אא

בעקבות האירוע המצער: ההנחיות לטיול בטוח של קק״ל

בקק״ל מפרסמים המלצות לטיול בטוח ורשימת עשה ואל תעשה כשיוצאים לטיול. בנוסף, מדגישים כי מעודדים את תושבי ישראל לצאת לטייל, אך בצורה בטוחה

ההמלצות של קק״ל. צילום: מלכה ברקאי ההמלצות של קק״ל. צילום: מלכה ברקאי

בעקבות האירוע המצער של מפולת הסלעים שהתרחש בנחל דוד הבוקר (חמישי), אירוע המצטרף למספר מקרים שהתרחשו לאחרונה שמטיילים נפגעו עת ששהו בחיק הטבע, קרן קימת לישראל קוראת לציבור לטייל בבטחה ויוצאת בהנחיות חשובות לטיול בטוח לרווחת המטייל הישראלי. 

אורי שמואלי, מנהל בטיחות ארצי בקק״ל: "חשוב וניתן לטייל במדינה היפה שלנו, אולם הטבע אינו צפוי ולכן תמיד להסתכל על שינויים, רעשים, תזוזות וכד'. אם חס וחלילה נקלעים למקרה חירום, יש לנסות להעניק עזרה ראשונה לנפגעים (יש לדבר עם מד"א ולקבל הנחיות מקצועיות), יש לנסות ולהביא את כלל המשתתפים למקום פתוח ככול שניתן. תמיד, צריכים לשים לב לסביבה ולשטח כך שנפעל באופן בטיחותי ולא נסכן עצמינו בעת טיפול בנפגעים. קק״ל מאחלת לכם בילוי מהנה בשטח הפתוח וכמובן לא לשכוח לפנות עמכם את הפסולת".

ההמלצות של קק״ל לטיול בטוח

  • הימנעו מכניסה למקומות שאינם מוכרזים - תמיד להגיע לשבילים מסומנים ומאושרים ע"י קק"ל וגורמים רגולטוריים נוספים.  בורות, מערות ואפילו מבנים שאינם תחת פיקוח עלולים להיות סכנה ממשית וחל איסור כניסה מוחלט למקומות אלו. 
     
  •  יש להצטייד בכמות מים מספקת לכל מטייל, כאשר ההמלצה היא לפחות 3 ליטרים לאדם. כאשר נמצאים בשטח, תמיד לבדוק סביב - באם אין נפילות אבנים/סלעים, התדרדרויות. על מנת לצמצמם את הסיכוי לפגיעה מהדרדרות יש תמיד ללכת באמצע השביל. 
     
  •  צאו עם סוללה מלאה בנייד - על מנת לשמור על היכולת לתקשר בצורה רציפה עם כוחות ההצלה במקרה אסון, מומלץ לוודא כי המכשירים הסלולריים עם סוללה מלאה.
     
  • תכנון מראש של מסלול ההליכה- הכרת השטח קריטית לשמירה על הבטחון והבטיחות. כמו כן, כדאי ליידע חברים/משפחה על קיום הטיול, ועל המסלול בו אתם מתכננים לצעוד הטיול.   
     
  • בהתאם לגורמים הממונים על הכבאות בישראל, חל איסור מוחלט להדליק אש ביערות והשטחים הפתוחים - בהתאם להנחיית נציב כבאות ראשי לישראל, זאת בעקבות חשש כבד משריפות, המטיילים מתבקשים שלא להדליק אש בשום צורה שהיא במהלך השהייה בטבע.  
     
  • לא להפוך סלעים - מלבד הסכנה הגופנית הקיימת בהרמת פרטים כבדים הנמצאים בטבע, מתחת לסלעים מסתתרות חיות שעשויות להיות מסוכנות וארסיות, על כן חל איסור מוחלט להרימם. 
     
  • הפסקות מרובות בצל - על מנת לשמור על טמפרטורת גוף תקינה ולהימנע ממקרי התייבשות או מכת חום, מלבד שתיית מים רצוי לבצע הפסקות יזומות בכל שעה עד שעה וחצי בצל.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרן קיימת לישראל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: