אא

בודפשט חוגגת 150 שנה להיווסדה: מוזיאונים, פסטיבל מוסיקה ועוגה בטעם היסטורי

בודפשט חוגגת 150 שנה בשלל פעילויות תרבותיות, בהן המבקרים יוכלו לקחת חלק. כמו כן, השנה העיר וספרם מכהנת כבירת התרבות האירופית

מבנה הפרלמנט. צילום: roman zsofia מבנה הפרלמנט. צילום: roman zsofia

בודפשט מציינת את השנה ה-150 לאיחוד בין בודה, פשט ואובודה. האיחוד התרחש בשנת 1873 וסימל את הולדת המטרופולין: בודפשט.

בעבר ערים הקיפו את עצמן בחומות כדי להגן על ערכיהן ותושביהן. היום בודפשט בונה גשרים לאווירה פתוחה יותר, כפי שמסמל גם שיפוץ גשר השרשרת מעל הדנובה, לציון 150 שנה לאיחוד. למבקרים מצפות מגוון תוכניות אמנותיות, מוזיאונים ואולמות, שנפתחו לאחרונה ומעניקים לעיר אנרגיה חדשה.

גשר השרשראות מעל הדנובה, בודפשט. צילום: shutterstockגשר השרשראות מעל הדנובה, בודפשט. צילום: shutterstock

מה כוללות חגיגות יום ההולדת?

לציון 150 שנה לאיחודן של פשט, בודה ואובודה, מוזיאון הרכבת התחתית בכיכר דהאק פרנץ (Deák Ferenc tér) מציג תערוכה זמנית חדשה על היסטוריית התחבורה הציבורית בבודפשט. היא מציגה את האירועים החשובים ביותר בהיסטוריה של התחבורה, החדשנות בתחום, וסוגי הרכבים המשמעותיים ביותר. השנים שחלפו מוצגות בסימבוליות על ידי 150 פריטים, וגם באמצעות ארכיון צילומים וסרטים. ניתן לצפות בתערוכה עד ה-31 באוגוסט 2023.

פסטיבל INOTA אודיו ויזואלי – זהו הפסטיבל העכשווי הגדול ביותר בהונגריה, שאינו מתמקד רק בהופעות של אמנים מוזיקליים, אלא גם במתקני תאורה ויצירות חזותיות אחרות. הפסטיבל יתקיים בתחנת הכוח הטרמית באינוטה (Inotai), שסיפקה עבודה למאות אנשים. כיום היא אינה פעילה, אך עדיין בולטת עם שלושת מגדלי הקירור הסמליים הנראים ממרחקים. מטרתו העיקרית של הפסטיבל היא ליצור דיאלוג מקצועי בין נציגי תחומים אמנותיים שונים ותעשיות יצירתיות ולאפשר שימושים חדשים במתחם. הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 31 באוגוסט ועד ה-3 בספטמבר 2023.

עוגת בודפשט בטעמים מעניינים גרסת המאה ה-19 - ב-17 לנובמבר, יום הולדתה של בודפשט, המבקרים יוכלו לטעום את העוגה החגיגית, שנוצרה על ידי המנצחת בתחרות להכנת עוגות. המטרה של התחרות היא ליצור עוגה עם טעמי המאה ה-19 בהונגריה, ולשלב הרכיבים השונים עד לקבלת המהות של שלוש הערים המאוחדות. כל חלק של העוגה מסמל חלק אחד של העיר. בשכבת ה"פשט" יהיו רכיבים אקזוטיים, שכבר היו בבודפשט במאה ה-19, כמו שוקולד, רימון ואננס. שכבת "בודה" כוללת מוצרים מסורתיים מבודפשט והסביבה שלה כמו ענבים, שקדים ומשמשים. שכבת "פשט הישנה" תכיל תוספות ותבלינים של שנות ה-70 וה-80 של המאה ה-19: וניל, ורדים, אניס וקפה.

בודפשט. צילום: shutterstockבודפשט. צילום: shutterstock

בירת התרבות האירופית: וספרם (Veszprém)

השנה העיר וספרם בוכתרה כבירת התרבות האירופית (ECC), יחד עם טימישוארה (רומניה) ואלעוסיס (יוון). שלא כבירות תרבות אחרות, וספרם הוצגה יחד עם 116 כפרים ועיירות והיצע של כמעט 3,000 תוכניות תרבות ויצירה במהלך השנה. תואר בירת התרבות האירופית מהווה הכרה על תרומה תרבותית של מדינות וערים שונות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: הונגריהבודפשט

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: