אא

"האמצעים לכיבוי שריפת יער: 2 מטפים של רכב פרטי"

כבאות הצלה לא אישרה את קיום חג ההתגלות בו היו אמורים ליטול בסוף השבוע אלפי תיירים נוצרים אורתודוקסים בטענה שתוכנית האבטחה שהוגשה למשטרה וכיבוי האש לא מתאימה. מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת זועם: "רפובליקת בננות, אפס אחריות, אפס רגישות, אפס מודעות"

יוסי פתאל. צילום: יחצ יוסי פתאל. צילום: יחצ

כבאות הצלה לישראל מחוז הצפון לא אישרה את קיום חג ההתגלות/השתנות בהר תבור בו היו אמורים ליטול חלק אלפי תיירים נוצרים, בטענה כי תוכנית האבטחה שהוגשה למשטרה ולכיבוי האש אינה מתאימה.

טפסר אוסקר פוקס רמ"ח הגנה אש במחוז הצפון כתב שלשום חמישי, 17.8, לתת ניצב אבי דניאלי ממ"ר עמקים במשטרת ישראל כי: "בתאריכים 18-19/8/2023 עתידה להתקיים התקהלות רבת משתתפים בהר תבור. בהכנות המקדימות לאירוע הבענו בפנייך את סטטוס הר תבור הן מבחינת הטיפול בצומח בשמורת הטבע שבאחריות רשות הטבע והגנים והן בסטטוס הכנסיות על ההר שאינן מאושרות ע"י כבאות והצלה לישראל, ונושא הסבת שטחים חקלאיים לחניוני אוטובוסים של עשרות אוטובוסים ללא תשתית מים.

יחד עם זאת הדגשנו את דרישתנו לקבלת תכנית בטיחות אש תקינה לאירוע זה ועד לכתיבת מכתב זה אין תכנית תקינה ומניסיוננו גם אם תוגש תכנית תקינה לא יהיה את הזמן הדרוש ליישמה". 

עוד הוסיף: "תכנית האבטחה אשר הוגשה למשטרת ישראל (אשר הועתקה מתכניות אחרות), אינה מתאימה, כי לא סביר שמשמר הכנסת יעסוק בפינוי הקהל, "חוני המעגל" נמצא במרחק עשרות קילומטרים מהר תבור ומתחם הקבר שמוזכר שם סביר להניח שנמצא על הר אחר. יחד עם זאת בתרחיש השריפה נכתב כי האמצעים לכיבוי הם 2 מטפי אבקה של 3 ק"ג כל אחד (מטף לרכב פרטי) בהם יכבו שריפת יער".

מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת יוסי פתאל תקף את הסגירה ופירסם ברשתות החברתיות ביקורת חריפה: "רפובליקת בננות, אפס אחריות, אפס רגישות, אפס מודעות. אלפי תיירים נוצרים אורתודוקסים מרחבי העולם הגיעו לישראל בימים אלו לעלות להר תבור לציין את "חג ההשתנות" על פסגת הר תבור. היום!!! ערב העלייה להר הודיעה המשטרה שהיא סוגרת את ההר ולא תרשה עליית התיירים, אלפי תיירים".

לפי גורמים משטרתיים, מאז אסון מירון, אף אחד במשטרה לא מוכן לקחת אחריות באם הההתנהלות לא נעשית כראוי ובבטחה במאת האחוזים. "אף אחד לא רוצה לקחת אחריות ולא מאשר את תנאי המקום לאירוע המוני. זה היה גם בשנה שעברה, רק שהם לא השכילו לתקן את העניין הזה".

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראליוסי פתאלמשטרת ישראל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: