אא

אי ירוק בים: חופשה מעוררת חושים בקורפו

טבע במלוא תפארתו, היסטוריה מרתקת הכוללת קשר הדוק ליהדות, דרך אתרי מורשת ועד לכפרים ציוריים ואותנטיים להפליא. היכרות עם קורפו, האי היווני שיש בו הכל

מבט פנורמי על קורפו. צילום: Shutterstock מבט פנורמי על קורפו. צילום: Shutterstock

הרשו לנו לקחת אתכם למסע אל תוך גן עדן עלי אדמות. נשמע לכם כמו קלישאה שחוקה שנועדה לתאר יעד תיירותי שחוק? אז זהו, שהפעם מדובר באמת לאמיתה. הכירו את האי קורפו (Corfu) המגלם בתוכו אינספור חוויות בלתי נשכחות.

קורפו הידועה גם בשמה הנרדף כקרקירה (Krekyra) נחשבת לאי הצפוני ביותר מבין קבוצת האיים היווניים (Ionian Islands) והינה סמוכה לאלבניה ואיטליה.

האי השביעי בגודלו מבין איי יוון מתאפיין בהיסטוריה מרתקת במהלכה שלטו בו עמים ותרבויות שונים, לרבות הצרפתים, הבריטים, הרוסים ועמים נוספים. עם זאת, ניכר כי השפעותיהם של האיטלקים שהחזיקו בו, או יותר נכון הוונציאנים, ניכרות בו כמעט בכל פינה.

אחד מסימני ההיכר הבולטים של האי טמונים בנופיו הקסומים. הוא ניחן בחופים מטופחים עם מים צלולים בגווני טורקיז, חופים וצוקים ירוקים שנראים כבלתי נגמרים, צמחיה ויערות עבותים, רכסי הרים גבוהים, עצים ומטעי זיתים מרהיבים ביופיים. כל אלו משתלבים בהרמוניה יחד עם הארכיטקטורה המקומית ואורח חיים בסגנון ייחודי, אשר הפכו את קורפו בעשור האחרון ליעד תיירותי מבוקש עם מעל ל-2 מיליון תיירים בשנה(!)

להתמזג בכפרים המקומיים

מי מביניכם המעוניינים לקחת חלק בחוויה אותנטית אמיתית, מומלץ שיקדיש זמן מה לטובת שיטוט בכפרים המקומיים של קורפו המשקיפים על נופים מעוררי השראה בתוך מרחב טופוגרפי ייחודי וטבע שמתבלט במלוא תפארתו. אחד מהם הוא הכפר לאקונס (Lakones) המציג לראווה בתי אבן קלאסיים וצבעוניים בניחוח של פעם, לצד בתי קפה וטברנות קטנות, כחלק מחוויית נופש מדהימה, רחוקה מהמולת החופים והים. תהיה זו בהחלט הזדמנות אמיתית להתחבר אל עצמכם ואל השקט הנפשי של קורפו המתגלה במלוא הדרו, ללא שום פילטרים.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

להרגיש מלוכה 

מונומנטים חשובים באי השווים ביקור כוללים, בין היתר, את המבצר 'החדש', שכן הוא נבנה בשלהי המאה ה-16 לספירה על ידי הוונציאנים. במקור הוא נועד להגן על האי מפני פלישת האימפריה העות'מאנית. כיום הוא מהווה מוקד עלייה לרגל כאטרקציה ייעודית לכל המשפחה. אם אתם חובבי אצולה והיסטוריה, מומלץ לבקר גם בארמון אכיליון (Achilion) הנמצא בכפר גסטורי (Gastouri). הוא הוקם כבר בשנת 1890 על הקיסרית האוסטרית אליזבת' שכונתה 'סיסי', והינו מרשים למדי בזכות בנייה בסגנון קלאסי, גן פסלים מרהיב, כמו גם תכשיטים וחפצים אותנטיים שנשתמרו מאז.

להתחבר לשורשים היהודיים

העיר העתיקה של קורפו בעיר הבירה קרקירה. זוהי חוויה בפני עצמה עליה פשוט אסור לכם לוותר. מעבר ל-37 כנסיות הפזורות בה בין סמטאות ורחובות אבן צרים, היא מציגה גם מסעדות אותנטיות עם מאכלים מקומיים טעימים להפליא וחנויות המציעות פריטים מגוונים במחירים הוגנים.

בד בבד, היא טומנת בחובה גם קשר הדוק המושתת על קהילה יהודית ענפה שביססה בו את מעמדה במרוצת השנים. למעשה, ישנן עדויות כי התקיימה בה קהילה יהודית משגשגת כבר במהלך במאה ה-12 לספירה, כאשר תור הזהב שלה נרשם במהלך המאה ה-19 עם כ-5000 יהודים שהיוו חלק מהותי מאוכלוסיית האי. לימים אלו נאלצו לנדוד למדינות נוספות עקב גילויי אנטישמיות כנגדם, בעוד מרבית היהודים שנותרו באי גורשו למחנה ההשמדה אושוויץ בתקופת מלחמת העולם השנייה. אל תחמיצו ביקור בבית הכנסת העתיק, היחיד מבין שלושה בתי כנסת שנותרו על תילם ומשרתים את עשרות היהודים הבודדים שעוד נותרו באי (כתובת: 4, Velissarianou St).

במרחק של כשעתיים וחצי טיסה בלבד בישראל, קורפו מתגלה ללא ספק כאחד האיים היוונים המיוחדים ביותר, המעניקים חופשה יוונית אולטימטיבית המותאמת לכל אדם. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןקורפו

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: