אא

90.91% מהחופים הפתוחים בישראל נקיים או נקיים מאוד

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "בשיאם של הקיץ ועונת הרחצה, מדד חוף נקי של המשרד מראה שמצב ניקיון החופים הפתוחים משתפר"

חוף קרית ים. צילום: יעל שי, המשרד להגנת הסביבה חוף קרית ים. צילום: יעל שי, המשרד להגנת הסביבה

לפי נתוני מדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה למחצית השנייה של חודש יולי, 90.91% מהחופים הפתוחים בישראל (הבלתי מוכרזים) מדורגים כנקיים או כנקיים מאוד – עלייה לעומת 81.82% במדד הקודם וביחס למדד אשתקד, שבו 83% מהחופים היו נקיים.

הרשויות החופיות הנקיות ביותר (בעלות ממוצע ציון נקי מאוד) הן: עכו, חדרה, עמק חפר, בת ים, אשדוד ואשקלון.

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, אומרת בעקבות הנתונים: "בשיאם של הקיץ ועונת הרחצה, מדד חוף נקי של המשרד מראה שמצב ניקיון החופים הפתוחים משתפר"

החל מ-1 ביולי המשרד להגנת הסביבה מסייע לרשויות החופיות ברחבי הארץ בתגבור פעולות האכיפה לשמירה על ניקיון החופים במסגרת תוכנית "חוף נקי" של המשרד. הסיוע ניתן באמצעות תגבור כוח הפיקוח על-ידי שוטרי משטרת ישראל, אשר מלווים את הפקחים מטעם הרשות החופית בפעולות הפיקוח ואכיפה, במטרה ליצור הרתעה מול משליכי פסולת בחופי הים ולצמצם את הנזק לסביבה החופית והימית. במסגרת פעילות האכיפה, המלכלכים בחוף עלולים להיקנס בסכום של עד 750 שקל על השלכת פסולת בשל הרגישות הגבוהה של החופים.

מרכיב מרכזי בתוכנית חוף נקי ועיקר תקציבה מופנים לתמיכה ברשויות החוף לניקיון החופים הפתוחים שבשטחיהן. תוכנית חוף נקי מגדירה יעדי תוצאה ברורים לניקיון החופים הפתוחים, ולפיהם 85% מהחופים יהיו נקיים 70% מהשנה. המטרה לטפל בבעיה הסביבתית של הפסולת הימית בישראל. במסגרת זו, מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה מודדים את רמת הניקיון בחופים הפתוחים בד בבד עם יידוע שוטף של רשויות החוף לטובת מעקב ופעולות מתקנות לשיפור מתמיד של ניקיון החופים.

התמיכה ברשויות החוף מקדמת התחייבות לקידום חוק עזר עירוני, שיאסור שימוש בכלים חד פעמיים מפלסטיק בכל חופי הרשות (הן המוכרזים הן הלא מוכרזים), כפי שכבר קיים באילת, בחוף אשקלון, בהרצליה, בתל אביב, בחדרה ובחוף הכרמל.

המשרד להגנת הסביבה קורא לציבור להימנע מלהביא פסולת פלסטיק לחופי הים ולשמור על החופים של כולנו נקיים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: המשרד להגנת הסביבה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: