אא

פריצת דרך במו"מ להמשך סבסוד טיסות הלואו קוסט לאילת?

ראש עיריית אילת: ״בחודשים האחרונים אני פועל ללא לאות מול ההחלטה השגויה של שר התיירות החדש שלא לסבסד את הטיסות של חברות הלואו קוסט, בטענה שהתיירים שמגיעים לשדה רמון עוברים ברובם את הגבול לירדן ומצרים, כשפועל רק 14% עושים זאת". האם חברות התעופה הישראליות יקבלו סבסוד כדי להביא תיירים לאילת?

מטוס ישראייר בשדה״ת רמון. צילום: פספורטניוז מטוס ישראייר בשדה״ת רמון. צילום: פספורטניוז

אלי לנקרי, ראש עיריית אילת כתב השבוע פוסט חריף בנושא סבסוד טיסות חברות הלואו קוסט לאילת.

לנקרי מציין בין השאר: "פריצת דרך במו"מ להמשך סבסוד טיסות הלואו קוסט לאילת. בחודשים האחרונים אני פועל ללא לאות מול ההחלטה השגויה של שר התיירות החדש שלא לסבסד את הטיסות של חברות הלואו קוסט, בטענה שהתיירים שמגיעים לשדה רמון עוברים ברובם את הגבול לירדן ומצרים, כשפועל רק 14% עושים זאת". עוד ממשיך וציין ראש עיריית אילת: "כאמור, אני מנהל שיח עם השר והמנכ"ל שלו (דני שחר, מ.ה.) ולאחרונה גם עם נשיא התאחדות המלונות הארצי (אלי כהן, מ.ה.) שהתגייס למשימה, בשיתוף התאחדות המלונות באילת שלהם יש חלק משמעותי בדרך להחלטה חיובית בנושא.״

לנקרי מוסיף: ״לאחרונה, לאחר לחץ גדול שהפעלתי, חלה פריצת דרך וכעת, בהנחיית השר, צוות מיוחד פועל לבחינת הדרכים שיאפשרו להמשיך להביא את חברות התעופה לטוס לאילת. במקביל, אני פועל מול משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר באותו נושא, על מנת לאשר את התקציב הדרוש לכך וגם כאן חלה התקדמות גדולה. כמי שהיה אחראי להבאת טיסות הלואו קוסט לעיר ולהנגשת העולם לאילת, אני מאמין שגם הפעם נצליח להשיב אותן לרמון, ויותר מכך, נביא להסדרתן באופן קבוע, במהלך כל השנה".

למרות המגעים בין הצדדים, ספק אם יצליחו להציל את החורף הקרוב כאשר בינתיים חברות הלואו קוסט לא מתכוונות לטוס לאילת. למרות המאמצים שכעת מתנהלים במספר מישורים והלחץ המופעל על חברות הלואו קוסט, ספק אם הם יצליחו להחזיר את הטיסות באופן מיידי, כבר עכשיו.

הפתרון מבחינת הסבסוד, הוא לשלם לחברות התעופה רק עבור תיירים שיגיעו וילונו במלונות באילת ולא יעברו למדינות שכנות. האפשרות המוצעת היא לשווק ולמכור מראש חבילות הכוללות טיסה ולינה.

במקביל לניסיון לסבסוד טיסות לחברות התעופה הישראליות על מנת שיביאו תיירים לאילת, העובדה שהחברות הישראליות פחות חזקות בשיווק בחו"ל וכעת מדברים על הפעלת תכנית תלת שנתית.

כל הגורמים המובילים אשר התגייסו למטרה, כולל אלי כהן נשיא התאחדות המלונות, סבורים ששר התיירות צודק שאין לסבסד תיירים שלא נשארים בישראל, אך סבורים שכן צריך לסבסד מי שמגיע לאילת בחורף. בעיה נוספת הינה שלפני בחירות לא ניתן להעביר תקציבים לרשויות מקומיות, מה גם שבאילת יש מאבק  גדול על ראשות העיר, שגם גבי קדוש ראש העיר בעבר בשנות התשעים, שהפסיד ללנקרי בבחירות בשנת 2021, שוב מתמודד.

שדה״ת רמון: צילום: Shutterstockשדה״ת רמון: צילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אילת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: