אא

״מהלך חשוב שיסייע לבריאות של כולנו״: התוכנית להבאת 195 רופאים מיהודי התפוצות

הממשלה אישרה תכנית ייעודית להגעתם של 195 רופאים נוספים מיהדות התפוצות, מומחים או במהלך התמחותם. המטרה: לשלבם במערך הרפואה הישראלי בזמן קצר יחסית

 צילום: 123rf צילום: 123rf

הממשלה אישרה היום (א') בישיבת הממשלה השבועית את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות והפנים משה ארבל ושר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף, ליישום תכנית ייעודית להגעתם של 195 רופאים נוספים מיהדות התפוצות, מומחים או במהלך התמחותם. זאת בנוסף ל-200 רופאים שכבר עלו לארץ בשנה שעברה והשתלבו כרופאים מן המניין במערכת הבריאות הישראלית.

"בכל ישיבות הממשלה אנחנו מקדמים את מדינת ישראל בצעדים חדשים, היום אנחנו מאשרים בממשלה זריקת עידוד למערכת הבריאות שלנו, באמצעות עידוד הבאת רופאים זכאי עליה לישראל. זהו לא רק מהלך ציוני, זה גם מהלך חשוב שיסייע לבריאות של כולנו", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו.

תכנית "Masa Doctors" פועלת באופן רציף החל משנת 2008, נמשכת 8 חודשים וכוללת לימודים תיאורטיים והכשרה מעשית, מיועדת לרופאים צעירים, בגילאים 22-40, בעלי תעודה מאחת מן האוניברסיטאות המוכרות, בעלי הכשרה וניסיון, ומטרתה היא לשלבם במערך הרפואה הישראלי בזמן קצר יחסית.

בשנת 2022 יזמה הממשלה (משרד ראש הממשלה, משרד הבריאות ומשרד לפיתוח הנגב הגליל) את התכנית הייעודית במטרה לעודד הגעתם של משתתפים נוספים מקרב אוכלוסיה זו, עד כה, סיימו את התכנית למעלה מ- 1,200 רופאים וכ-95% מבוגרי התכנית עלו ארצה והצטרפו למערכת הבריאות הישראלית.

כיום התכנית מבוצעת בבאר שבע - בשיתוף אוניברסיטת בן גוריון וביה"ח סורוקה, ובחיפה - בשיתוף עם מכללת ידע ברמב"ם וביה"ח רמב"ם. מרבית המשתתפים בחרו להישאר בערים שבהן התגוררו במהלך התכנית או בסביבתן, ובכך תורמים להעשרת כוח האדם הרפואי באזורי פריפריה בישראל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בנימין נתניהו

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: