אא

מצפון תבוא הבשורה: טיול בלתי נשכח במחוז אפירוס

ביקור במחוז אפירוס שבצפון מערב יוון עובר דרך כפרים ציוריים, טברנות מצוינות והרבה מאוד טבע פראי. קבלו את המסלול האולטימטיבי לטיול באחד המחוזות היפים ביוון שפשוט אי אפשר להישאר אדישים אליו

גשר קוקורי שבזגוריה. צילום: אירה מקיינקו גשר קוקורי שבזגוריה. צילום: אירה מקיינקו

מחפשים אחר יעד אטרקטיבי ביוון? כזה שיצליח להפתיע אתכם בכל פעם מחדש ולמלא את מאווייכם? הרשו לנו להציג את מחוז אפירוס שבצפון יוון, המציע שפע של לוקיישנים עבור המטיילים והמטיילות שבינינו, בכל טווח הגילים והרמות. 

שם המחוז (Epirus) מגיע מהמילה היוונית 'אפירו', שמשמעותה 'אדמה אינסופית'. ואכן, מדובר באזור הטומן בחובו עולם ומלואו עם טבע עוצר נשימה, כפרים אותנטיים וחוויות מופלאות אותן צוברים דרך הרגליים.

אז קחו לכם אתנחתא קלה מרצף משימות היום, לטובת טעימה קלה מכל היופי שיש לאחד האזורים היותר מפתיעים של יוון להציע. פייר, יש למה לצפות!

מצובו – כשאמנות וקולינריה נפגשות

הכפר הציורי מצובו (Metsovo) נמצא במרחק של ארבעים דקות נסיעה מעיר המחוז, יואנינה. הוא נחשב שלא בכדי למרכז הגדול ביותר של בני השבט "הוולכי" ביוון - שבט מסורתי של רועי צאן נוודים. בכפר היפה הזה אפשר להעביר בקלות יום שלם - לטייל ברחובות, לאכול ארוחות טעימות, לטעום יין ביקבים מובחרים ולהתרשם מאמנות אזורית במוזיאון אברוף (Averoff). 

מומלץ לאניני הטעם שביניכם וחובבי המוסיקה לפקוד את הטברנה המקומית הנהדרת 'אפוקנטרו' (Apokentro). אל תפספסו בה את מנת ''השעועית הענקית'' הנהדרת (Gigantes). מדובר בתבשיל שעועית פאבה מקומית גדול מהרגיל, המבושל עם הרבה שמן זית ותיבול מצוין. הוא מוגש יחד עם שפע של מנות נוספות, לרבות קישואים מטוגנים ומאפה התרד היווני ספנקופיטה (Spanakopita).

במידה והינכם לנים ביואנינה הסמוכה, כדאי בדרך לעצור לביקור בשמורת הטבע בעמק "החם" ואליה קאלדה (Valia Calda) השופעת ביערות, צמחייה, כמו גם בעלי חיים ואגמים קסומים. זהו עמק הטומן בחובו מערכת אקולוגית ייחודית המהווה גם מקלט לבעלי חיים מזנים ייחודיים.

צילום: אירה מקיינקוצילום: אירה מקיינקו

זגוריה וצומרקה – להתמכר אל הטבע 

השם זגוריה (Zagoria) לקוח מהשפות הסלביות, ומשמעותו – 'מאחורי ההרים'. מדובר בשמורת טבע הכוללת 46 כפרים, עם שפע של מסלולי טיול ארוכים וקצרים. רק כדי להדגים עד כמה הכפרים מבודדים וממשיכים במסורות הישנות שלהם - קיים מינימרקט רק בשניים מתוכם, וגם זה בעיקר עבור התיירים.

בכל האזור תמצאו הרבה מאוד גשרים, כיוון שכל כפר מימן והקים גשר לצורך הגעה אל מקורות מים, מזון או מסחר. המוקד הראשון בזגוריה הוא גשר האבן הגדול והמפורסם ביותר בעולם - גשר קוקורי (Kokkori). הוא נבנה במהלך התקופה העות'מאנית כדי לחבר בין כפרים ועולמות, והצעידה עליו ממש מצליחה להחזיר את הזמן לאחור.

מוקד פופולארי נוסף שאסור להחמיץ באזור הוא קניון ויקוס (Vikos Canyon) שהוא גם מהמקומות המתוירים בזגוריה. זו אינה רק שמורת טבע, אם כי הפארק הגיאולוגי החמישי בחשיבותו בעולם. ההרים שבו מספרים סיפור שמתחיל אי שם בעידן היורה ונמשיך עד ימינו. באזור הגאוגרפי הייחודי הזה תמצאו כ-1700 סוגי צמחים ופרחים. בנוסף, תוכלו לבצע באזור ראפטינג בנהר הווידומטיס (Voidomatis) הנחשב לנקי ביותר באירופה. 

אזור מרהיב נוסף בו המוטיב המרכזי הוא שוב הטבע היווני במלוא תפארתו הוא צומרקה (Tzoumerka) הממוקם דרום מזרחית ליואנינה. כדאי לבקר בגשר פלאקה מהמפורסמים שביוון (Plaka Bridge) אשר ההליכה עליו הינה תלולה מאוד, אולם הנוף שנשקף ממנו שווה את הטיפוס. עוד באזור 'מפלי התאומים' המופלאים וכן הכפר הגדול במחוז פרמאנטה (Pramanta) בו נמצאת מערת הנטיפים הלבנה ביותר ביוון, הלא היא מערת אנמוטריפה (Anemotrypa). 

אז מה למדנו? אם מתחשק לכם להרחיב אופקים ולהתחבר אל הטבע היווני במלואו איתנו, כדאי שתשימו פעמיכם אל עבר צפון מערב יוון. אזור קסום שצפוי להותיר אתכם נפעמים. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: