אא

7 מיליון תיירים, ויזה מקוונת להודו ודגש על השוק האסייתי: שר התיירות מציב רף גבוה

השר כץ ומנכ"ל משרדו', הציגו לממשלה את פעילות ויעדי משרד התיירות לשנה הבאה, וביניהם: הוספת 3,941 חדרי מלון, הקלת הרגולציה ופיילוט של ויזה מקוונת עבור תיירים מהודו. כץ: "פועל מול גורמי הבטחון במטרה להביא לשינוי בהליך הבידוק בכניסה וביציאה מהארץ"

אילת. צילום: שאטרסטוק אילת. צילום: שאטרסטוק

שר התיירות חיים כץ ומנכ"ל משרדו דני שחר, הציגו היום (ראשון) לחברי הממשלה את פעילות ויעדי משרד התיירות לשנת 2024.

היעד של המשרד לשנת 2030 הוא שבעה מיליון תיירים. צפי ההכנסות למשק בשנה זו, מהתיירות הנכנסת ומתיירות הפנים, נאמד ב-75 מליארד ש"ח. מספר המשרות בתעשיית התיירות יעמוד על 220 אלף.

ישנם מספר צעדים שצריך לבצע בשנת 2024 כדי להגיע ליעד הזה. כיום, היצע חדרי המלון בישראל עומד על כ-58 אלף חדרים, וכדי להגיע ליעד של שבעה מיליון תיירים - נדרשת תוספת של כ-12,000 חדרי אירוח. לכן, בשנת 2024 יתווספו 3,941 חדרי מלון.

אילת. צילום: שאטרסטוקאילת. צילום: שאטרסטוק

לטובת האצת קצב בינוי המלונות, משרד התיירות יקדם מהלכים להורדת רגולציה בתחום, בין היתר באמצעות קיצור הליך התכנון וכתיבת תוכנית מתאר ארצית.

פעולות אלו מצטרפות לצעדים שבוצעו על ידי המשרד בשנה האחרונה לטובת גיוון והגדלת ההיצע. הצעדים כוללים את הורדת מגבלת הגובה על בניית מלונות בחוף הצפוני באילת, שיאפשרו הוספה של מאות חדרים בעיר - וגם קידום תוכנית "פופ-אפ עונתי" של הפעלת מתחמי גלאמפינג וקמפינג זולים בעונת השיא, והקמת ועדה להסרת חסמים לקיצור משך הליכי הקמת בתי מלון. 

אילת. צילום: שאטרסטוקאילת. צילום: שאטרסטוק

בנוסף לכך, בשיתוף פעולה עם משרד הפנים, החל מסוף השנה תכנס לפעולה מערכת ה-E-visa עם פיילוט לנכנסים מהודו, מה שיקל על הגשת הבקשות והגדלת כמות התיירים.

לצד זאת, פועל המשרד מול רשות האוכלוסין וגורמי הבטחון לקידום רפורמה בביקורת הגבולות, שמטרתה שינוי בהליכי התחקור בשערי הכניסה והיציאה מישראל - שלעיתים קרובות נעשים בצורה פוגענית, מותירים רושם רע אצל התיירים ופוגעים בתיירות חוזרת.

שר התיירות, חיים כץ, אומר כי: "משרד התיירות הופך למדיד. נפנה משאבים לשווקים עם פוטנציאל אדיר שלא מימשנו עד כה, בדגש על השוק האסייתי. אנו מחוייבים ליחס הולם לתיירים. אני פועל מול גורמי הבטחון במטרה להביא לשינוי בהליך הבידוק בכניסה וביציאה מהארץ".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: שר התיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: