אא

חברת אבטחת הסייבר Bitdefender מתריעה: ההונאות והתרמיות בענף הנסיעות בשיא עונת הקיץ

"3 מתוך 5 הודעות 'דואר זבל' בנושא נסיעות הן הונאות", עפ"י Bitdefender Antispam Lab, ואילו חברות תעופה שונות מתלוננות על נוכלות ורמאות באמצעות טלפונים ודפי קשר מזויפים

 זהירות הונאה! צילום: shutterstock זהירות הונאה! צילום: shutterstock

בעקבות התאוששות משמעותית של ענף הנסיעות הבינלאומי, במיוחד בעונת הקיץ, חברות תעופה, בתי מלון ופלטפורמות להזמנת חופשות, אינן היחידות שמרוויחות. גם רמאים ונוכלים מחפשים להרוויח כסף מהיר על ידי הונאת נופשים נלהבים, שמנסים לחסוך כסף בהזמנת נסיעות.

הודעות דואר זבל בנושא נסיעות מגיעות לתיבות הדואר הנכנס של משתמשים כל השנה, ואילו הקיץ הוא התקופה העמוסה במיוחד עבור נוכלי סייבר, המנצלים את הנופשים הממהרים להזמין את החופשה הבאה שלהם.

חוקרים במעבדת ה-Bitdefender Antispam עקבו אחר שטף ההתכתבויות בנושא נסיעות, שמגיעות לתיבות הדואר הנכנס של המשתמשים כדי לתת להם תחושה, למה הם יכולים לצפות וכיצד הם יכולים להגן על זהותם ועל כספם מהודעות הונאה של דוא"ל בנושאי נסיעות.

החוקרים מצאו שרק 38% מהודעות הספאם בנושא נסיעות במהלך בדיקה שנמשכה שלושה חודשים היו פיתיונות שיווקיים, בעוד 62% הנותרים היו הונאות.

ברחבי העולם, אירופה קיבלה הכי הרבה ספאם בנושאי נסיעות בין מאי ליולי 2023, עם 42% מהכלל, ואחריה צפון אמריקה עם 40%. עם זאת, ארה"ב שומרת על המקום הראשון כמדינה הממוקדת ביותר, ומקבלת 39% מכל הודעות הספאם בנושאי נסיעות גלובליות. המקור של הודעות דואר זבל משתנה, אך ארה"ב לוקחת את ההובלה, כאשר 40% מהספאם בנושאי נסיעות מקורו בכתובות IP במדינה. שאר הספאם מגיע ממדינות באירופה, אסיה ואפריקה.

שורות הנושא בהודעות הספאם כוללות כותרות כגון:

השלם את הסקר שלנו עכשיו וזכה במתנה חינמית

יש לך פרס אחד חדש בסקר של חברת...

ענו על הסקר וקבלו הזדמנות לזכות בטיסות לטיולי הקיץ שלכם

זכית בכרטיס מתנה של 500 דולר

אתה יכול להיות זכאי לקבל כרטיס מתנה

החברה ... נותנת לך זוג כרטיסים הלוך ושוב בחינם

חברת אבטחת הסייבר מציעה להיזהר מדואר הספאם וממליצה להתעלם מכל מייל לא רצוי, ובכל מקרה לא ללחוץ על קישורים או להוריד קבצים מצורפים. כמו כן, גם אם אתם בטוחים שההודעה אמיתית, פנו ישירות לאתר החברה. בעת תשלום, מומלץ להשתמש בהעברות בנקאיות בטוחות, ובעיקר, היזהרו מעסקאות שנראות טובות מכדי להיות אמיתיות.

מלבד הונאות הסייבר, בימים האחרונים חברות תעופה מתלוננות על תרמיות והונאות של נוכלים, העלולות להפיל בפח נוסעים תמימים.

חברת לופטהנזה מזהירה מפני דפים מזויפים של אנשי קשר, המתהדרים בכותרות ובסמלים מזויפים של החברה, ומציעה ללקוחות לא להיכנס ללינקים כביכול של החברה, אלא להקליד ידנית את כתובת האתר הרשמי: Lufthansa.com.

כמו כן, כפי שפרסמנו זה מכבר, נוכלים הציגו מספר טלפון מזויף של חברת סאות'ווסט איירליינס האמריקאית, וגרמו נזק משמעותי לנוסעים תמימים, שרצו לשנות מועד טיסה, ובסופו של דבר, התרמית עלתה להם אלפי דולרים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לופטהנזהסאות'ווסט איירליינס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: