אא

טורקיה: אזור הים השחור והעיר טרבזון הפכו למוקד תיירות

העיר טרבזון מהווה אטרקציה מרכזית באזור, ובשבעת החודשים הראשונים של השנה ביקרו בה כבר 737,000 תיירים, רובם ממדינות ערב, וגם מישראל

טרבזון. צילום: shutterstock טרבזון. צילום: shutterstock

אזור הים השחור בטורקיה הופך פופולרי בקרב תיירים, ויעדי החוף מושכים נופשים רבים, במיוחד ממדינות המזרח התיכון.

בין היעדים הפופולריים באזור בולטת העיר טרבזון. בשנה שעברה הגיעו לעיר יותר מ-515,000 מבקרים, מתוכם 222,000 נופשים זרים, ואילו בשבעת החודשים הראשונים של 2023 כבר ביקרו בעיר 737,000 תיירים.

בזכות נופי הטבע המגוונים וחוף הים הארוך, הים השחור צובר תאוצה כמרכז תיירות, ציין שר התחבורה, עבדולקאדיר אוראלוגלו, והדגיש כי התיירים תורמים משמעותית גם לכלכלה המקומית.

נמל התעופה בטרבזון הוא השביעי העמוס בטורקיה בתעופת הפנים ומדורג במקום ה-10 במדינה בהיקף נוסעים בינלאומיים, אמר אוראלוגלו, והוסיף כי ב-30 ביוני נמל התעופה רשם שיא טיסות יומי של 145 מטוסים, והציפייה היא שהתיירות בעיר תצבור תאוצה רבה יותר עם הקמת נמל תעופה חדש.

מתחילת הקיץ נחתו בנמל התעופה של טרבזון קרוב ל-4,000 טיסות מגרמניה, אזרבייג'ן, איחוד האמירויות הערביות, בחריין, עיראק, קטאר, כווית, ערב הסעודית, עומאן, ירדן, וגם מישראל, בטיסות של פגסוס איירליינס.

אזור הים השחור החל למשוך תיירים לאחר הקורונה, אמר וולקן קנטרצ'י, נציג אזור הים השחור באיגוד סוכנויות הנסיעות של טורקיה.

הוא ציין כי מרכז העיר והגבעות סביב טרבזון שוקקים תיירים במשך שלושה עד ארבעה חודשים בשנה, וככל שיותר תיירים מגיעים, מסעדות ובתי מלון וחנויות מזכרות מרחיבים את העסקים שלהם כדי לענות על הביקוש.

יחד עם זאת, קנטרצ'י מזהיר שהדברים עלולים לצאת משליטה, וטרבזון עלולה להפוך ליעד אטרקטיבי כמו אנטליה, כשתעשיית התיירות אינה ערוכה לכך, ובעיקר, הקיבולת של אמצעי ההארחה תצטרך לגדול משמעותית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טורקיה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: