אא

משרד התחבורה האמריקני (DOT) קנס את אמריקן איירליינס ב-4.1 מיליון דולר בגין עיכוב ממושך של נוסעים בתוך מטוסים

בדיקה מקיפה גילתה כי בין השנים 2018 ל-2021 אמריקן איירליינס גרמה ל-43 טיסות פנים להיתקע בשדה במשך יותר מ-3 שעות בלי לאפשר לנוסעים לצאת מהמטוס בניגוד לכללים

צילום: 123rf צילום: 123rf

משרד התחבורה האמריקני (DOT) קנס אתמול את אמריקן איירליינס ב-4.1 מיליון דולר על הפרת החוקים הפדרליים והחוק של המשרד האוסר על עיכובים של 3 שעות או יותר בטיסות פנים.

החקירה של DOT מצאה, כי אמריקן החזיקה עשרות טיסות עם נוסעים תקועים במטוס בשדה לפרקי זמן ארוכים מבלי לאפשר להם לצאת מהמטוס. משרד התחבורה מחייב את אמריקן לשלם את הקנס הגדול ביותר, שהוטל אי פעם על הפרות חוק עיכוב נוסעים במטוס, לאחר שחקירת משרד התחבורה חשפה עשרות הפרות.

"זוהי הפעולה האחרונה במאמץ המתמשך שלנו לאכוף את זכויות נוסעי חברת התעופה", אמר שר התחבורה האמריקני, פיט בוטיגיג. "בין אם הבעיה היא עיכובים קיצוניים במטוס או בעיות בקבלת החזרים, DOT תמשיך להגן על הצרכנים ולחייב את חברות התעופה באחריות".

בדיקה מקיפה של המשרד להגנת צרכני תעופה (OACP) מצאה כי בין השנים 2018 ל-2021 אמריקן גרמה ל-43 טיסות פנים להישאר תקועות בשדה במשך זמן ארוך מהמותר, עד 3 שעות, מבלי לספק לנוסעים הזדמנות לצאת מהמטוס בניגוד לכללים. משרד התחבורה מצא שאף אחת מהנסיבות החריגות, כולל נושאי בטיחות וביטחון, לא חלה על טיסות אלו. בנוסף, באחת מ-43 הטיסות לא סופקו לנוסעים מזון ומים כנדרש. רוב העיכובים התרחשו בנמל התעופה הבינלאומי דאלאס פורט וורת'. העיכובים במטוס פגעו בסך הכל ב-5,821 נוסעים.

הקנס של 4.1 מיליון דולר הוא הקנס האזרחי הגדול ביותר, שהמשרד הטיל אי פעם על הפרת חוק עיכוב. מתוך 4.1 מיליון הדולרים, 2.05 מיליון דולר ייזקפו לזכות חברת התעופה עבור פיצוי שניתן לנוסעים בטיסות המושפעות. משרד התחבורה מעודד חברות תעופה לפצות את הנוסעים על ידי מתן זיכויים, כך שחלק מהקנסות, שהיו משולמים לאוצר הפדרלי, ישמש כדי לפצות את הנוסעים הנפגעים.

מוקדם יותר השנה DOT יזמה תקנון חדש, שמטרתו לחייב חברות תעופה לספק פיצוי ולכסות הוצאות עבור שירותים, כגון: ארוחות, מלונות והזמנות מחדש, כאשר חברות התעופה אחראיות לעיכוב של נוסעים. לאחר המרצה של DOT לשיפור חווית הנוסע, 10 חברות התעופה הגדולות מבטיחות כעת ארוחות והזמנה חוזרת בחינם באותה חברת תעופה, ו-9 אף מבטיחות לינה בבתי מלון כחלק משירות הלקוחות.

DOT הרחיבה לאחרונה את תקנות זכויות הנוסעים והדגישה אילו חברות תעופה מציעות כיום פיצוי במזומן, מספקות זיכויים לנסיעה או שוברים, או מעניקות מיילים לנוסע מתמיד, כאשר הן גורמות לעיכובים או ביטולים של טיסות. הסדרת החוקים המתוכננת של DOT תהפוך את פיצוי הנוסעים והשירותים לחובה, כך שנוסעים יטופלו בצורה רצינית, כאשר חברות תעופה גורמות לשיבושים בטיסות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אמריקן איירליינסDOT

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: