אא

ישראייר שוברת שיא נוסף: רווח של 7.7 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה

ישראייר עם זינוק של 41% בהכנסות, 37% גידול ברווח הגולמי ועם 30% עליה במספר הנוסעים במחצית הראשונה של 2023. אורי סירקיס: "צופים המשך שיפור בכל הפרמטרים התפעוליים והמסחריים גם ברבעון השלישי של השנה. חודש אוגוסט מסתמן כשיא של כל הזמנים עבורנו״

מטוס ישראייר. צילום: Shutterstock מטוס ישראייר. צילום: Shutterstock

ישראייר מציגה תוצאות שיא לרבעון השני ולמחצית הראשונה של שנת 2023, עם המשך מגמת צמיחה בכל הפרמטרים. בחברה מצפים לתוצאות חזקות גם ברבעון השלישי של 2023.

ברבעון השני של 2023 רשמה החברה:
גידול של 24.4% בהכנסות ל-104.7 מיליון דולר
קפיצה של 25% ברווחיות הגולמית ל-13.5 מיליון דולר
זינוק של פי 4 ברווח התפעולי ל–6.5 מיליון דולר

הרווח הנקי ירד ב-1.3 מיליון דולר, ל-4.9 מיליון דולר, בשל העובדה כי ברבעון המקביל אשתקד רשמה החברה הכנסות מימון של 7 מיליון דולר בגלל שיערוך ההלוואות השיקליות בערבות המדינה.

לדברי אורי סירקיס, מנכ"ל החברה: "אנו צופים המשך שיפור בכל הפרמטרים התפעוליים והמסחריים גם ברבעון השלישי של השנה. חודש אוגוסט מסתמן כשיא של כל הזמנים עבורנו. היקף המכירות בחודש אוגוסט עולה על היקף המכירות של כל הרבעון הראשון של 2023 - שהיה בפני עצמו, רבעון שיא של כל הזמנים."

עוד הוסיף סירקיס: ״הצמיחה הושגה, הודות להשקעה מאסיבית בטכנולוגיה, המשך התייעלות תפעולית, ויישום מהלכים אסטרטגיים. בכדי להמשיך ולהציג תוצאות שיא גם בשנת 2024, גיבשנו תכנית שאפתנית הכוללת מספר מרכיבים אשר המהותיים שבהם: צמיחה משמעותית בהיקף הטיסות, שנועדה להכפיל את כמות הנוסעים בתוך כ-3 שנים ליעד של מיליון וחצי נוסעים בשנה. הגברת הפעילות התיירותית באמצעות המשך השקעות בנדל"ן מלונאי ובחברת שירותי הפצה של בתי מלון. ויישום תהליכי התייעלות תפעולית, באמצעות השקעה בטכנולוגיה ובשיפור תהליכים.

אלה לא ה"רגליים היחידות" בתוכנית האסטרטגית שלנו, ואנו פועלים לפיתוח תחומים נוספים אותם נציג בהמשך השנה. חשוב להדגיש כי ההישגים של הרבעון והמחצית הנוכחיים מתעצמים על רקע התקופה המאתגרת, במהלכה אנו מתמודדים בהצלחה, עם עליית שערו היציג של הדולר וההתייקרות בכל הפרמטרים המרכיבים את פונקציית הייצור. במהלך הרבעון השני, רשמה החברה הוצאות חד פעמיות, שנבעו מקליטת מטוסים, הכשרת טייסים, פתיחת חמישה יעדים חדשים. השקעה זו תניב את פירותיה כבר במהלך הרבעון השלישי ולאחריו.״

לדברי לי מארי טמסוט, סמנכל"ית הכספים של החברה: "אנו נחושים לפעול לטובת שיפור וייעול התהליכים בתוך הארגון, בדגש על מעבר לאוטומטיזציה ושיפור חווית הנוסע, ופועלים לשיפור הוצאות המימון ופריסה מחדש של ההלוואות לזמן ארוך, באמצעות גופים מממנים בישראל וגופים זרים, במטרה להגדיל את יתרת המזומנים של החברה ולממש את אסטרטגיית הצמיחה ממקורות עצמאיים. השיפור ברווח הגולמי וב- EBITDAR, נובעים בין היתר מהבנות המסחריות עבור חוזי חכירה, וניצול הזדמנויות כאשר השוק עדיין חווה התאוששות מנגיף הקורונה ומעבר להפעלת צי אחד, עם השלמת מכירת צי ה-ATR. לצד חיזוק הזרועה התיירותית ושיפור הסינרגיה עם החברות הבנות".

אורי סירקיס ורמי לוי באיסטנבול. צילום: פספורטניוזאורי סירקיס ורמי לוי באיסטנבול. צילום: פספורטניוז

נתונים בולטים נוספים במחצית וברבעון:

כמות הנוסעים של ישראייר בנתב״ג גדלה בכ-30%, לכ-410 אלף נוסעים במחצית הראשונה של השנה - וזאת בהשוואה לכ-305 אלף נוסעים בשנת 2022, ולכ-235 אלף נוסעים בשנת 2019.

מגמת הגידול המשמעותית בכמות הנוסעים נמשכת גם אל תוך הרבעון השלישי, ואת חודש יולי סיימה ישראייר במקום השלישי בנתב״ג עם 135 אלף נוסעים, ונתח שוק של כ- 5% בהשוואה ל-105 אלף נוסעים ביולי 2022.

צבר ההזמנות של הפעילות הסיטונאית של קבוצת התיירות, עמד בסוף הרבעון על 164 מיליון דולר, וזאת בהשוואה ל-130 מיליון דולר בתום הרבעון השני של שנת 2022 ו-124 מיליון דולר בסיומו של הרבעון השני בשנת 2019.

מספר הטיסות הבינלאומיות ברבעון הנוכחי גדלו ב-17.5% ל-2047, לעומת 1743 טיסות ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות המימון ברבעון השני של השנה הסתכמו בסך של כ-1.8 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות מימון, שנבעו מהחלשות השקל מול הדולר בשנת 2022, בסך 4.4 מיליון דולר. הפער השלילי של כ-6.2 מיליון דולר בהוצאות המימון בין השנים 2023 ו-2022, צומצם חלקית באמצעות רווח חד פעמי אותו רשמה החברה כתוצאה מסגירת הסכם רכישת המלונות ביוון, שאפשר לה לרשום מוניטין שלילי חד פעמי בסך של כ 3.5 מליון דולר.

נתונים בולטים לרבעון השני:

הכנסות החברה ברבעון השני של 2023 גדלו ב-24.4% ל-104.7 מיליון דולר, לעומת 84.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול המרשים בהכנסות הקבוצה, מוסבר בעיקר מהגדלת היצע המושבים והמשך פיתוח מואץ של חברות הבת בתחום התיירות.

החברה רשמה גידול של כ- 25% ברווחיות הגולמית, שהסתכמה ב-13.5 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לרווח גולמי של כ-10.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ושיפור של כ-270% ברווחיות הגולמית ביחס לרבעון שני ב 2019 שעמדה על כ-5 מיליון דולר.

גידול פי 3.8 ברווח התפעולי, החברה סיימה את הרבעון הנוכחי ברווח תפעולי שהסתכם בכ-6.2 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון השני לשנת 2023 הסתכם ב–4.8 מיליון דולר לעומת 6.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDAR הסתכמה לסך של כ-6.4 מיליון דולר, לעומת סך של כ-6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בקופת החברה כ-19.5 מיליון דולר, נכון לסוף הרבעון השני, בהשוואה ל-34 מיליון דולר בתום שנת 2022. הירידה בסך של כ- 14.5 מיליון דולר נבעה מתשלום מזומן של כ-16.8 מיליון דולר, בעסקת בתי המלון ביוון - ובתשלום נוסף, שבוצע במהלך הרבעון הראשון, בסך של כ-5 מיליון דולר, לצורך רכישת 50% בחברת תחזוקת המטוסים הקפריסאית BIRD AVIATION. בנטרול אלו, עלה המזומן החופשי, שנבע מפעילות שוטפת ב-7.5 מיליון דולר.

ישראייר. צילום: Shutterstockישראייר. צילום: Shutterstock

נתונים בולטים למחצית הראשונה של 2023:

ההכנסות זינקו ב-41% בחציון הראשון של 2023 והסתכמו ב-198.5 מיליון דולר, לעומת החציון המקביל אשתקד בו ההכנסות עמדו על כ-140.7 מיליון דולר.

הרווח הגולמי בחציון השני לשנת 2023 גדל ב-37% לכ-24.3 מיליון דולר, לעומת 17.8 מיליון דולר בחציון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי בחציון הנוכחי, גדל פי 6.4 והסתכם ב-10.2 מיליון דולר, לעומת החציון המקביל אשתקד בו הרווח התפעולי עמד על כ-1.6 מיליון דולר.

הרווח הנקי בחציון הנוכחי הסתכם ב-7.7 מיליון דולר, גידול של כ-23% לעומת החציון המקביל אשתקד.

ה-EBITDAR הסתכמה לסך של כ-11 מיליון דולר, לעומת 7.7 מיליון דולר במחצית המקבילה אשתקד.

הירידה ביתרת המזומן לניצול נובעת מהשלמת עסקת בראון בגין רכישת בתי המלון ביוון, בסך כולל של כ-15.2 מיליון אירו, רכישת בירד בסך של כ-4.5 מ' אירו והעמדת פיקדון בסך של כ-4 מיליון דולר כנגד שחרור השעבוד ממטוסי ה ATR. ופיקדון חצי מיליון אירו בגין עסקת SW. מנגד בוצעה הנפקה פרטית לחברה האם בגינה הוזרמו לחברה 5.3 מ' דולר.

עוד מציינים בישראייר כי במהלך הרבעון השני של השנה מציגה החברה מהפך בהיקף הרווח הגולמי בנתיב הפנים ארצי לאילת, וזאת כאמור לאחר שמכרה את מטוסי ה-ATR, אותם הפעילה החברה מאז הקמתה. המגמה כאמור ממשיכה גם בחודשים יולי ואוגוסט, האמור מעניק לחברה מיקוד הפעילות בשעות הפיק, גמישות תפעולית, וזאת מפאת העובדה שמטוסי האיירבס הינם יעילים ומהירים ממטוסי ה-ATR.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: