אא

טסים אל העתיד: KLM הציגה חוויית טיסה חשמלית ייחודית

חברת התעופה ההולנדית משתפת פעולה עם חברת Electric Flying Connection לצורך בחינת מטוסים חשמליים עתידיים. מומחים צופים כי עד שנת 2035 יפעל מטוס חשמלי, שיוכל לשאת 50 עד 100 נוסעים לטווח של 90 דקות ולמרחק של 400-750 ק"מ

צילום: KLM צילום: KLM

ב-28 וב-29 באוגוסט חברת KLM  בשיתוף חברת Electric Flying Connection (EFC) הציגה לקבוצה של אורחי חברת התעופה הזדמנות ייחודית לחוות באופן אישי את עתיד הטיסה.

18 האורחים קיבלו שיעור ניסיון של טיסה חשמלית במטוס Pipistrel Velis Electro, בפיקוח מדריכים מהאקדמיה לטיסות אלקטרוניות. 18 טיסות האימון, שפעלו בין נמל התעופה לליסטד לסכיפהול במהלך יומיים, הציגו ל-KLM תובנה ייחודית על כל מערכת הלוגיסטיקה של הטיסות החשמליות והאתגרים שהיא מציבה.

"כדי להפוך את התחבורה האווירית ליותר קיימא, עלינו לבדוק טכנולוגיות חדשות וחידושים בפועל. הדברים שאנו עושים היום בקנה מידה קטן עם המשאבים שיש לנו כעת, עשויים להתגלות כמניעים חשובים של יישומים אלה בעתיד", אמרה יולנדה סטיבנס, מנהלת התוכנית של "אפס פליטות בתעופה" ב-KLM.

יוזמה זו הגיעה מ-Electrical Flying Connection (EFC) בשיתוף עם מדריכים מאקדמיית E-Flight. "האירוע הייחודי הזה נועד לתת לכל בעלי העניין הרלוונטיים הזדמנות לחוות טיסה חשמלית ומה החידוש הזה יכול להיות עבורם מבחינה מעשית. אנו שמחים ש-KLM הצטרפה אלינו לצעד זה. יש לנו כבר תוכניות למהדורות עתידיות", אמר יורגן דה יונג, יו"ר EFC.

KLM שיתפה פעולה עם EFC ו-E-Flight Academy כדי לרכוש ידע על טיסה חשמלית ולברר איזו השפעה תהיה לטכנולוגיה הזו על צורכי הלוגיסטיקה והתשתית של KLM.

יולנדה סטיבנס אמרה: "טיסה חשמלית תשפיע גם על הטיפול בטיסה. יש להטעין מחדש מטוסים חשמליים, פעולה שלוקחת זמן, ונצטרך לשתף פעולה עם נמל התעופה של אמסטרדם סכיפהול ובקרת התנועה האווירית בהולנד כדי להבטיח שמצב הטיסה לא רק בטוח, אלא גם מצויד באספקת החשמל הנכונה. האירוע של היומיים עזר לנו לקבל יותר תובנה לגבי עניינים כאלה".

Pipistrel Velis Electro הוא המטוס החשמלי הראשון והיחיד בעולם. למטוס הדו-מושבי טווח טיסה של 50 דקות (בתוספת 10 דקות רזרבה), וכמובן, הוא לא יהווה חלק ברשת היעדים של KLM. עם זאת, KLM חוקרת כיצד ניתן לשלב טיסה חשמלית בפעילות עתידית.

מומחיo שונים צופים כי עד שנת 2035 צפוי לפעול מטוס חשמלי, שיוכל לשאת 50 עד 100 לטווח של 90 דקות, כלומר, 400-750 קילומטרים. הסוללות הנדרשות לטיסות כאלה הן כבדות, ולכן לא יהיה ריאלי לפתח מטוסים גדולים יותר למסלולים ארוכים יותר, כמו בין אמסטרדם לניו יורק.

יולנדה סטיבנס ציינה: "במבט על העתיד של טיסות באפס פליטות, KLM תומכת בטכנולוגיות וחידושים שונים בו זמנית. עם שותפי המגזר שלנו בארץ ובחו"ל, אנו חוקרים טיסות המונעות על ידי חשמל, מימן ואופנים היברידיים שונים, ומעריכים כיצד ניתן להאיץ את ההתפתחויות האלו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: KLMנמל סכיפהול

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: