אא

טובעים בזבל: רשות ניקוז ונחלים כינרת פינתה מעל 150 טון פסולת

למעלה מ-150 טון פסולת בנייה, פסולת גושית ואשפה נאספו עם סיום הקיץ, כחלק מפרויקט בנחל סער ויובליו בצפון הגולן, במקטע העובר בין הכפרים מסעדה, מג'דל שמס ועין קנייא לאורך כ-15 ק"מ. כמה כסף עלה הפינוי?

פינוי אשפה בצפון. צילום: אור בקרמן פינוי אשפה בצפון. צילום: אור בקרמן

בעלות של 1.2 מיליון שקלים, רשות ניקוז ונחלים כינרת פינתה מעל 150 טון של פסולת נאספו במבצע ניקיון נרחב בנחל סער ויובליו בצפון הגולן. מדובר בפסולת בנייה, פסולת גושית ואשפה שנותרה על ידי מטיילים בשטח, כגון שקיות ניילון, בקבוקים, אריזות, כלים חד-פעמיים ועוד. הפסולת נאספה עם סיום הקיץ, כאמור בנחל סער ויובליו בצפון הגולן, במקטע העובר בין הכפרים מסעדה, מג'דל שמס ועין קנייא לאורך כ-15 קילומטרים.

המיזם ממומן על ידי המשרד להגנת הסביבה בביצוע רשות ניקוז ונחלים כינרת, ובתמיכתם של המועצות המקומיות בצפון הגולן- מג'דל שמס, עין קנייא ומסעדה.

במבצע הניקיון פעל צוות של 12 עובדים ששהה בשטח מדי יום, ועמל בפעולות הניקיון בסיוע כלים ייעודיים, מחפרון ומיני מחפרון המאפשרים לפנות כמויות גדולות וכבדות של אשפה. הפסולת שונעה לאתרי הטמנה מאושרים בגוש חלב ובעברון, הנותנים פתרון מוסדר לסילוק וטיפול בפסולות.

צביקה סלוצקי, מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים כינרת: "עם הצלחת מבצע הניקיון, אנו מפצירים בציבור המטיילים להקפיד על שמירת הניקיון שהושג בשטח, ולהשליך פסולת רק במקומות הייעודיים בלבד, כך שניתן יהיה לשמור על יופיו של הטבע וליהנות מסביבה נקייה ומטופחת, ולהגן על המרקם העדין שבין האדם לטבע. שיקום הנחל הינו תהליך מורכב וארוך שאינו מסתכם רק בעבודות הניקיון, אלא דורש בנוסף ייזום פעולות אכיפה והסברה לציבור לשמירה על הנחל וסביבתו לאורך זמן".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: כנרת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: