אא

אתונה אהובתי: סופ''ש קסום בבירת יוון

אוכל טוב, מלון מפנק, פינות נסתרות ומרתקות, כמה מהברים הטובים בעולם כולו ובעיקר הרבה אהבה באוויר. המלצה לסוף שבוע קצר באתונה, שסביר להניח יגרום לכם לא לרצות לחזור

אתונה. צילום: Shutterstock אתונה. צילום: Shutterstock

מי מאיתנו לא רוצה לצאת לחופשה ביעד קרוב, כזה שאינו דורש להרחיק לכת בטיסה ארוכה או להעמיס מזוודה כבדה. תוסיפו לכך יעד שמשי, טעים, זול, עמוס במקומות בילוי וקניות ומלא בהפתעות. בלי הרבה התלבטות בחרנו באתונה, בירת יוון, העיר שאף פעם לא נמאס ממנה, המרוחקת פחות משעתיים טיסה מנמל התעופה בן גוריון. 

אם מתחשק לכם לפעמים לפתוח לרגע את דלת הקסמים

גילוי נאות – אין מקום בעולם שאנו מגיעים אליו ולא מבקשים את עצתו הטובה של חברנו בן בבחירת מקום שווה לאכול בו. באתונה, האיש מתגורר כבר שנתיים וטועם אותה מקצה לקצה, כך שכשהמליץ על טברנה סודית בשם "אוולי" (Avli) לא היה לנו אפילו שמץ של התלבטות.

כאשר הגענו לרחוב קטן, צדדי ויש שיאמרו אפילו מוזנח מעט בשכונת פסירי (Psyri) חשבנו שטעינו. עלינו וירדנו במורד הרחוב ולא מצאנו שום טברנה. כששאלנו מקומי, הוא הוביל אותנו לדלת ברזל צנועה.

פתחנו, צעדנו פנימה לצלילי הבוזוקי וגילינו בסמטה, בין שני בתים, טברנה קסומה. השולחנות העגולים היו פזורים בסמטה הארוכה והמרוצפת עם חלונות תכלת של הבתים הסמוכים. מהמטבח יצאו מאכלים יווניים מסורתיים, בקבוקי אוזו, בירת אלפא מקומית וערימות של אותנטיות יוונית מקומית, בלתי מתאמצת, מתיימרת ובכלל לא מתויירת. ומה עם חוש הטעם? אם אתם מגיעים למקום, הרשו לנו להמליץ על קציצות הזוקיני עם הפטה שהוגשו והיו לא פחות מחלומיות. 

בריכת אינפיניטי לאקרופוליס

לפני בילוי הערב חזרנו להתרעננות בספא של המלון שלנו. הגרנד היאט (Grand Hyatt) באתונה הוא מלון 5 כוכבים מודרני ומעוצב עם חדרים מרווחים במחיר סביר לחלוטין. הוא אמנם נמצא במרחק של 10 דקות נסיעה ממרכז העיר, אבל מפצה על כך בהרבה מובנים אחרים: הראשון הוא מחיר הנמוך בלפחות מחצית ממלונות בדרגה דומה במרכז ההומה, השני, הוא שאטלים חינמיים למרכז המוצעים לאורחיו בחודשי האביב והקיץ. כמו כן הוא מציג בריכה פנימית וספא מפנק, יחד מתחם הגג רחב היקף בעלת בריכת אינפינטי עם נוף מרהיב לאתונה כולה (לרבות האקרופוליס), בר גג יפהפה ומסעדה אסיאתית משובחת. 

את הערב סיימנו במסעדת אבגניה (Evgenia) בשכונת פלאקה שעשתה לה שם כבית למטעמים יווניים. המקום צנוע במראהו ומגיש מנות מעולות עם הרבה חום אנושי וחיוך רחב. היינו 8 חברים, אכלנו בשרים, דגים, מאזטים, שתינו מלא אוזו ויצאנו עם חשבון של 20 יורו לסועד (כולל טיפ). 

אלכוהול כיד המלך 

צילום: Two Flying Boysצילום: Two Flying Boys

אתונה היא מעצמת ברים: מפשוטים לאוזו או ראקי, דרך רופטופים בגגותיה המשקיפים על העיר כולה ועד למעוצבים ועדכניים ששמם יצא למרחוק. באופן לא פרופורציונאלי בעליל, ברשימת 50 הברים הטובים בעולם, שלושה הפועלים באתונה ועוד אחד שהגיע למקום ה-52. הידוע שביניהם מכונה "המגושמים" (The Clumsies) עם קוקטיילים ועיצוב בלתי נשכח. אם אתם מתכוונים להגיע אליו כדאי שתנברו באינטרנט עם כתובות מדויקת, שכן לא תמצאו שלט גדול המעיד על קיומו או מיקומו. איתו ברשימה האקסקלוסיבית נמצאים כגם הבר ''באבא או רום'' (Baba au Rum) הוותיק שהתייצב במקום ה-20, בר ''הליין'' (מקום 31) ו-''בארו נגרו'' שסוגר את הרשימה במקום ה-52. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןאתונה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: