרשו לנו הפעם לקחת אתכם דווקא אל הצד האחר של רודוס, כזה שעל אף מיליוני התיירים הפוקדים אותו מדי שנה, מותיר אותו כפנינה קסומה וכזה שמצליח להפתיע בכל פעם מחדש.

שמו הנרדף של רודוס הוא 'אי השמש'. על פי המיתולוגיה היוונית כאשר מלך האלים, זאוס, העניק לנתיניו האלים נתחים מיוון, פנה אליו אל השמש הליוס, בבקשה לקבל את הבעלות על האי ואכן זה נענה לבקשתו. עוד מספרת המיתולוגיה כי שמו של האי נגזר משמה של אלת הנימפה 'רודה' (Rhoda). 

ככלל, מדובר באי בעל היסטוריה רחבת היקף שמקורה אי שם סביב שנת 4000 לפנה"ס. במרוצת השנים הוא נכבש פעם אחר פעם, דרך מסעות צלב שהביאו למחוזותיו אבירים ונזירים, כמו גם על ידי ההוספיטלרים והעות'מאנים. בשנת 1863 חווה האי רעש אדמה קשה במיוחד שהותיר בו חורבן רב. בהמשך נשלט על ידי האיטלקים והגרמנים, כשממש במקביל להקמתה של מדינת ישראל, חזר לחזקתה של יוון ב-1948.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

כמו לב הים 

רודוס בורכה בחופים מרהיבים ביופיים. למעשה, מי הים שבה נחשבים שלא בכדי לצלולים ולנקיים ביותר בכל יוון. כמעט כל החופים בה מותאמים למשפחות וילדים ומשלבים במקביל גם שלל אטרקציות ומתקני חוף, מסעדות ובתי קפה. הכל בסימן אווירת חופש יוונית מופלאה. 

על מנת שלא תתבלבלו מבין מגוון החופים הבלתי נגמר, הנה כמה מהמובחרים שביניהם. 
אחד הפופולאריים ביותר הוא חוף פליראקי (Faliarki) השוכן על גבי מפרץ בסמוך למרכז העיר. תמצאו בו מרכז ספורט ימי והרבה אטרקציות המיועדות למבוגרים ולילדים כאחד. גם עם רדת החשכה החוף ממשיך לשמש כמוקד שוקק חיים בזכות סצנת חיי לילה תוססת רוויה באלכוהול ומוסיקה יוונית. חוף אחר ולא פחות מומלץ הוא אלי (Elli) המשתרע על פני הכף הצפון המזרחית של האי ולינדוס (Lindos) בחלק הדרום מזרחי, כ-30 קילומטרים מהעיר רודוס. האחרון שביניהם אף זכה לדגל כחול בזכות שמירה קפדנית על ערכים סביבתיים.

אם אתם בעניין של מים, אך פחות בא לכם לשרוץ כל היום בחוף הים, כדאי שתבקרו בעיירת הנופש קולימביה (Kolympia) המרוחקת כחצי שעה נסיעה מנמל התעופה המקומי. בעיירה תמצאו מוזיאון טבע וגלריה לאמנות, אולם גולת הכותרת שבה היא עמק שבעת המעיינות (Epta Piges), אגם קטן אליו זורמים מים מ-7 נחלים שונים. 

ואם כבר בטיולים עסקינן, מוקד נוסף ששווה לבקר בו הוא עמק הפרפרים (Kilada petalounton). זוהי שמורת טבע ייחודית הסמוכה לכפר קלמונס (Kalamonas) אשר כשמה כן היא מושכת אליה מדי קיץ אלפי זנים של פרפרים המתעופפים בין מפלים שוצפים ונהר הפלקנוס (Pelekanos) המרכזי הזורם בתוכו. במקום גם מוזיאון בו ניתן להתרשם מתצוגת פרפרים וכן ממנזר הבתולה קלאופטרה (Panaya Kalopetra) הניצב על גבעה המשקיפה על העמק ומהווה נקודת תצפית פנורמית על האי כולו.

מומלץ להקדיש זמן במהלך החופשה באי גם לעיר הבירה רודוס, בה מתגוררים כ-60 אלף תושבים, המהווים כמחצית מאוכלוסיית האי. המוקד העיקרי בעיר מתרכז באזור העיר העתיקה, המוכר גם כאתר מורשת עולמי של אונסק"ו, אם כי בגרסתה הנוכחית העיר הינה מודרנית ומערבית למדי, בה ניתן ליהנות משפע של חנויות ומותגים בינלאומיים מתחום המזון וההלבשה, המתמזגים עם טברנות מקומיות, הנמל המקומי ושרידים ארכיאולוגיים מתקופות מרתקות לאורך ההיסטוריה. 

עקב גל השריפות: ממשלת יוון תעניק שבוע חופשה חינם ברודוס 

בחודש יולי האחרון השתוללו שורה של שריפות במספר מוקדים ברחבי האי, שהובילו לפינוי של כ-30 אלף איש, לצד מאבק עיקש של כוחות כיבוי האש היוונים במטרה להיאבק בלהבות. 
השריפות שפקדו את האי בעיצומה של שיא עונת התיירות אליו, הובילו את ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטיקס, להודיע כי תוצע שהות לחינם למשך שבוע באי לאורך שנת 2024, עבור תיירים שחופשתם נקטעה בשל השריפות.

"לכל מי שחופשתם נפגעה עקב השריפות תציע ממשלת יוון בשיתוף הרשויות המקומיות שבוע של חופשות חינם ברודוס באביב ובסתיו הבאים, כך נוודא שהם יחזרו ליהנות מהיופי של האי", אמר מיצוטקיס.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רודוס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: