אא

שיפור בכניסות תיירים לישראל: עלייה של 21% באוגוסט

כ-284 אלף כניסות תיירים נרשמו באוגוסט 2023 לעומת כ-234 אלף באוגוסט 2022 וכ-305 אלף באוגוסט 2019. שר התיירות, חיים כץ : "נתוני הכניסה לארץ מעידים שאנחנו בדרך הנכונה לשבור שיאים"

תיירים סינים בים המלח. צילום: shutterstock תיירים סינים בים המלח. צילום: shutterstock

בחודש אוגוסט נכנסו לישראל 234 אלף תיירים, עליה של 21% לעומת אוגוסט בשנה שעברה במהלכו נכנסו 234 אלף וירידה של 7% ביחס לאוגוסט 2019 במהלכו נכנסו כ-305 אלף תיירים. 2019 היתה שנת שיא בתיירות הנכנסת לישראל.

מתחילת 2023 ועד סוף אוגוסט במצטבר נכנסו לישראל כ-2.5 מיליון תיירים לעומת כ-2.9 מיליון תיירים בתקופה המקבילה בשנת 2019 המהווה ירידה של כ-13% במצטבר. על בסיס קצב הכניסות עד כה ניתן לאמוד את מספר כניסות התיירים לכל שנת 2023. האומדן בשלב זה לסה"כ כניסות התיירים בשנת 2023 הינו כ- 3.9 מיליון (האומדן מתעדכן מידי חודש בהתאם לנתוני הכניסות המצטברים מתחילת השנה).

עוד נמסר ממשרד התיירות כי בהובלת שר התיירות, חיים כץ, המשרד ימקד מאמצים מיוחדים בשוק האסייתי: בהתאם לסיכום עם שר הבריאות והפנים משה ארבל, החל מסוף השנה תכנס לפעולה מערכת E-visa, להגשת בקשות ויזה באופן מקוון, ויחל פיילוט לנכנסים מהודו, שיקל על הגשת הבקשות. מדובר במהלך שצפוי להגדיל דרמטית את תנועת התיירות מהודו לישראל.

כמו כן, המשרד החל לפעול בסין, עם פתיחת המדינה לאחר הקורונה בחודש שעבר, לתיירות קבוצות לישראל. השבוע יזם המשדר בבייג'ין, לראשונה לאחר 4 שנים, תהליך שיווק (רוד שואו), בהשתתפות 25 מציגים - גורמי תיירות בישראל. הם פגשו כ-100 סוכני נסיעות סינים מהאזור. לאירוע הגיע גם סגן נשיא חברת התעופה "היינאן איירליינס". 

שר התיירות, חיים כץ: "נתוני הכניסה לארץ מעידים שאנחנו בדרך הנכונה לשבור שיאים. ארה''ב היא השוק הגדול והמוביל שלנו. מתחילת השנה נכנסו כ-790 אלף תיירים מארה''ב לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019, אז נכנסו כ-668 אלף. אנחנו בגידול משמעותי גם בברזיל, בפיליפינים ובמקסיקו. אם מנכים מהנתונים את רוסיה, אוקראינה וסין, שרק לאחרונה אישרה את ישראל לתיירות קבוצתית, אנחנו במרחק קטן משנת השיא ב-2019".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: שר התיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: