אא

חשיפת פספורטניוז: מסתמן שנתב"ג בדרך להקדמת עוצר ההמראות הלילי

משרד התחבורה בוחן אפשרות להקדמת מועד עצירת ההמראות מנתב"ג, שכיום עומד על 01:40 לפנות בוקר. המשמעות: פגיעה קשה ודרמטית בחברות התעופה. לשרת התחבורה רגב הגיעו תלונות מראשי ישובי עוטף נתב"ג, השרה ביקשה לקבל חומרים רלוונטיים לקבלת החלטה

צילום: ספיר פרץ צילום: ספיר פרץ

דרמה על מסלול ההמראה. מאחורי הקלעים של נמל התעופה בן גוריון, מתחוללת בשבועות האחרונים דרמה גדולה בקרב גורמי תעופה וחברות תעופה, עקב כוונת גורמים במשרד התחבורה להקדים את סגירת נתב"ג להמראות החל מ-00:30, וייתכן אף מוקדם יותר.

כיום נתב"ג סגור להמראות מהשעה 01:40 לפנות בוקר עד השעה 05:00 בבוקר.

מהלך זה זוכה לתמיכה מצד גורמים שונים במשרד התחבורה, כאשר מנגד חברות התעופה מתנגדות בכל תוקף ומזהירות מהשלכות הרסניות ופגיעה אדירה בחברות השונות כולל השפעה בינלאומית, לאור נחיתת המטוסים ביעדים בשעות בהן נמלי התעופה אינם פועלים.

כך למשל, מטוס שהמראתו תוקדם מתל אביב ליעד בארה"ב לא יורשה לנחות ביעד בשל העובדה כי השדה לא פעיל בשעות אלה.

ראשי ישובי עוטף נתב"ג: "רעש בלתי נסבל"

לשרת התחבורה מירי רגב הגיעו תלונות רבות על רעש בלתי נסבל מראשי הישובים שנמצאים בעוטף נתב"ג, וביקשה לקבל תכנית מסודרת מהגורמים השונים - רשות שדות התעופה, רשות התעופה האזרחית וכו', על ההשלכות מבחינת הקדמת סגירת נתב"ג. לאחר שרגב תקבל את החומרים הרלוונטיים היא תבחן מקרוב את הדברים, תקיים דיון, ורק אז תקבל החלטה בנושא.

מצד אחד שרת התחבורה מבינה שיש לבוא לקראת הרשויות שתושביהן סובלים מרעש בלתי נסבל ולקחת בחשבון את העובדה שאין שדה חלופי, מנגד קיימת דרישה מצד מצד חברות תעופה להגיע לישראל ולהגדיל תדירויות. גורמים בענף התעופה מציינים כי בסופו של דבר בכוונת רגב לקבל החלטה שתאזן בין הצדדים.

גורם בכיר באחת מחברות התעופה הפועלות בישראל אמר לפספורטניוז: "שמענו על התכנית ואנחנו מחכים להבהרות בנושא. צריך להבין שיש לכך השלכות משמעויות ודרמטיות מבחינתנו.

"בישראל אין שדה חלופי כמו בכל העולם, אין אפשרויות אחרות. יש גורמים שונים שחושבים שזה יביא בסופו של דבר להגדלת התנועה, אבל להיפך, כי אם יצמצמו לנו את טווח השעות מדובר בפגיעה דרמטית בפעילות התעופתית בישראל".

גורם נוסף אישר לפספורטניוז כי: "כוונות אנשי משרד התחבורה אכן מדאיגות מאוד. אנחנו מצפים לקבל פרטים נוספים על מה בדיוק מתכוונים לבצע שם. אם אכן הכוונה להקדים את סגירת השדה בלילה, יהיו לכך השלכות דרמטיות על כלל חברות התעופה הישראליות והזרות הפועלות בארץ".

בעבר הגישו הישובים שבאזור נתב"ג בג"ץ נגד ממשלת ישראל, שרי התחבורה, הפנים, איכות הסביבה, רת"א ורש"ת על ההחלטה לפתוח את השדה להמראות בכל שעות הלילה בשל שיפוצים שהתקיימו במסלולי ההמראות והנחיתות.

עוד נמסר לפספורטניוז כי בחברות התעופה מצפים שישתפו אותם בסוגיה המהותית לאור ההשלכות שיש לצעד שכזה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נתב"ג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: